Skocz do zawartości

[hamulce] Sram Maven zupełnie nowa grupa MTB i olej mineralny!


Semtex

Rekomendowane odpowiedzi

SRAM wypuścił nowe heble dla MTB, zdecydowali się na zastąpienie DOT na rzecz oleju mineralnego. Grupa zapowiada się bardzo ciekawie, spoglądam na nią z zainteresowaniem, nigdy nie miałem hebli od SRAM. Ceny jeszcze z "podatkiem od nowości". Czekam na bardziej niezależne testy bo ziomki z tego filmu dosyć mocno hajpują. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sama decyzja o zmianie na minerał bardzo słuszna z ich strony, w końcu przestali się przy tym syfie DOT który kompletnie nie ma sensu w rowerówce (abstrachując od aspektów ekologicznych) upierać.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mentos napisał:

Ale sama decyzja o zmianie na minerał bardzo słuszna z ich strony, w końcu przestali się przy tym syfie DOT który kompletnie nie ma sensu w rowerówce (abstrachując od aspektów ekologicznych) upierać.

DOT nie ma sensu w rowerowych hamulcach. 

Kłamiesz !!!  :) 

5 godzin temu, Mentos napisał:

No właśnie, fajne ale ta cena.

A kogo obchodzi cena, jeżeli adekwatna do jakości ... brać. Nie, mnie nie trzeba nowych hebli, chyba że wymyślą coś lepszego i najważniejsze, jeszcze bardziej mi się spodoba.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mentos napisał:

Pewnie oś obrotu klamki będzie trwalsza bo tam chyba łożysko siedzi. 

Nie jest to nowość w sramie, Code RSC (Ultimate) już od dawna są na łożysku. 

9 godzin temu, Mentos napisał:

Ale sama decyzja o zmianie na minerał bardzo słuszna z ich strony, w końcu przestali się przy tym syfie DOT który kompletnie nie ma sensu w rowerówce (abstrachując od aspektów ekologicznych) upierać.

Tylko, że Hayes robi genialne i bezawaryjne hamulce na płynie DOT, płyn to tylko płyn, jeśli Hayes mógł zrobić dobre uszczelnienia to Sram też może, a czemu im nie wychodzi to już jest inna kwestia. 

Shimano ma olej mineralny i co? I też ma problemy, pływający punkt styku to ich kula u nogi, może na polskim podwórku gdzie króluje jazda rekreacyjna/lekkie xc jest to problem mało zauważalny. Wystarczy natomiast zajrzeć w bardziej grawitacyjne portale zagraniczne i tam już bym powiedział, że jest 50/50 sram/shimano, przy czym shimano jest hejtowane głównie za pływający punkt styku oraz trudne odpowietrzanie i przez to nie należy rozumieć zasady odpowietrzania, tylko to, że trudno jest je w 100% odpowietrzyć, trzeba poświęcić na to dużo czasu (przez co również u mnie wyleciały). Sramy są natomiast banalne w odpowietrzaniu ze względu na użycie zamkniętego obwodu odpowietrzania. 

Generalnie, może wreszcie będą mieli w ofercie hamulec godny uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^^^ no fakt, ciekawostka gargantuiczna 😉 Zaraz się dowiemy, że olej mineralny łatwiej chłonie wodę od DOTa i jest bardziej od niego żrący. 🤣🤣🤣 Kategorycznie trzeba wywnioskować że jakieś głupki siedzące w tym RZYGAMie wymyśliły se fanaberię, by na mineral w końcu przejść. Jakiś agent Shiitmano tam musi siedzieć :D 

Dwa zestawy 4tłokowych XTR u mnie, jeden siedzi w elektryku do ciężkiego enduro i żadnych problemów, a freeza naprawdę działa. Ale co do samych odczuć to co kto lubi oczywiście. Mnie kompletnie RZYGAM nie przypadł do gustu w kwestii działania. Ta gumowatość klamki którą zwolennicy nazywają modulacją jest dla mnie nie do zaakceptowania, ja za to przede wszystkim podziękowałem jankesom.  

