Skocz do zawartości

[Pozycja] Niewygoda i ból ramion


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam rower crossowy. Problemem jest to, że po dłuższej jeździe czuje drętwienie rąk, a ból ramion objawia się nawet szybciej. Mostek jest regulowany rozmiar 120. 

Na zdjęciu gdzie jade w lewo jest opuszczony niżej na jakieś 20 stopni i tu czuje jakbym był wyciągnięty choć na zdjęciu raczej tego nie widać. Na drugim foto mostek jest podniesiony na jakieś 35-40 stopni. Co generalnie myślicie? Bo ja planowałem kupno jakiegoś krótszego mostka, tylko pytanie pod jakim kątem i czy właściwie jest sens.

 

IMG20230731195225.jpg

a.jpg

b.jpg

Edytowane przez adrianoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujecie jakieś Tabou a potem że niewygodne :D

Ale, do rzeczy. Mostek bym na razie zostawił, bo regulowany daje spore możliwości. Bawiłeś się w zmiany ustawienia kierownicy? Bo ogólna zasada jest taka że powinna być "w górę i w tył" a tu wygląda jakby była gięta "w górę i do przodu". Aczkolwiek to zdjęcie może przekłamywać. Dwa - może są jakieś byle jakie chwyty. A trzy - mam wrażenie jakby kierownica była wąska, tak po zdjęciach sądząc. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką ma szerokość? Może za wąska? Próbowałeś jechać w innej pozycji nieco dłużej, tzn. z dłoniami w pionie, opartymi o chwyty środkową częścią? 

Z Ergonami nie powinno być problemu, ale - na pewno są przypadki że to podparcie dłoni będzie uciskało i powodowało ból czy drętwienie. Niemniej chwyty raczej bym wykluczył. Na razie pokombinowałbym z kątem ustawienia kierownicy. 

Jeśli to nie pomoże może faktycznie krótszy mostek, powiedzmy 90mm. I raczej w tym dolnym ustawieniu które prezentowałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na moje oko - masz bardzo wysoko ustawione siodełko, noga niemal prosta i jeszcze stopa w dół, więc nawet zdecydowanie za wysoko - kompensujesz to podwyższając kierownicę i najprawdopodobniej zmusza Cię to do przesunięcia się na siodełku do przodu, co z kolei może zmuszać do podpierania się na rękach lub występuje inny efekt, tzn. za wysoko ustawione siodełko bardzo utrudnia pochylenie tułowia, co obciąża kręgosłup niemal na całym odcinku, a rękami z trudem sięgasz do kierownicy i żadne jej przybliżanie ani podwyższanie nie pomagają.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogów kiedyś próbowałem. Mam w piwnicy ale jakoś nie podeszły. Chwyty mam dosyć dobre więc zostanę przy nich, a spróbuję się zastosować do tych rad, że siodełko za wysoko i ustawić kiero jak należy. Potem ewentualnie mostek jakiś. Tak się zastanawiam tylko w jaki kąt iść? Długość 90 kąt 10? Ewentualnie kilka na test. 

Edytowane przez adrianoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jakiś tani, z kątem 10 stopni, może nawet nieco więcej - masz sporo podkładek na sterówce z tego co widzę, więc w dół obniżyć nie będzie problemy. 

@chudzinkimasz oczywiście rację, ale statystyka pokazuje mi że więcej osób które kupuje rowery tańszych marek narzeka na ergonomię. Kwestia geometrii, mostka, kierownicy, chwytów - nie wiem, aż tak się nad tym nie zastanawiałem. Co jest bezsensowne, bo to nie kosztuje majątku - tylko komuś się zwyczajnie nie chce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważacie, że to jest zły rower, bo mniej znanej firmy? Testowałem różne rowery przed zakupem, siedziałem na Ghost, Unibike i Meridach i na tym poczułem, że jest wygodniejszy niż inne. Części znowu nie takie złe. Generalnie też wybór był podyktowany długością ramy, jednak później już dowiedziałem się że o długość nie chodzi tylko o całkowitą geometrię i mierzenie miarkami nie ma sensu bo każdy rower ma inną geometrię. Trudno, za późno. Mam już rower jaki mam i chce go dostosować. Może mogłem wybrać inny, ale już na zmianę nie chce się decydować po dwóch latach jeżdżenia. 

Edytowane przez adrianoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie uważam, bez urazy :) Przepraszam jeśli tak to zabrzmiało. Po prostu, częściej jak pracowałem w serwisie w takich rowerach coś poprawiałem odnośnie pozycji. Ale tak sobie teraz myślę - to były głównie rowery marek sprzedawanych na aukcjach, zapewne bez przymiarki. I to może być klucz do zagadki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od środka osi suportu mierząc po rurze podsiodłowej do góry siodełka tam gdzie sztyca by je przebijała ustaw 83 cm. Siodełko ustaw w poziomie a przód/ tył  na prętach ustal tak aby gdy pedały są równolegle do ziemi noga leżąca/wpięta w pedały od czubka kolana do osi pedałka tworzyła pion. Potem będziemy ustawiać kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, siedzenie mam właśnie na 83 cm od suportu do środka góry siodełka. Odległość też przód/tył jest ustawiona praktycznie wg zasady. To wszystko jak na zdjęciu bez zmiany ustawień. 

Sprawdziłem też stopę czy w położeniu na 6 godzinie mogę ją ustawić równolegle do podłogi, więc tak, bez jakiegoś wysiłku ustawiam równolegle, na zdjęciu stopa wykrzywiona do dołu jest po prostu w trakcie pedałowania. 

Edytowane przez adrianoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej ustawienie roweru wymusza pozycję niż siedzę tak celowo 

Skorzystałem ze strony https://www.wrenchscience.com/pages/fit-system i oto co mi wyszło (zdjęcie) 

Fabrycznie eTT mój rower ma 65cm ten parametr który wg strony powinien mieć 54 cm. Ok tej długości nie zmienię. Skoro kalkulator wykazuje ze mostek powinien mieć 100-120 cm przy eTT 54cm tzn ze powinienem zmienić ten mostek który posiadam na krótszy ze 120 na jakiś 80-90mm, tak wskazuję przynajmniej logika. 

Jeszcze jeden parametr cockpit czyli od siodełka do kierownicy winno być 52-55 (zależy od stylu) a u mnie jest to 60-62 obecnie przy kącie mostka 10 stopni. Jeśli ustawie mostek tak jak na jednym ze zdjęć w górę na 30 stopni jest to odległość 58 cm. 

Mając na uwadze powyższe co byście zrobili? Skrócenie mostka? 

Screenshot_2023-08-06-18-40-53-42_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Edytowane przez adrianoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...