Thomass13 Napisano Piątek o 22:48 Napisano Piątek o 22:48 Taki temat mnie ciekawi odnośnie kol do roweru mtb w wersji ht. Ostatnio kupiłem rower gdzie koła są jakie są. Postanowiłem że chce złożyć nowe lepsze. I teraz pytanie czy iść w lekkość co mnie do końca nie przekonuje ( możliwość rozcentrowywania się). Czy może w trochę cięższe ale na pewno wytrzymalsze. Mowa o kołach na piastach dt 350 i obręczach dt swiss Xm 411 lub lżejszych xr 391. Cytuj
Mod Team bogus Napisano Sobota o 05:19 Mod Team Napisano Sobota o 05:19 Dużo zależy od jakości zaplotu i szprych. Nie zawsze lżejsza obręcz jest mniej wytrzymała. W tym przypadku masz obręcze przeznaczone do różnych zastosowań i XM to all mountain/trail a XR to cross country. Ile ważysz i pomyśl co chcesz robić przyszłościowo lub genezie te koła mogą wylądować, żeby nie okazało się że przy zmianie roweru koła będą zbyt słabe do zastosowania. Cytuj
zekker Napisano Sobota o 05:23 Napisano Sobota o 05:23 Na pewno chodzi o 411? Internet wypluwa pod hamulce obręczowe model rr. Jeżeli chodziło o 421 to strona producenta podaje tą samą wagę: od 440g. Cytuj
Mod Team bogus Napisano Sobota o 06:05 Mod Team Napisano Sobota o 06:05 XM421 w rozmiarze 29 cali waży 465g, klasyfikacja ASTM 4, limit wagi 120 kg XR391 w rozmiarze 29 cali waży 440g, klasyfikacja ASTM 3, limit wagi 110 kg Różnica jak widać jest w każdym aspekcie. Cytuj
zekker Napisano Sobota o 06:08 Napisano Sobota o 06:08 Głębiej nie patrzyłem. Strona DT na pierwszy rzut pokazała tą samą wagę "od 440". Tak jak piszesz te 25g na kole więcej ale wyższa klasa wytrzymałości, to nie ma się co zastanawiać i brać mocniejsze. Gdyby to było 440 vs 520, to jest nad czym dyskutować. Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 06:40 Napisano Sobota o 06:40 Jeśli obręcze XM421 to są te same, które DT stosuje w kołach XM1700 to ja serdecznie polecam. Koła użytkuje 1.5 sezonu, tak jak zostały wyjęte z pudełka, użytkowane zgodnie z przeznaczeniem, czyli jazda trailowa w górach z dropami i hopkami, poza ryskami na obręczach nic się nie dzieje. Po tym czasie nawet nie wymagały centrowania. Cytuj
Mod Team bogus Napisano Sobota o 07:30 Mod Team Napisano Sobota o 07:30 Dokładnie te same. Swoją drogą to nie wiem czy przy wyborze piast DT 350 i obręczy XM421 nie lepiej kupić gotowy zestaw kół XM1700. Cytuj
Dokumosa Napisano Sobota o 07:47 Napisano Sobota o 07:47 (edytowane) Co do budowy kół pod XC na "mocniejszych" obręczach trailowych XM to IMHO sensu brak - obręcze XR391 nie gną się i nie rozpadają przy jeździe zgodnie z przeznaczeniem, szerokość ta sama. Tak jakby do kaczek strzelać amunicją na dzika. W przypqdku obręczy DT niesławnym wyjątkiem są np. XR361, gięły się pod masą własną roweru 2 godziny temu, zekker napisał: Na pewno chodzi o 411? Internet wypluwa pod hamulce obręczowe model rr. Jeżeli chodziło o 421 to strona producenta podaje tą samą wagę: od 440g. Tyle, że w przypadku XM421 podają masę obręczy przy 27,5" natomiast XR391 nie występują w innym rozmiarze niż 29". Godzinę temu, NerfMe napisał: Jeśli obręcze XM421 to są te same, które DT stosuje w kołach XM1700 to ja serdecznie polecam Tak, to kiedyś były te same. Od kilku lat w kołach XM1700 stosowane są tylko XM481. Ja mam z 8 kompletów kół DT (XR, XM, EX, XMC), niektóre jeźdzone po 5-6 sezonów i przenigdy nic się nie rozcentrowało. Poniekąd to wynika z fabrycznie klejonych nypli. Natomiast kola składane na komponentach dt - z tym bywa różnie, zależy kto robił i dla kogo. Polscy kołodzieje, nawet polecani potrafią odwalić fuszerę w stylu brak podkładek PHR w przypadku budowy na obręczach bezoczkowych, nyple bez kleju. Edytowane Sobota o 08:03 przez Dokumosa Cytuj
