Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie kończę swój pierwszy serwis reby sl 08. Nurtuje mnie sprawa. Dlaczego znajduję się tylko jedna podkładka, a nie dwie?

Obecnie miałem 80cm skoku, zdjąłem tą jedną widoczną na zdjęciu by mieć 100. Co w razie, gdybym chciał 115?

Ps. Oringi zdjąłem.

 

201205061_reaqerp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nieźle. Miałem 85cm, z tego jak napisałem w poprzednich postach, reba nie dobijała mi ok 1,6cm

 

1.Czy sprawa ma się tak samo, jeżeli po maksymalnym ugięciu zostaje mi 1,6cm - więcej już się nie chcę schować.

 

Teoretycznie powinno być ze 100 na 115mm. Nawet z manuala tak wynika. Skoro jest jedna podkładka, którą zdjąłem...-115ml

Coś mi tu nie gra... Mc nie chcę ruszać bo nie mam oleju 5w. Ale może to wina przedostania się oleju z góry MC na dół?

Tak więc, czy mogę\da się rozebrać dół MC tak aby nie wylać oleju 5W z góry, tylko ten 15W i ewentualnie to co się przedostało uszkodzony oring do dolnej goleni?

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież możesz zrobić tak jak w manualu że zbierzesz olej z tłumika do jakiegoś pojemnika i zobaczysz jego stan (czystość i ilość), jeśli będzie czysty i odpowiednia ilość to zalejesz z powrotem. to czy olej przedostaje się z tłumika do dolnej goleni stwierdza się przy rozbieraniu ile oleju wylatuje z dolnych goleni i po stanie oleju w tłumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dolnej goleni MC wyleciało mało oleju, myślę, że mniej niż 15ml.

Obecnie sytuacja wygląda tak:

201205071_reqhrae.jpg

 

Gdy wciskam ręcznie mechanizm tłumenia powrotu do góry (tą srebrną rurkę od lewej wystająca z dolnej goleni MC), zaczyna cieknąć olej.

Czy to świadczy o tym, że olej z MC przedostał się na dół?

 

Edit.

Wszystko założone, skok według miarki 115mm

Napompowałem 85psi + i 85psi-

Uginam i zostaje ok. 3.5 cm skoku, którego nie mogę wcisnąć.

Więc?

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mechanizm tłumenia powrotu do góry (tą srebrną rurkę od lewej wystająca z dolnej goleni MC)" dało się wcisnąć do końca czy blokowało się te ~2cm przed koncem? Może byc za dużo oleju w górnej goleni.

 

Teoretycznie powinno być ze 100 na 115mm. Nawet z manuala tak wynika. Skoro jest jedna podkładka, którą zdjąłem...-115ml

Coś mi tu nie gra... Mc nie chcę ruszać bo nie mam oleju 5w. Ale może to wina przedostania się oleju z góry MC na dół?

Tak więc, czy mogę\da się rozebrać dół MC tak aby nie wylać oleju 5W z góry, tylko ten 15W i ewentualnie to co się przedostało uszkodzony oring do dolnej goleni?

Napisz ile mm wystawały górne golenie z dolnych. Jeśli wystawało ~100mm to miałeś ustawione 100mm soku, jeśli 80 to 80.

Edytowane przez eloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem do (+) zgodnie z manualem - 6ml; do (-) 15ml

Mechanizm tłumenia powrotu wszedł bez problemu(wiadomo tam gdzie oringi - był mały opór ale weszło), wcisnął się do tej czarnej zakrętki, na której jest czarny pierścień segera, a reszta(sama srebrna rurka z wentylem) wystawała( tak jak na foto z manuala). Potem na to założyłem dolne golenie. Dodam, że rurka mechanizmu tłumienia było nieco dłuższa niż ta w MC.

Skoro teraz po zmierzeniu mam 115 i zdjąłem tylko jedną podkładkę, musiałem mieć 100mm.

