Skocz do zawartości

[napęd/wymiana/sora/marin 4c] co zamiast Sora 50/39/30 i tylna kaseta - wymiana, zmiękczenie/upgrade?


Rekomendowane odpowiedzi

CZeść,

Pacjent Marin 4 corners, Sora 3x9 Korba 50/39/30 kaseta 11(?)-34

Mój napęd wymaga wymiany. Chcę też go zmiększyć bo przełożenie 50/11 jest absurdalne w tym rowerze.

Dodatkowo jest to koń pociągowy - wycieczki bikepacking niekoniecznie płaskie, ale przede wszystkim nowy nabytek - przyczepa potomka i może Śląsk to nie góry, ale też nie Płaskopolska a wzniesienia z przyczepą ~30kg szybko stają się wyzwaniami.

Już myślałem, ze mam gotową koncepcję, z wymiana korby na alivio, ale dotarło do mnie to, że nie zgadza się linia łańcucha (do biegłości mi daleko)

Klamkomanetki Sory, wolę, żeby zostały. (w 1 momencie myślałem nad upgrade na full GRX 400 (hamulce bodajże SLX/deore bo GRX nie podejdą) ale jednak za dużo do wartości roweru i przy grx 400 2x10 -miękość napędu porównywalna)

Reasumując - klamkomanetki zostają, układ korby 3x9 może być ale miększa korba bez zmiany linii łańcucha (jeźdże na spd więc jakieś drobne nawet asymetrie odpadają) i/lub miększa kaseta?

Nowa korba, suport kaseta łańcuch, zmiękczenie napędu

Przerzutka tył może iść do wymiany, choć podobno Sora obsłuży 36 zebów, z tego co wiem 9 rzędowe alivio/9 rzędowe Deore do dostania i 100% kompatybilne więc przy okazji przerzutkę tylną chętnie wymienie. Przerzutka przód jak trzeba do wymiany (?) choć musiałaby współpracować z klamkomanetką Sory.

Dzięki za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosowe wersje kaset zaczynają się często od 12 a 50/12 to w zasadzie to samo co 46/11 (zresztą miałem jedno i drugie). Chyba nawet jest taka kaseta 12-36 9spd. do mtb.

Jeśli dojechałeś blaty to masz zagwozdkę czy szukać nowych, czy taniej będzie kupić całą korbę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mojego posta: https://www.forumrowerowe.org/topic/251773-korba-mtb-w-gravelu-ktoś-przerabiał/ Gdzieś już o tym pisałem ale teraz nie mogę znaleźć - zmieniłem przednią przerzutkę na Alivio ( w serwisie). Chłopaki ponad 2 godziny walczyli żeby ją ustawić i działała marnie. Fabryczna Sora działa zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi bardzo na linii łańcucha rozumiem zmieniając na deore alivio zmienie ją nab50mm ale bedzie symetrycznie korba czy zabawa z blokami, podkładkami na korboe itp?

 

Bo widzę że chyba najlepszy patent to deore/alivio 3x9 ale czy przednia sora może działać na korbie mtb? Skoro przednia mtb słabo dziala z klamkomanetkami sory?

Linią łańcucha się przejąłem jak czytałem, że jej zmiana to problemy a jak się jeździ w spd to jeszcze większe.

Korba do wymiany i suport tez, nastukane mają dużo, i coś trzaska już. 

 

Myślałem jeszcze o opcji żeby zosotweić sore jako korbe ale zmienić jej zębatkę duży blat, moze najmniejszy, a przede wszystkim na tyl kaseta z większą największą zębatką (40?)  I przerzutka mtb (alivio/deore 9rz)

Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2024 o 10:14, chrismel napisał:

Przeczytaj mojego posta: https://www.forumrowerowe.org/topic/251773-korba-mtb-w-gravelu-ktoś-przerabiał/ Gdzieś już o tym pisałem ale teraz nie mogę znaleźć - zmieniłem przednią przerzutkę na Alivio ( w serwisie). Chłopaki ponad 2 godziny walczyli żeby ją ustawić i działała marnie. Fabryczna Sora działa zdecydowanie lepiej.

