Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

szukam ramy full do jazdy crossowej/trekkingowej dla mojej panny 164 cm wzrostu. Czy możecie coś polecić, bo temat raczej jeszcze nietypowy.

Edytowane przez WojtasTaba
Napisano
22 minuty temu, kipcior napisał:

Ja pierdzielę, do roweru za prawie 19 tysięcy wrzucać Rebę i hamulce MT500... Znaczy to są spoko części, ale to zupełnie średnia półka, której spodziewałbym się w rowerze z ceną bez tej jedynki z przodu. Trek widać nadal nie ma problemu żeby się cenić.

  • +1 pomógł 1
Napisano
11 minut temu, zlatan napisał:

Ja pierdzielę, do roweru za prawie 19 tysięcy wrzucać Rebę i hamulce MT500... Znaczy to są spoko części, ale to zupełnie średnia półka, której spodziewałbym się w rowerze z ceną bez tej jedynki z przodu. Trek widać nadal nie ma problemu żeby się cenić.

To są ceny sugerowane, czasem na promocji czy podczas negocjacji da się taniej. Co nie zmienia faktu, że Trek się ceni strasznie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Po pierwsze, jaki masz budżet?

Rasowy ścigacz XC, w rodzaju Supercalibra, nie będzie zbyt wygodny. Celuj raczej w rower klasy trail o nieprzesadnie dużym skoku zawieszenia, np. Giant Trance, Ibis Ripley AF, Rockrider Feel 700S, Dartmoor Bluebird.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Przed zakupem właściwego roweru nizinnego, moja żona wykorzystywała Trance 2 do wycieczek na Suwalszczyźnie. Opony były zmienione na Vittoria Terreno Zero i szło przejechać 100km. To co traciła na asfalcie zyskiwała w lesie. Wielu narzeka na "górskie" przełożenia na asfalcie, ale przy prędkościach 20-25km/h to jeszcze nie problem. Pytanie jednak po co full. Po przesiadce na całkiem sztywnego Marina DSX 2 żona jest bardziej zadowolona, jedzie się lżej i szybciej, rower jest te parę kilo lżejszy, a ja nie naliczam przebiegu do serwisu foxów. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
22 godziny temu, Dokumosa napisał:

Jakiś przymaławy full xc może pełnić taką rolę;)

W kontekście, że przymałąwy dla niej, tak? Ja właśnie wciąż jeszcze się gubię, bo sam jestem na etapie uczenia się ustawiania pozycji w rowerze. Czy to jest tak, ze w przymałym rowerze wychodzi bardziej komfortowo, a w przydużym sportowo, czy na odwrót? Przepraszam, ten temat jest dla mnie jakoś cholernie trudny.
 

22 godziny temu, kipcior napisał:

Na chwilę obecną nastawiam się na zakup samej ramy, bo mam trochę różnych fajnych nowych części rowerowych, któe dla niej byłyby jak znalazł. Nie mniej znam oba rowery, i są kozak.

 

W dniu 23.04.2025 o 20:56, NerfMe napisał:

Mam podobny "problem". Ciągle kusi mnie ten Liv:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-damski-liv-pique-2-pd45839/?v_Id=247409

Aczkolwiek z trekkingiem ani crossem te rowery nie mają nic wspólnego.

Też na nie spoglądałem i nawet macałem na żywo. Naprawdę fajne, ale gdybym dostał samą ramę to jestem w stanie rozwiąć temat znacznie taniej. Poza tym też jak mówisz trzeba by było kombinować z rozmiarem, a i to nie wiadomo, czy z tego XC można by było zrobić coś bardziej pod jazdę crossową.

 

W dniu 23.04.2025 o 21:02, wr81 napisał:

W podobnym kierunku co propozycja powyżej , tyle że koło 27.5 za to cena wyraźnie niższa.

https://www.mount7.com/liv-embolden-2-27-5-2023.html

No i właśnie. Jak to jest z tymi rozmiarami kół dla niskich kierowniczek. Jestem ze starej szkoły i zakładałem, że 26" dla 164 wzrostu, ale widzę, że są rowery dla takich osób nawet 29".

 

9 godzin temu, Galvatron napisał:

Po pierwsze, jaki masz budżet?

