Skocz do zawartości

[Do 4000] Rower miejski/damski taki do jazdy 365 dni w roku i jaki jest dobry sklep rowerowy w Krakowie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam roweru do jazdy codziennej, głównie po mieście.

Mam 164 cm wzrostu, zależy mi na rowerze wygodnym, najlepiej od razu z bagażnikiem. Jakie polecacie? Czy seria trans od Krosa dobrze się sprawdzi? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

zależy mi na rowerze wygodnym, 

Każdemu wygodnie na czym innym 

Cytat

Czy seria trans od Krosa dobrze się sprawdzi? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? 

Na to, że taki rower waży 17-18kg...czyli jaki procent twojej wagi? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, olaaa123 napisał:

Witam szukam roweru do jazdy codziennej, głównie po mieście.

Codzienne dojazdy do pracy/szkoły/po zakupy?

Jeżeli tak, to skłaniałbym się do napędu opartego o przekładnię w piaście.
Na plus wygoda, niezawodność, trwałość. Na minus cena, waga, zakres przełożeń, trudniej się wyjmuje tylne koło jak trzeba wymienić dętkę, czy wsadzić do bagażnika.
W zależności czy masz zupełnie płasko, czy spor podjazdy, można wybierać najtańsze 3 biegowe lub 8 czy 11 (to przy sporych wzniesieniach doradzałbym od razu wymianę tylnej zębatki, a jak trzeba i przedniej, tak żeby zejść z głównym przełożeniem do okolic 1,8).
Jak można wydać więcej, to warto popatrzeć na rowery z paskiem zamiast łańcucha. Będzie czyściej, odpada smarowanie.

Jeżeli w rachubę wchodzą też wypady za miasto, to lepiej będzie zostać przy tradycyjnym napędzie z przerzutkami. Dadzą szerszy zakres przełożeń.

 

Dynamo w piaście, to jak dla mnie rzecz obowiązkowa do całorocznej jazdy po mieście. Odpada ładowanie baterii, zabieranie lampek jak się parkuje pod pracą/szkołą/sklepem.
Lampki najlepiej jakby miały wyłącznik i podtrzymanie na postoju.
Jak będziesz jeździć po niedoświetlonych ulicach, to minimum 50lux. Przy dobrze oświetlonych powinno wystarczyć 30lux, głównie jako pozycyjne.

 

Hamulce tarczowe powinny się sprawdzić w większości warunków.
Można też spojrzeć na rolkowe/bębnowe, bo są praktycznie niewrażliwe na pogodę i są trwałe, prawie bezobsługowe, choć warto od czasu do czasu zrobić im serwis. Są słabsze od tarczowych i mogą wymagać sporej siły w rękach. Jak masz szybsze zjazdy, to mogą być nie najlepszym wyborem.

 

Opony, warto zwrócić uwagę czy maja dobrą wkładkę antyprzebiciową. Przy jeździe po mieście zawsze się trafi jakieś potłuczone szkło, czasem specjalnie wysypane gwoździe czy pinezki.
Szerokość wedle uznania, choć sugerowałbym szersze niż węższe, będzie wygodniej, stabilniej na nierównościach i śniegu.

Błotniki, to oczywistość. Bagażnik wedle uznania ale się zdecydowanie przydaje.

10 godzin temu, olaaa123 napisał:

Czy seria trans od Krosa dobrze się sprawdzi?

Kwestia o którym modelu mówimy.
Najtańszy jest najtańszy i najprostszy - ja bym go nie wybrał, chyba że nie byłoby mnie stać na lepszy.

Ile masz do wydania? Ile dodatkowo możesz przeznaczyć na dodatki, ze szczególną uwagą na zapięcie.

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Na to, że taki rower waży 17-18kg...czyli jaki procent twojej wagi?

Jak większość typowo miejskich.
Jeżeli nie będzie problemu z przenoszeniem go, to bym tutaj za bardzo nie walczył z wagą, a skupił na trwałości i wygodzie używania.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat

Kwestia o którym modelu mówimy.
Najtańszy jest najtańszy i najprostszy - ja bym go nie wybrał, chyba że nie byłoby mnie stać na lepszy.

Ile masz do wydania? Ile dodatkowo możesz przeznaczyć na dodatki, ze szczególną uwagą na zapięcie.

Dziękuję na wstępie za tak rozbudowaną odpowiedź :)

Myślałam nad serią trans 7-8, czy jest sens dopłacać do wyższej serii?

Wybór rowerów jest ogromny ale z tego co ma być obowiązkowo to rama "damska" taka obniżona, błotniki, bagażnik, przerzutki wolałabym jednak te zwykłe, czyli nie w piaście (w moim obecnym rowerze to się psuję a chce aby ten nowy wytrwał dużo dłużej), czy jest Pan w stanie polecić lub odradzić jakieś konkretne komponenty, serie na które warto spojrzeć a których na pewno nie brać? 

Do wydania mam powiedzmy do maksymalnie 5000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wierzyć specyfikacji producenta, to trans 8 ma ciut gorsze komponenty.

Ciężko mi polecić konkretne modele rowerów.

Z komponentów, to nie schodziłbym poniżej przerzutek Alivio, Deore, no może z przodu ujdzie Acera/Altus.
Z hamulcami nie ma szału w tych cenach i niestety większość producentów pcha podstawowe modele. MT200 do typowej jazdy powinny dać radę, tarcz RT10, RT26 bym nie tykał, ale znowu brak wyboru - do wymiany jak będzie coś nie tak.

Odnośnie Trans 7.
Opony Schwalbe Silento mają podstawową ochronę przed przebiciem. Jak nie masz dużo szkła i innego syfu na drogach, to dadzą radę. Przy wymianie zużytych lub częstych przebiciach warto popatrzeć na Marathon, Marathon Mondial. Cięższe ale pancerne.

Dynamo bez szału ale da radę. Lampki ciężko mi powiedzieć, bo nie opisane. Przód wygląda na Echo lub Pico, ujdą choć drogi jakoś super nie oświetlą. Polecam ustawić tak, żeby nie świecić ludziom po oczach.
Z tyłu nie wiem co jest ale powinna być ok.

Amortyzowana sztyca. Co kto lubi ale pewnie będzie średnio działać i dosyć szybko złapie luz. Jak dla mnie do wymiany.

Zaciski kół najlepiej zmienić na skręcane imbusem (i tak warto mieć podstawowe narzędzia przy sobie), ja mam jakieś Accenta i dają radę.  Takie z dźwignią za łatwo wyjąć i bywa, że ukradną. Jak ktoś przypina tylko za koło, to wezmą rower bez koła...

Cytat

w moim obecnym rowerze to się psuję a chce aby ten nowy wytrwał dużo dłużej

Nie wiem co masz, ile przejechane, jak konserwowane.
Moja Inter8 wytrzymała ponad 40k km. Zębatki i łańcuchy oczywiście zmieniane wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...