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie serwis w zeszłą sobotę, reba 2008 sl. Przed serwisem skok 120, po rozebraniu amorka brak podkładek. Założyłem jedną wyciętą z rurki. Teraz mam 100 skoku. Fotki w garażu, pierwsza to bebechy (juz z podkładką), druga po zmianie skoku (zdjęcie w lesie), trzecia przed zmianą (120, w garażu). Z tydzień jak będzie czas to dorzucę jeszcze jedną podkładkę, moja rama była projektowana do amorka 80mm i chcę zobaczyć jak to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem do (+) zgodnie z manualem - 6ml; do (-) 15ml

Mechanizm tłumenia powrotu wszedł bez problemu(wiadomo tam gdzie oringi - był mały opór ale weszło), wcisnął się do tej czarnej zakrętki, na której jest czarny pierścień segera, a reszta(sama srebrna rurka z wentylem) wystawała( tak jak na foto z manuala). Potem na to założyłem dolne golenie. Dodam, że rurka mechanizmu tłumienia było nieco dłuższa niż ta w MC.

Skoro teraz po zmierzeniu mam 115 i zdjąłem tylko jedną podkładkę, musiałem mieć 100mm.

No to jeszcze raz. mechanizm tłumienia powrotu jest w tej samej goleni co tłumik mc i niema wentyla.

Proponuję żebyś udał się do serwisu albo wykonał pełny serwis zgodnie z instrukcją ze strony srama lub z youtuba.

 

15ml oleju leje się nie do komory negatywnej tylko wlewa się do goleni dolnej.

Edytowane przez eloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze pomieszało mi się z tego wszystkiego. Robiłem według manuala i youtuba.

Ruszałem tylko lewą komorę powietrzną. Czyli robiłem serwis dual air. Może teraz sprawa będzie dla Was jaśniejsza.

 

ps. dół - 15ml, góra 6ml (dual air, nie MC); + chodziło mi do górnej, a - do dolnej goleni dual air

Nazwy elementów mi się pomieszały.

 

Edit. Niezależnie od ciśnienia(np. teraz mam 60(+) 45(-) przy 115mm nie mogę wykorzystać ok. 2,6cm. Przy 100 też zostawał mi jakoś 1,6cm. Górne lagi(sama złota rura do uszczelki) wystają ok 13,7cm z dolnych.

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej, na spuszczonym powietrzu w obu komorach zostaje 1,4 cm skoku.

Na napompowanym tak jak napisałem w poście wyżej.

 

Edit. Niezależnie od ciśnienia(np. teraz mam 60(+) 45(-) przy 115mm nie mogę wykorzystać ok. 2,6cm. Przy 100 też zostawał mi jakoś 1,6cm. Górne lagi(sama złota rura do uszczelki) wystają ok 13,7cm z dolnych.

 

Zamiast 13,7cm jest 11,7cm

Edytowane przez Adrianox360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie mogę wykorzystać skoku właśnie przez puszczający olej z MC na dół, który blokuje mi te 2.6cm skoku. Dziwne, przebieg reby to 1800km a tu serwis MC, który robi się po dużo, dużo większym dystansie. Może to jakiś przetarty oring puszcza olej? Ma ktoś pomysły. W poprzednich postach starałem się jak dokładnie opisać na czym polega problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to ciężko powiedzieć, a właściwie to wywróżyć z opisu.

Oringi w hydraulicznym kupisz za parę groszy i dla własnego spokoju wymieniłbym je na Twoim miejscu.

A wszystkie instrukcje jak sam zapewne wiesz znajdziesz na SRAMowskiej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić muszę, przynajmniej po złożeniu dowiem się czy to wina przelania oleju z góry MC na dół przez oring.

Dual air - robiłem serwis dwa dni temu, MC nie ruszałem bo po co (1800km). Okazuje się, że wina na pewno siedzi gdzieś w prawej goleni więc zabawę będzie trzeba zacząć od nowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...