Temat otwarty. Mam pieniądze, ale może dlatego też, że wydaję je mądrze, dlatego bardziej liczy się dla mnie "mądry" zakup niż w jakiejś konkretne półce cenowej. No i chętnie bym sam poskładał rower, gdybym tylko wiedział jaką ramę szukać, bo mam dużo odpowiednich części.

 

9 godzin temu, Galvatron napisał:

Rasowy ścigacz XC, w rodzaju Supercalibra, nie będzie zbyt wygodny. Celuj raczej w rower klasy trail o nieprzesadnie dużym skoku zawieszenia, np. Giant Trance, Ibis Ripley AF, Rockrider Feel 700S, Dartmoor Bluebird.

👍 dzisiaj się przyjrzę 

Swoją drogą dużo spoglądam w stronę Rockridera Race 100S. Ale jak wspomniałęm - na chwilę obecną wolałbym dorwać samą ramę.

@Wojcio

Cytat

Przed zakupem właściwego roweru nizinnego, moja żona wykorzystywała Trance 2 do wycieczek na Suwalszczyźnie. Opony były zmienione na Vittoria Terreno Zero i szło przejechać 100km. To co traciła na asfalcie zyskiwała w lesie. Wielu narzeka na "górskie" przełożenia na asfalcie, ale przy prędkościach 20-25km/h to jeszcze nie problem. Pytanie jednak po co full. Po przesiadce na całkiem sztywnego Marina DSX 2 żona jest bardziej zadowolona, jedzie się lżej i szybciej, rower jest te parę kilo lżejszy, a ja nie naliczam przebiegu do serwisu foxów. 

Trzeba powiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze moja ≠ rower. Ani nie umie jeździć (znaczy no umie jak każdy, ale wiecie o co mi chodzi), ani nie po drodze jej z rowerem. Dlatego chcę zbudować coś co maksymalnie zwiększy jej szansę nie zaliczenia gleby i będzie możliwie jak najprzyjemniejszy, żeby wciągnąć ją w jeżdzenie ze mną (a jest światło w tunelu).
Absolutnie nie musi to być rower szybkia a ma być przyjemnie, więc moim zdaniem idealną opcją będzie 1x11. Dodatkowo łatwiej jej będzie wczuć się w zmiany jedną przerzutką niż manewrowanie dwoma. 
Vittoria Terreno Zero to fajna oponka, ale ja to widzę trochę w inny sposób. Chciałbym jej założyc Continentala Race King Protection. Droga opona, ale ja się strasznie z nią polubiłem. 
Jak wspomniałem kompletnie prędkość nie ma znaczenia, ma być przyjemnie. Wolałbym jednak fulla, bo zdrowiej, bezpieczniej (ona potrafi sobie robić krzywdę na niesamowicie nieprawdopodobne sposoby, więc biorę ten aspekt pod uwagę) mniej kompromisów. Oczywiście jeśli temat polegnie to pójdę drogą sztywnej ramy z amortyzowaną sztycą, ale wolałbym to rozegrać na fullu.

Koszty eksploatacyjne zupełnie pomijam, bo przy moich samochodach to mrzonka ;D

Napisano

Sposobem na niechęć do roweru jest wspomaganie elektryczne. Daje wrażenie nadludzkiej siły. Nie wiem, jaki jest wiek i stan sprawności bohaterki tematu, ale full xc nie jest rowerem pierwszego wyboru dla osób nie zakochanych w rowerze. Oczywiście skuteczne resorowanie też pomaga. 100 się zgadzam, że napęd 1x jest łatwiejszy. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
27 minut temu, WojtasTaba napisał:

Na chwilę obecną nastawiam się na zakup samej ramy,

To jest ogólnie ciężki temat. Dostępność samych nowych ram jest delikatnie mówiąc średnia a jeżeli są to promocje na nieporównywalne do tych jakie obecnie bywają na kompletne rowery. Zdarzają się jakieś rodzynki np. w uniwersum masy upadłościowej Fuji zlokalizowanym pomiędzy Sochaczewem i Żyrardowem lub ba bike -discount.de itp

 

.Co do używek to kupując fulla "trzeba się znać" a i tak można wtopić.

 

29 minut temu, WojtasTaba napisał:

Jestem ze starej szkoły i zakładałem, że 26" dla 164 wzrostu

26 cali jest martwe jeżeli chodzi o nowe rowery dla  dorosłych. 

