Skocz do zawartości

Wektor

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Wektor

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Odkurzajac znów trochę temat - drogi mój imienniku Tomku - widzę że pedały SPD - jak zmiana linii łańcucha wpłynęła na bloki, choć Ty zamieniłeś korbę na 2 rzędy więc chyba jest mniejsza asymetria niż gdybym zachował 3 rzędową z przodu.
  2. Właśnie czytam, także Twoje posty w innych tematach o zmianie korbyw gravelu. Moje wątpliwosci dotyczące zmiany linii łańcucha to t że jeżdżę na SPD i jak wertując internet widzę że korba niesymetrycznie po kilka grubszych mm wychodzi to to za dużo na jazdę w blokach. W SPD jeżdżę niedużo (końcówka sezonu 22, nie za dużo pojeżdżony 23, choć trafiły się 2 dł€ższe wypady. Moje zmiękczenie - raz wspominane wiele razy absurdalne stopniowanie 50-11 ale cóż na zjazdach używałem, ale przede wszystkim jazda z przyczepą i nawet jeśli noga się zrobi to z przyczepą każde wzniesienie szybko sie robi alpejskim podjazdem. A chcę wiecej kręcić z młodym bo wtedy mogę więcej kręcić ogólnie. A czy ktos (Szukałem an forum, może źle) - połączył może 3x9 (jak już ustalone i znane - mogę shimano dowolną (prawie?) 9 dać z tyłu) z kasetami z zębami 40t (Shimano, Sunrace?) To jest jakaś opcja, która mi po głowie świta. I/lub korba sora ale przekrecenie innych tarcz? - zmiana blatu 50 i zmiana 30 na mniejsze?
  3. Nie zależy mi bardzo na linii łańcucha rozumiem zmieniając na deore alivio zmienie ją nab50mm ale bedzie symetrycznie korba czy zabawa z blokami, podkładkami na korboe itp? Bo widzę że chyba najlepszy patent to deore/alivio 3x9 ale czy przednia sora może działać na korbie mtb? Skoro przednia mtb słabo dziala z klamkomanetkami sory? Linią łańcucha się przejąłem jak czytałem, że jej zmiana to problemy a jak się jeździ w spd to jeszcze większe. Korba do wymiany i suport tez, nastukane mają dużo, i coś trzaska już. Myślałem jeszcze o opcji żeby zosotweić sore jako korbe ale zmienić jej zębatkę duży blat, moze najmniejszy, a przede wszystkim na tyl kaseta z większą największą zębatką (40?) I przerzutka mtb (alivio/deore 9rz) Dobrze kombinuję?
  4. CZeść, Pacjent Marin 4 corners, Sora 3x9 Korba 50/39/30 kaseta 11(?)-34 Mój napęd wymaga wymiany. Chcę też go zmiększyć bo przełożenie 50/11 jest absurdalne w tym rowerze. Dodatkowo jest to koń pociągowy - wycieczki bikepacking niekoniecznie płaskie, ale przede wszystkim nowy nabytek - przyczepa potomka i może Śląsk to nie góry, ale też nie Płaskopolska a wzniesienia z przyczepą ~30kg szybko stają się wyzwaniami. Już myślałem, ze mam gotową koncepcję, z wymiana korby na alivio, ale dotarło do mnie to, że nie zgadza się linia łańcucha (do biegłości mi daleko) Klamkomanetki Sory, wolę, żeby zostały. (w 1 momencie myślałem nad upgrade na full GRX 400 (hamulce bodajże SLX/deore bo GRX nie podejdą) ale jednak za dużo do wartości roweru i przy grx 400 2x10 -miękość napędu porównywalna) Reasumując - klamkomanetki zostają, układ korby 3x9 może być ale miększa korba bez zmiany linii łańcucha (jeźdże na spd więc jakieś drobne nawet asymetrie odpadają) i/lub miększa kaseta? Nowa korba, suport kaseta łańcuch, zmiękczenie napędu Przerzutka tył może iść do wymiany, choć podobno Sora obsłuży 36 zebów, z tego co wiem 9 rzędowe alivio/9 rzędowe Deore do dostania i 100% kompatybilne więc przy okazji przerzutkę tylną chętnie wymienie. Przerzutka przód jak trzeba do wymiany (?) choć musiałaby współpracować z klamkomanetką Sory. Dzięki za pomoc i sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...