Przecietny Napisano Sobota o 08:00 Napisano Sobota o 08:00 Ja myślę,że zależy ile ważysz jak do 80 kg to nie ma problemu. Ja mam na obręczach jeszcze lżejszych niż 391 i Cytat poza ryskami na obręczach nic się nie dzieje. Po tym czasie nawet nie wymagały centrowania. używam do startów w zawodach mtb, raz jechały z obciążeniem ok 100kg w daleką trase a ostatnio uczestniczyly w karambolu na starcie. Waże od 72-78 kg. Moim zdaniem nie warto przesadzac ale jak obserwuje innych to te koła są dość mocne znam cięższych ode mnie którzy startuja na kołach lżejszych i wszystko działa. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Sobota o 09:31 Napisano Sobota o 09:31 Xr1709, xm1700, to są w miarę lekkie pancerne koła. W zasadzie żadna waga im nie przeszkadza. A fabryczny zaplot dt to już wisienka na torcie Cytuj
Thomass13 Napisano Sobota o 09:37 Autor Napisano Sobota o 09:37 (edytowane) Może w ten spodob ułatwię jak to ma wyglądać. Moja waga to ok 74 kg. Nie planuje tym skakać czy uprawiać kolarstwa grawitacyjnego. Jazda częściowo w trudniejszym terenie typowo ścieżki, szuter, korzenie i kamienie. W planie jedt także zastosowanie ratchera 54 Edytowane Sobota o 09:38 przez Thomass13 Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 11:40 Napisano Sobota o 11:40 W jakiej cenie możesz je dostać? Komplet xm1700 kosztuje w bike discount chyba obecnie około 460 euro w zależności od bębenka. Cytuj
Thomass13 Napisano Sobota o 11:53 Autor Napisano Sobota o 11:53 (edytowane) Poniżej 2400 z ratcher 54 z bebenkiem shimano Micro Spline Edytowane Sobota o 11:54 przez Thomass13 Cytuj
CoolBreezeOne Napisano Sobota o 13:07 Napisano Sobota o 13:07 Ujeżdżam xr391 zaplecione na dt350 od kilku lat i od momentu wyciągnięcia z pudła trzymają fason. Żadnego centrowania, tylko serwis piast i wymiana gum. Nie straszne im leśne szlaki i moje górskie wyrypy - granicach rozsądku. Rower zmieniłem, koła zostały. Kuszą jakieś karbony, ale te się nie chcą popsuć 😉 Cytuj
Mod Team bogus Napisano Sobota o 16:29 Mod Team Napisano Sobota o 16:29 Jest jeszcze jedna dość istotna kwestia wspomnianych obręczy/kół - szerokość obręczy. XR mają 25 mm a XM 30. Dla mnie wybór byłby prosty i brałbym XM bez zastanowienia. Cytuj
Thomass13 Napisano Sobota o 16:40 Autor Napisano Sobota o 16:40 Dokładnie szerokość obręczy 30 mm to też biorę pod uwagę. Robi się to już standard w xc Cytuj
Maciorra Napisano Sobota o 16:52 Napisano Sobota o 16:52 Jeśli nie będziesz zakładał opon szerszych niż 2.4/2.5 cala, to obręcze 25mm (wew) będą jak najbardziej OK. Przy takich szerokościach różnice w układaniu się opon między 25 a 30mm są bardzo małe. Wybrałbym to co jest w lepszej cenie:) Ratchet 54z też dokupiłbym tylko jeśli dopłata byłaby niewielka - 36z daje już godziwie mały kąt zaazębienia. Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 17:02 Napisano Sobota o 17:02 5 godzin temu, Thomass13 napisał: Poniżej 2400 z ratcher 54 z bebenkiem shimano Micro Spline To zdecydowanie brałbym fabryczne DT z Bike Discount. Czy to XR czy XM, przy czym różnica w wadze jest w sumie minimalna. Cytuj
Thomass13 Napisano Sobota o 17:09 Autor Napisano Sobota o 17:09 15 minut temu, Maciorra napisał: Jeśli nie będziesz zakładał opon szerszych niż 2.4/2.5 cala, to obręcze 25mm (wew) będą jak najbardziej OK. Przy takich szerokościach różnice w układaniu się opon między 25 a 30mm są bardzo małe. Wybrałbym to co jest w lepszej cenie:) Ratchet 54z też dokupiłbym tylko jeśli dopłata byłaby niewielka - 36z daje już godziwie mały kąt zaazębienia. Max chce 2.25 - 2.35 oponki. Szerszych nie będę montował. Nowe koła mają być w rowerze cannondale ht4 karbon. Cytuj
Dokumosa Napisano Sobota o 18:03 Napisano Sobota o 18:03 1 godzinę temu, bogus napisał: Jest jeszcze jedna dość istotna kwestia wspomnianych obręczy/kół - szerokość obręczy. XR mają 25 mm a XM 30. Dla mnie wybór byłby prosty i brałbym XM bez zastanowienia. XM421 = 25mm, XM481 = 30mm ale to już nie ta masa. Swoją drogą jeśli masa nie ma znaczenia to na kontrowersyjnej platformie jest dostępny komplet trailowych, węglowych novatec m30 w cenie około 320EUR z wysyłką do PL (do wyboru bęben MS albo XD) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.