Właśnie czytam, także Twoje posty w innych tematach o zmianie korbyw  gravelu. Moje wątpliwosci dotyczące zmiany linii łańcucha to t że jeżdżę na SPD i jak wertując internet widzę że korba niesymetrycznie po kilka grubszych mm wychodzi to to za dużo na jazdę w blokach. W SPD jeżdżę niedużo (końcówka sezonu 22, nie za dużo pojeżdżony 23, choć trafiły się 2 dł€ższe wypady.

 

Moje zmiękczenie - raz wspominane wiele razy absurdalne stopniowanie 50-11 ale cóż na zjazdach używałem, ale przede wszystkim jazda z przyczepą i nawet jeśli noga się zrobi to z przyczepą każde wzniesienie szybko sie robi alpejskim podjazdem. A chcę wiecej kręcić z młodym bo wtedy mogę więcej kręcić ogólnie.

 

A czy ktos (Szukałem an forum, może źle) - połączył może 3x9 (jak już ustalone i znane - mogę shimano dowolną (prawie?) 9 dać z tyłu) z kasetami z zębami 40t (Shimano, Sunrace?)

To jest jakaś opcja, która mi po głowie świta. I/lub korba sora ale przekrecenie innych tarcz? - zmiana blatu 50 i zmiana 30 na mniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wektor napisał:

A czy ktos (Szukałem an forum, może źle) - połączył może 3x9 (jak już ustalone i znane - mogę shimano dowolną (prawie?) 9 dać z tyłu) z kasetami z zębami 40t (Shimano, Sunrace?)

Za przerzutkę obsługującą duże kasety do 40 zębów (w napędach 8,9-rzędowych, a także z klamkomanetkami szosowymi 10-rzędowymi, z wyjątkiem Tiagry 4700) może "robić" nawet taka Acera 3020, która jest formalnie przerzutką 7-8 rzędową, ale ma ten sam ciąg linki co przerzutki 9-rzędowe.

   

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 21:27, Wektor napisał:

Nie zależy mi bardzo na linii łańcucha rozumiem zmieniając na deore alivio zmienie ją nab50mm ale bedzie symetrycznie korba czy zabawa z blokami, podkładkami na korboe itp?

 

Bo widzę że chyba najlepszy patent to deore/alivio 3x9 ale czy przednia sora może działać na korbie mtb? Skoro przednia mtb słabo dziala z klamkomanetkami sory?

Linią łańcucha się przejąłem jak czytałem, że jej zmiana to problemy a jak się jeździ w spd to jeszcze większe.

Korba do wymiany i suport tez, nastukane mają dużo, i coś trzaska już. 

 

Myślałem jeszcze o opcji żeby zosotweić sore jako korbe ale zmienić jej zębatkę duży blat, moze najmniejszy, a przede wszystkim na tyl kaseta z większą największą zębatką (40?)  I przerzutka mtb (alivio/deore 9rz)

Dobrze kombinuję?

Najprostsza opcja to wrzucić kasetę MTB z tyłu np 11-32. Mam tak przerobioną szosę pod ultramaratony i stara tylna przerzutka Sory spokojnie radzi sobie z taką kaseta 9s. 30/32 czyli <1 a wiec po asfalcie już ścianki z przyczepką powinno dać się wyjechać. Nie? To kaseta  xtr do 36T + adapter do przerzutki( groszowe sprawy) . Jeszcze za ciężko? Korba Deore 42/32/24 z podkładką 5 mm od lewej strony. Należy też pamiętać aby nie tworzyć napędu gdzie nie będziemy w stanie utrzymać progowego  4km/h, a wiec na granicy utrzymania równowagi. Jeżeli jesteś w stanie kręcić z obrotu 120 RPM, to OK.

P.S. Z taką opcją z Deore jeżdżę  w SPD i nic się nie dzieje. Inna inszość, że jeżdżę praktycznie od dziecka i  moje ciało z przebiegami rocznymi 20-40 tys km do różnych anomalii jest już przyzwyczajone :) Bardziej szkodliwe  jest brak dobierania odpowiednich przełożeń, jazda z kwadratu zamiast z rytmu i źle ustawione siodło, jak źle ustawione bloki/linia łańcucha ;)

To tak po krótce z praktyki żeby nie mącić ;)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...