Skocz do zawartości

[Pozycja] Niewygoda i ból ramion


adrianoz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Mam rower crossowy. Problemem jest to, że po dłuższej jeździe czuje drętwienie rąk, a ból ramion objawia się nawet szybciej. Mostek jest regulowany rozmiar 120. 

Na zdjęciu gdzie jade w lewo jest opuszczony niżej na jakieś 20 stopni i tu czuje jakbym był wyciągnięty choć na zdjęciu raczej tego nie widać. Na drugim foto mostek jest podniesiony na jakieś 35-40 stopni. Co generalnie myślicie? Bo ja planowałem kupno jakiegoś krótszego mostka, tylko pytanie pod jakim kątem i czy właściwie jest sens.

 

IMG20230731195225.jpg

a.jpg

b.jpg

Napisano

Kupujecie jakieś Tabou a potem że niewygodne :D

Ale, do rzeczy. Mostek bym na razie zostawił, bo regulowany daje spore możliwości. Bawiłeś się w zmiany ustawienia kierownicy? Bo ogólna zasada jest taka że powinna być "w górę i w tył" a tu wygląda jakby była gięta "w górę i do przodu". Aczkolwiek to zdjęcie może przekłamywać. Dwa - może są jakieś byle jakie chwyty. A trzy - mam wrażenie jakby kierownica była wąska, tak po zdjęciach sądząc. 

Napisano

Tak, jakiś czas temu przesunąłem kierownice tak jak mówisz, chyba niepotrzebnie. Ogólnie gratuluje, że to zauważyłeś. Chwyty ergon gp 1 bodajże. 

Napisano

A jaką ma szerokość? Może za wąska? Próbowałeś jechać w innej pozycji nieco dłużej, tzn. z dłoniami w pionie, opartymi o chwyty środkową częścią? 

Z Ergonami nie powinno być problemu, ale - na pewno są przypadki że to podparcie dłoni będzie uciskało i powodowało ból czy drętwienie. Niemniej chwyty raczej bym wykluczył. Na razie pokombinowałbym z kątem ustawienia kierownicy. 

Jeśli to nie pomoże może faktycznie krótszy mostek, powiedzmy 90mm. I raczej w tym dolnym ustawieniu które prezentowałeś. 

Napisano

Tak na moje oko - masz bardzo wysoko ustawione siodełko, noga niemal prosta i jeszcze stopa w dół, więc nawet zdecydowanie za wysoko - kompensujesz to podwyższając kierownicę i najprawdopodobniej zmusza Cię to do przesunięcia się na siodełku do przodu, co z kolei może zmuszać do podpierania się na rękach lub występuje inny efekt, tzn. za wysoko ustawione siodełko bardzo utrudnia pochylenie tułowia, co obciąża kręgosłup niemal na całym odcinku, a rękami z trudem sięgasz do kierownicy i żadne jej przybliżanie ani podwyższanie nie pomagają.

Napisano

W ogóle jaki to rozmiar i ile masz wzrostu? Masz gdzieś tabelkę z geometrią?

Bez tego dziwnego mostka, miałbyś bardzo sportową pozycję, a wątpię żeby taka była intencja, ekhm, projektanta tego roweru.

Napisano
13 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Kupujecie jakieś Tabou a potem że niewygodne :D

@MikeSkywalker, uważam, że marka nie ma nic do rzeczy. "Hamerykańskie" rowery kupują i też zakładają podobne tematy 🙂.

@adrianoz, a ta dłuższa jazda to jaka dokładnie? Może rogi? 

Napisano

Rogów kiedyś próbowałem. Mam w piwnicy ale jakoś nie podeszły. Chwyty mam dosyć dobre więc zostanę przy nich, a spróbuję się zastosować do tych rad, że siodełko za wysoko i ustawić kiero jak należy. Potem ewentualnie mostek jakiś. Tak się zastanawiam tylko w jaki kąt iść? Długość 90 kąt 10? Ewentualnie kilka na test. 

Napisano

Weź jakiś tani, z kątem 10 stopni, może nawet nieco więcej - masz sporo podkładek na sterówce z tego co widzę, więc w dół obniżyć nie będzie problemy. 

@chudzinkimasz oczywiście rację, ale statystyka pokazuje mi że więcej osób które kupuje rowery tańszych marek narzeka na ergonomię. Kwestia geometrii, mostka, kierownicy, chwytów - nie wiem, aż tak się nad tym nie zastanawiałem. Co jest bezsensowne, bo to nie kosztuje majątku - tylko komuś się zwyczajnie nie chce. 

