michalBMC Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Cześć wszystkim ! Zastanawiam się nad zakupem na najbliższy sezon roweru szeroko rozumianego jako MTB. Obecnie posiadam szosę BMC Teammachine SLR 01 w rozmiarze 58. Chciałbym rozszerzyć swoje możliwości o teren od przydomowych lasów do lekkich górek w w Karkonoszach [lekkie górki może 2 razy w roku]. Rower ten chciałbym wykorzystać w szerokim zakresie od dojazdu do pracy [20 km] wycieczki z dzieciakami po lasach do lekkich terenów w górach. Mam 190 cm wzrostu i 94 kg wagi. Nie wiem czy brać rower amortyzowany z przodu czy może też tył. Nie mam doświadczenia z rowerami amortyzowanymi z tyłu czy będzie to męczące na dojazdach do pracy gdzie 80% drogi to asfalt reszta boczna droga. Jeśli macie jakieś doświadczenia proszę o radę w powyższej kwestii. Za wszelkie merytoryczne wypowiedzi będę szczerze wdzięczny. Obecnie zastanawiam się nad trzema rowerami . https://allegro.pl/oferta/rower-cube-29-er-reaction-c-62-race-21-green-org-13630030117 https://allegro.pl/oferta/rower-mondraker-chrono-carbon-rr-fox-kashima-2023-14171251475 https://allegro.pl/oferta/kross-earth-3-0-2024-14103356671 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Ja jestem fanem fulli w górach. Z drugiej strony rower za 13.000 na wycieczki po lasach z dziećmi to trochę overkill (wiem, bo jeżdżę na karbonowym fullu po mazowieckich lasach z córką ). Akurat wybrałeś model cross-country - lekki, na cienkim widelcu. Przy twoich parametrach brałbym coś bardziej down-country z widelcem o goleniach 34-35mm. Jak masz blisko góry to wcześniej czy później zjedziesz z szutrówki na ścieżkę. Choć jak śmigasz na szosie, to pewnie niska kierownica ci nie wadzi i może przekładasz efektywność pedałowania nad możliwości terenowe. Na drogowy dojazd do pracy to całkowita pomyłka - do dojazdu na sportowo to gravel albo hardtail z odpowiednimi oponami, a do dojazdu na luzie coś z błotnikami i bagażnikiem. Mnie (bo chyba straszna cebula jestem) fizycznie boli jazda na dobrych górskich oponach po asfalcie. Sugeruję - gravel na las i dojazd i pożyczać rower w górach albo wpierw pożyczyć dobry rower full w górach i zdecydować, czy to działa. Rower XC na dojazdy do pracy szosą to nie jest optymalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalBMC Napisano 13 Lutego Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego (edytowane) Wojcio dziękuję za rzucenie nowego światła na moje kwestie. Zastanawiałem się również nad gravelem https://www.goride.pl/rowery-gravel/rower-rondo-ratt-cf2?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-5Oo-IKohAMVrpJoCR1d2wuPEAQYASABEgIzKPD_BwE ale mam pewne obawy co do jazdy wokół domu po bezdrożach gdzie jest trochę dziur w lasach. Oczywiście zgadzam się że na dojazd do pracy będzie jak znalazł ale czy jazda po dziurach w lesie z córkami będzie nazwijmy to "przyjemna" Cytat do dojazdu na sportowo to gravel albo hardtail z odpowiednimi oponami To może ten mondraker będzie dobrym rozwiązaniem po zmianie opon :-), chyba ze przy moich gabarytach goleni w tych rozmiarze zdecydowanie nie polecasz Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje. Edytowane 13 Lutego przez michalBMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego Wiele wskazuje na hardtaila. Jak rozumiem, do pracy nie jedziesz w garniturze :). Co do goleni, to nie radzę na poważne zjazdy, ale trudno mi powiedzieć - chudy jestem, a preferuję grubsze. Zdefiniuj jeszcze "dziecko w lesie" bo to się szybko zmienia - dla przykładu moje dziecko w lesie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalBMC Napisano 13 Lutego Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego Nie do pracy nie jeżdżę w garniturze bardziej na "luźno" Dziecko w lesie to dwie zwariowane córki w wieku 8 i 10 lat 😉 U mnie raczej las nie z takimi zjazdami które widać na Twoim zdjęciu, raczej polna droga z dziurami. A może swoją szosę przerobie na gravela zakładając grubsze opony 😉 🙂 🙂 Ścieżka rowerowa która prowadzi do mnie do pracy jest pełna kamieni z drogi i zalegającego syfu. Co chwile kończy się krawężnikiem dlatego rower szosowy tak średnio do pracy mi się uśmiecha. BTW jazda rowerem szosowym po szosie gdy obok jest ścieżka rowerowa coraz częściej wywołuje frustrację u kierowców. Dla mnie jazda szosą w moich okolicach po ścieżkach to morderstwo ciągłe przejazdy z jednej strony na drugą, syf na ścieżkach i krawężniki. Ale to temat na inna dyskusję. Poszukam może jakiegoś hardtaila z solidniejszymi goleniami. Wojcio gdybyś miał jakąś ciekawą propozycję to podrzuć linka- bez zawracania oczywiście sobie gitary. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego 20 km to mozna i fulem pogonic. To zawsze ten sam problem. Roweru uniwersalnego nie ma. Jezeli ma byc universalny to HT. Gravel w gorach, w terenie to bedzie meka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wierzbajol Napisano 13 Lutego Udostępnij Napisano 13 Lutego c62 race to jest sprzęt do ścigania -> jak poszukasz to w DE znajdziesz taniej sprawdź sobie jeszcze superior xp 969 albo 979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.