 

p.s. wrócę jednak do ekologii, przez niektórych podnoszonej do rangi jakiejś religii normalnie. Rower kojarzy się z czymś zielonym/ekologicznym właśnie, a DOT to bardziej toksyczny syf.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mentos Pod względem ekologicznym przewaga olejów jest taka, że po otwarciu butelki może sobie chyba stać latami na półce, DOT po jakimś czasie pewnie wypije już za dużo wody i będzie się nadawal do utylizacji. Ale w sumie nie wiem jak długi jest ten czas. Pod innymi względami wydają się dość podobne - nie pić, nie wcierać w skórę, nie wdychać i nie wylewać w przyrodę, tylko oddać do punktu utylizacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, to jakieś miejskie legendy. Mam w obu fulach 203/180 i nic się nie gnie, wręcz przeciwnie. Sh'ee'tmanowskie tarcze ze znacznie lepszym rozwiązaniem montarzu czyli Centerlokiem, i te droższe, mają na tyle duże pająki alu, że nawet nie ma się gdzie się ta blacha odgiąć. A DOT nawet w samochodówce jest zalecany do wymiany co 2 lata, bo chłonie wodę, wcale nie będąc przecież w butelce na półce :D . DOT to moim zdaniem gófniane rozwiązanie w rowerówce, gdzie nie ma takich wymagań co do wrzenia, i WŁAŚNIE dlatego RZYGAM przestał się w końcu upierać, poszedł po rozum do głowy i przechodzi na minerlny, jakbyście nie chceili tego faktu przemilczeć. 

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz, tam nie ma na tyle materiału by cokolwiek mogło się odkształcić. Chyba że ktoś jak wyżej wspomniane wpycha rower w niewłaściwe stojaki. Pozatym nie o tym jest rozmowa a o gófnianym DOT'cie co pewna firma  związana z wydzielinami w końcu sobie uświadomiła 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mentos napisał:

^^^^ no fakt, ciekawostka gargantuiczna 😉 Zaraz się dowiemy, że olej mineralny łatwiej chłonie wodę od DOTa i jest bardziej od niego żrący. 🤣🤣🤣 Kategorycznie trzeba wywnioskować że jakieś głupki siedzące w tym RZYGAMie wymyśliły se fanaberię, by na mineral w końcu przejść. Jakiś agent Shiitmano tam musi siedzieć :D 

Dwa zestawy 4tłokowych XTR u mnie, jeden siedzi w elektryku do ciężkiego enduro i żadnych problemów, a freeza naprawdę działa. Ale co do samych odczuć to co kto lubi oczywiście. Mnie kompletnie RZYGAM nie przypadł do gustu w kwestii działania. Ta gumowatość klamki którą zwolennicy nazywają modulacją jest dla mnie nie do zaakceptowania, ja za to przede wszystkim podziękowałem jankesom.  

 

p.s. wrócę jednak do ekologii, przez niektórych podnoszonej do rangi jakiejś religii normalnie. Rower kojarzy się z czymś zielonym/ekologicznym właśnie, a DOT to bardziej toksyczny syf.

Jesli chodzi o awaryjnosc to mam stycznosc z heblami obu firm od kiedy sram wszedl na rynek hebli podkupujac avida. Obecnie Sram jest w rowerach mniej popularny jako hamulce niz Shimano. Ale od 2009 roku gdy pracuje jako mechanik i moja stycznosc z rowerami wzrosla nastokrotnie nie mialem stycznosci z ani jednym cieknacym przez zacisk hamulcem Avida/Sram i z setkami szczajacych siemano. Szczanie to domena hebli na mineralnym (takze popularne Tektro) wiec moge zalozyc ze teraz Sram zacznie byc zauwazalny takze pod tym wzgledem. 

A co do tego nowego Sramolca: zwiekszyli srednice tloczkow co pozwolilo im osiagnac zblizony poziom mocy do liderow rynku pod tym wzgledem. Wiec nadal Sram jest do tylu jesli chodzi to jak to dziala. 