34 minuty temu, WojtasTaba napisał:

Trzeba powiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze moja ≠ rower. Ani nie umie jeździć (znaczy no umie jak każdy, ale wiecie o co mi chodzi), ani nie po drodze jej z rowerem. Dlatego chcę zbudować coś co maksymalnie zwiększy jej szansę nie zaliczenia gleby i będzie możliwie jak najprzyjemniejszy, żeby wciągnąć ją w jeżdzenie ze mną (a jest światło w tunelu).
Absolutnie nie musi to być rower szybkia a ma być przyjemnie, więc moim zdaniem idealną opcją będzie 1x11. Dodatkowo łatwiej jej będzie wczuć się w zmiany jedną przerzutką niż manewrowanie dwoma. 

Pytanie czy pełna amortyzacja w formie full suspension jest tu głównym wymogiem. Moim zdaniem istotna będzie:

- mała masa - ciężki rower zniechęca

- niskie opory toczenia (opony)  -ale również nie za wąskie

- wygodna pozycja, szerokość kierownicy (często wpółczesne rowery mają bardzo szerokie kierownice nawet w małych rozmiarach) itp.

- siodełko!!!! (u mnie poszukiwania dla żony są procesem ciągłym, dzisiaj zamówiłem kolejne...)

- rama z przekrokiem, z moich obserwacji wynika że zauważalna część gleb u osób asekuracyjnie jeżdżących odbywa się po zatrzymaniu (często w trudniejszym fragmencie trasy) i przy nieudanym zejściu z roweru

-napęd 1x - jak najbardziej tak. 

-amortyzator z przodu na pewno.

Napisano

@WojtasTaba gwneralnie rowery xc są stosunkowo długie przez co wymuszają pozycję mocno wyciągniętą/wygiętą. Mniejzzy rozmiar niz zalecany do zastosowań typowo xc pozwoli zachować pozucje bardziej wyprostowaną jak na rower ciosowy przystało z jednoczesnym zachowaniem zalet zawieszenia takiego roweru.

 

Napisano
11 godzin temu, WojtasTaba napisał:

Ani nie umie jeździć (znaczy no umie jak każdy, ale wiecie o co mi chodzi), ani nie po drodze jej z rowerem. Dlatego chcę zbudować coś co maksymalnie zwiększy jej szansę nie zaliczenia gleby i będzie możliwie jak najprzyjemniejszy, żeby wciągnąć ją w jeżdzenie ze mną (a jest światło w tunelu).

No to +1 do elektryka. Bo inaczej pierwszy podjazd spowoduje niechęć. A z prądem daje to radochę i jeszcze pod górkę będzie szybsza niż Ty na analogu. Wtedy nie trzeba się też aż tak przejmować masą i można iść w grube opony z odpowiednim bieżnikiem dające po prostu przyczepność, czego Race King niekoniecznie zapewni.

Napisano
9 godzin temu, Dokumosa napisał:

gwneralnie rowery xc są stosunkowo długie przez co wymuszają pozycję mocno wyciągniętą/wygiętą. Mniejzzy rozmiar niz zalecany do zastosowań typowo xc pozwoli zachować pozucje bardziej wyprostowaną jak na rower ciosowy przystało z jednoczesnym zachowaniem zalet zawieszenia takiego roweru.

Niekoniecznie, bo rowery XC są nie tylko długie ale i niskie. Mniejszy rozmiar skróci ramę, ale jeszcze bardziej obniży wysokość kierownicy i trzeba się będzie mocniej garbić.

Napisano

Tylko że kokpit stosunkowo łatwo "podnieść", zakładając mostek z dużym kątem i kierownicę ze wzniosem (osobna sprawa czy rower xc nie zacznie wyglądać trochę śmieszne). Natomiast długiej ramy xc, często z fabrycznie krótkim mostkiem, już bardziej nie "skrócisz".

@WojtasTaba a dlzczego właściwie nie kupicie crossa albo rekreacyjnego hardtaila? Przecież podczas jazdy trekkingowej nie będziecie się pchać na jakieś hardkorowe single, a hardtail jest lżejszy, sztywniejszy, prostszy w serwisie itd.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...