Napisano

Uważacie, że to jest zły rower, bo mniej znanej firmy? Testowałem różne rowery przed zakupem, siedziałem na Ghost, Unibike i Meridach i na tym poczułem, że jest wygodniejszy niż inne. Części znowu nie takie złe. Generalnie też wybór był podyktowany długością ramy, jednak później już dowiedziałem się że o długość nie chodzi tylko o całkowitą geometrię i mierzenie miarkami nie ma sensu bo każdy rower ma inną geometrię. Trudno, za późno. Mam już rower jaki mam i chce go dostosować. Może mogłem wybrać inny, ale już na zmianę nie chce się decydować po dwóch latach jeżdżenia. 

Napisano

Nie, nie uważam, bez urazy :) Przepraszam jeśli tak to zabrzmiało. Po prostu, częściej jak pracowałem w serwisie w takich rowerach coś poprawiałem odnośnie pozycji. Ale tak sobie teraz myślę - to były głównie rowery marek sprzedawanych na aukcjach, zapewne bez przymiarki. I to może być klucz do zagadki. 

Napisano

Od środka osi suportu mierząc po rurze podsiodłowej do góry siodełka tam gdzie sztyca by je przebijała ustaw 83 cm. Siodełko ustaw w poziomie a przód/ tył  na prętach ustal tak aby gdy pedały są równolegle do ziemi noga leżąca/wpięta w pedały od czubka kolana do osi pedałka tworzyła pion. Potem będziemy ustawiać kokpit.

Napisano

Z tym pionem to jest stara zasada, której nie da się zaaplikować do wszystkich rowerów, można sobie to sprawdzić, ale wcale nie należy się tego trzymać bezkrytycznie.

Napisano

Sprawdziłem, siedzenie mam właśnie na 83 cm od suportu do środka góry siodełka. Odległość też przód/tył jest ustawiona praktycznie wg zasady. To wszystko jak na zdjęciu bez zmiany ustawień. 

Sprawdziłem też stopę czy w położeniu na 6 godzinie mogę ją ustawić równolegle do podłogi, więc tak, bez jakiegoś wysiłku ustawiam równolegle, na zdjęciu stopa wykrzywiona do dołu jest po prostu w trakcie pedałowania. 

Napisano

A jeździłeś? Problem dalej jest? 

Najprościej to podjechać do dobrego sklepu, tylko nie wiemy czy masz w pobliżu. Bo może wystarczyć rzut oka sprzedawcy rowerów i będzie wiedział co nie gra. 

Napisano

Wypchnij lędzwia do przodu i wyluzuj ramiona. Siedzisz zgarbiony jak na fotelu.

Napisano

No to raczej ustawienie roweru wymusza pozycję niż siedzę tak celowo 

Skorzystałem ze strony https://www.wrenchscience.com/pages/fit-system i oto co mi wyszło (zdjęcie) 

Fabrycznie eTT mój rower ma 65cm ten parametr który wg strony powinien mieć 54 cm. Ok tej długości nie zmienię. Skoro kalkulator wykazuje ze mostek powinien mieć 100-120 cm przy eTT 54cm tzn ze powinienem zmienić ten mostek który posiadam na krótszy ze 120 na jakiś 80-90mm, tak wskazuję przynajmniej logika. 

Jeszcze jeden parametr cockpit czyli od siodełka do kierownicy winno być 52-55 (zależy od stylu) a u mnie jest to 60-62 obecnie przy kącie mostka 10 stopni. Jeśli ustawie mostek tak jak na jednym ze zdjęć w górę na 30 stopni jest to odległość 58 cm. 

Mając na uwadze powyższe co byście zrobili? Skrócenie mostka? 

Screenshot_2023-08-06-18-40-53-42_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Napisano

Nie wiem na ile sensowne są te dane, które Ci wrenchscience wypluło, ale rurka podsiodłowa cc dłuższa niż podsiodłowa ct to chyba nie jest fizycznie możliwe:)

Napisano
11 godzin temu, adrianoz napisał:

Zastanawiałem się nad dwoma mostkami 

1. 90 cm 10 stopni 

2. 90 cm 17 stopni

Strasznie długie te mostki, 90 cm, dosięgniesz w ogóle do kierownicy? 🤣

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...