Db8 mimo ze czterotlokowe sa takie se i gdy pytalem o to co sa warte peanow nie przeczytalem. Ciekawe czy nowe wynalazki S beda tradycyjne po sramowsku.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo, ale szczanie hebli Sh'ee'tmano to nie wina oleju tylko ewentualnie jakości/konstrukcji uszczelnień, bo akurat minerał jest chyba gęstszy, więc w teorii powinien trudniej siurać. Notabene muszę być farciarzem bo mi ciekną jak są już tak tłoczki w klamkach zużyte że i tak mają luzy na klamkach i idą do wymiany. A SIURAM już nie raz pokazał, że potrafi czyjeś rozwiązanie zmałpować i udoskonalić tak  że to bardzo dobrze działa. Vide IG z połowy lat 90ych, które wówczas się nie przyjęło a teraz SIURAM wciska Eagle Transmssion jako jakąś niesamowitą nowość. To samo wcześniej Megarange a SIURAM Eagle 1x12. Albo Di2 gdzie SIURAM zrobił to lepiej z AXS bo całkowicie bez kabli. I te rozwiązania mi się bardzo podobają, tak samo jak te nowe heble, poza ceną ofkors 😉

Edytowane przez Mentos
bo tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mentos napisał:

Tobo, ale szczanie hebli Sh'ee'tmano to nie wina oleju tylko ewentualnie jakości/konstrukcji uszczelnień, bo akurat minerał jest chyba gęstszy, więc w teorii powinien trudniej siurać. Notabene muszę być farciarzem bo mi ciekną jak są już tak tłoczki w klamkach zużyte że i tak mają luzy na klamkach i idą do wymiany. A SIURAM już nie raz pokazał, że potrafi czyjeś rozwiązanie zmałpować i udoskonalić tak  że to bardzo dobrze działa. Vide IG z połowy lat 90ych, które wówczas się nie przyjęło a teraz SIURAM wciska Eagle Transmssion jako jakąś niesamowitą nowość. To samo wcześniej Megarange a SIURAM Eagle 1x12. Albo Di2 gdzie SIURAM zrobił to lepiej z AXS bo całkowicie bez kabli. I te rozwiązania mi się bardzo podobają, tak samo jak te nowe heble, poza ceną ofkors 😉

Nie twierdzę że powodem wycieku jest olej tylko same uszczelki. A być może nawet nie one. Albo jakość wykonania uszczelek. 

Dwa lata temu kupiłem smar eze slide który został polecony do shimano. Wszystkie nowe montowane zaciski rozbieram i smaruję uszczelki,  żaden zacisk który tak zaimpregnowałem nie wrócił zsiurany. 

Nie wiem czy na zsiurany by to zadziałało bo heble nie są moje i nie bawię się wtedy w eksperymenty.

20240228_212343.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^^

Dzięki Tobo, nie wiedziałem, że coś takiego jest, i raczej o klamkach cieknących słyszałem, muszę sobie to kupić. A tłoczki wyjmujesz czy tylko mocno wychylasz, smarujesz i wciskasz?

11 godzin temu, Rumcajs. napisał:

@MentosWidocznie twoje ciężkie enduro jest za lekkie abyś był w stanie zósemkować tarczę po 1 sezonie. 

A co dla Ciebie jest ciężkim ęduro? Elektryk prawie 26kg, 2x180mm, zjazdy na raz z takich małych górek jak poniżej i tarcze XTRa nawet nie sfioletowiały. Parki i owszem, ale Bikeparki - nie trawię ;-). Chyba że Ty mierzysz ciężkie enduro wagą swojej dupy, to co innego, moja tylko 80kg :D :D :D

Babraniec2.jpg

Babraniec1.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpy zapewne. 

800m spadku na 5km to sporo. Pytanie jak się hamuje, najgorzej dają w dupę ciasne agrafki na stromych trasach gdzie tylni hebel idzie non stop. Gdy trasy mają wypłaszczenia i flowowe sekcje hamulec ma gdzie odpocząć i się wystudzić. 

Ważę 70kg i moje RT86 pokrzywiły się po roku w analogu. Bikeparków w stylu np Kasiny też nie trawię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^^

tam jest spadku na raz 1200, co ciekawe początek prostszy, widokowy, epicki, dziać się zaczyna później 😉

12 minut temu, TheJW napisał:

WOW! Gdzie to?!

Mogę tylko powiedzieć, że z KRK to był szybki wypad na takie "pierdnięcie" po góach, więc nie Alpy 😉

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Tatry, Słowacja, ale gdzie konkretnie, to nie mogę ustalić. Nazwa zdjęcia "Babraniec1" też nie pomaga, bo mapy google nie znają takiego miejsca i przekierowują na Baraniec. Niby blisko z Krk, ale jakby nie to...🤔
edit: OK, youtube pomógł, to Baraniec. I tam tak na legalu można jeździć?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...