CZeść,
Pacjent Marin 4 corners, Sora 3x9 Korba 50/39/30 kaseta 11(?)-34
Mój napęd wymaga wymiany. Chcę też go zmiększyć bo przełożenie 50/11 jest absurdalne w tym rowerze.
Dodatkowo jest to koń pociągowy - wycieczki bikepacking niekoniecznie płaskie, ale przede wszystkim nowy nabytek - przyczepa potomka i może Śląsk to nie góry, ale też nie Płaskopolska a wzniesienia z przyczepą ~30kg szybko stają się wyzwaniami.
Już myślałem, ze mam gotową koncepcję, z wymiana korby na alivio, ale dotarło do mnie to, że nie zgadza się linia łańcucha (do biegłości mi daleko)
Klamkomanetki Sory, wolę, żeby zostały. (w 1 momencie myślałem nad upgrade na full GRX 400 (hamulce bodajże SLX/deore bo GRX nie podejdą) ale jednak za dużo do wartości roweru i przy grx 400 2x10 -miękość napędu porównywalna)
Reasumując - klamkomanetki zostają, układ korby 3x9 może być ale miększa korba bez zmiany linii łańcucha (jeźdże na spd więc jakieś drobne nawet asymetrie odpadają) i/lub miększa kaseta?
Nowa korba, suport kaseta łańcuch, zmiękczenie napędu
Przerzutka tył może iść do wymiany, choć podobno Sora obsłuży 36 zebów, z tego co wiem 9 rzędowe alivio/9 rzędowe Deore do dostania i 100% kompatybilne więc przy okazji przerzutkę tylną chętnie wymienie. Przerzutka przód jak trzeba do wymiany (?) choć musiałaby współpracować z klamkomanetką Sory.
Dzięki za pomoc i sugestie.