Michal2008 Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja https://gravel.shimano.com/campaign/grx-12-speed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja ... a w MTB wciąż cisza. Choć to już tylko kwestia manetki 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Czytałem ćwierki, że następne grupy MTB shimano mają być 13 rzędowe, tylko Di2. Wylatuje SLX. Zostaje XTR, XT, wraca LX, deore. Di2 będzie 13 rzędów w tych trzech. Do tego LX będzie 12 rzędowy mechanik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Niedługo trzeba będzie zmienić standard i powiększyć bębenek, bo cieniować zębatek nie da się w nieskończoność. Nowy standard powinien pozwolić na 20s, bo i tak za chwile do tego dojdziemy. Niech tylko ktoś wymyśli łańcuch, który będzie się przeginał w poprzek i będzie 1x20s 🤪 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja (edytowane) Zębatka w kasecie powinna być składana i powiększać się w miarę potrzeby. Albo w korbie. Edytowane 24 Maja przez kipcior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja Żeby tylko nie było tak jak z tymi nowymi Gravelami, które są niemalże jak MTB z początku wieku. Już za parę lat, zupełna nowość: Dwie zębatki z przodu. Jakie to daje możliwości! Sam jestem fanem 1x, ale od jakiegoś czasu przestaję rozumieć co się dzieje na tym rynku. Co do samego GRX. Gdyby nie ta durna Gravelowa moda, przecież można by było to zamknąć w grupie Tiagra/ 105/ Ultegra. Te wyższe mają już sprzęgło, a do 1x też by coś wymyślili. No ale nie, musi być napis GRX. Gdyby tylko dało się sprawdzić, na jakim rowerze z jaką grupą osprzętu rok czy dwa lata temu MVDP wygrał UCI Gravel Cup 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja Każdemu według potrzeb Jeśli zrobią kiedyś gravela z sensowym 3x rodem z dawnych crossów, to będę się poważnie zastanawiał na wymianą mojego Silexa. Do jazdy w górach byłoby to idealne. Sprzęgło nie jest mi do niczego potrzebne, mam i nie używam. No ale nie liczę na to, że się doczekam tej "nowości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja W dniu 24.05.2024 o 19:30, JWO napisał: Niedługo trzeba będzie zmienić standard i powiększyć bębenek, bo cieniować zębatek nie da się w nieskończoność. Nowy standard powinien pozwolić na 20s, bo i tak za chwile do tego dojdziemy. Niech tylko ktoś wymyśli łańcuch, który będzie się przeginał w poprzek i będzie 1x20s 🤪 E no nie w te strone, to raczej bedzie boostPLUS boostUltra ...na Oske 24mm żeby było prawilnie sztywne....i odkryjemy na nowo FatBajki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Sram w transmission przesunął kasetę bliżej przerzutki, tak jakby w przyszłości chcieli szybko wprowadzić 13sp, jako odpowiedź na 13sp shimano. Z drugiej strony prędzej sram zrobi 13spd, niż shimano które kopiuje srama od ponad dekady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Ja to raczej widzę tak, że sram ochoczo bierze na siebie ryzyko biznesowe testowania reakcji rynku na nowości, a shimano cieszy się że za darmo dostaje analizę od mniejszego konkurenta i dopiero wtedy wyciąga z szuflady gotowe rozwiązania. Cykl projektowo-wdrożeniowy takich rozwiązań jest liczony w latach. Biorąc pod uwagę przesunięcia w datach premier to raczej nie jest kopiowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Powiedzmy sobie szczerze: napęd rowerowy to tak prosta rzecz, że co tu kopiować? Chodzi raczej o rozpoznanie rynku i dostosowanie do standardów. Mogą sobię zbudować i napęd 15s, tylko nikt go nie zamontuje, bo takie ramy nie istnieją i nie wiadomo czy któryś producent będzie je chciał stworzyć. Co do samego kopiowania: korporacje nie mogą sobie na coś takiego pozwolić. Zawsze będzie trwał wyścig zbrojeń i ponownie, napęd to tak prosta rzecz, że zawsze będą podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja @KSikorski - z szuflady powiadasz? Raz im się udało z Shadowem, kiedy filmik o telepiącym XTR wyszedł. W szufladzie na pewno Shimano nie miało 11sp, które było zrobione na kolanie, a 12spd kilka lat spóźnienia po SRAMie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Premiera 12 biegowego Eagle`a - maj 2016. Premiera 12 biegowego XTR`a - maj 2018. Dwa lata to za mało na zaprojektowanie i wdrożenie rynkowe (globalne) takiego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja W dniu 25.05.2024 o 07:45, Krypto.Szosowiec napisał: Sam jestem fanem 1x, ale od jakiegoś czasu przestaję rozumieć co się dzieje na tym rynku. Nie masz odpowiedniego połączenia z ziemią, naturą i ludzmi to jak to zrozumieć A co do skomplikowania to w imię nowości dla pewnej grupy użytkowników obecnie wszystko się komplikuje. I ok by to było tylko po tyłku obrywa reszta a to już jest nie fajne. Coraz bardziej mam w pogardzie cześć obecnych rozwiązań i tego pitolenia głodnych kawałków z tym związanych. Tylko to pozostało niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Cytat Tylko to pozostało niestety. Cóż, napędy 3x8, 2x8, 3x9 etc. wciąż są powszechnie dostępne i tanie jak barszcz. Koneserzy kupując nowy rower zawsze mogą pogonić komplet 1x12, kupić sobie 3x8 i jeszcze na opony zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.