Skocz do zawartości

[Pierwszy gravel - używany] Merida silex 400 lub inny gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Planuje kupić pierwszego gravela, po zrobieniu pierwszego rozeznania w modelach, kierowałbym się ku modelowi merida silex 400. Ogólnie górna granica w budżecie to około 5,5 k. Na olx pojawiają się ogłoszenia o używkach w okolicach 5-6 tysięcy.

Stąd moje pytanie: Warto wydawać ponad 5 tysięcy za używke silexa 400 ? Czy czekać aż wpadnie coś za lepsze pieniądze ? Tak jak wspomniałem będzie to mój pierwszy gravel oraz wcześniej nie miałem zbytnio do czynienia z rowerami - raczej sporadycznie od święta raz na rok :D

Dodatkowo pojawia się kwestia rozmiaru, byłby to model M na wzrost 170 cm

 

Ogłoszenia, które zwróciły moją uwagę:

https://www.olx.pl/d/oferta/merida-silex-400-rozmiar-m-50cm-gravel-grx400-600-przelaj-2021-CID767-IDUQjtP.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

https://www.olx.pl/d/oferta/merida-silex-400-rozmiar-m-mam-do-sprzedania-CID767-IDUVw6n.html

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 170cm i rozmiar S. Jest ok, na M pewnie też dałoby się jeździć ale jednak zostałbym przy S.

Co do cen, wprawdzie nie jest tanio ale za to jest drogo ;) Jednak biorąc pod uwagę obecne ceny to 5k za używanego fabrycznego Silexa 400 można zapłacić. Każdy używany rower wypadałoby od razu dać na serwis, ale to nie full, pełny serwis tego nie kosztuje majątku, a GRX lepiej mieć niż kupić coś nowego bez hydrauliki. Na pewno trzeba mieć na uwadze, że fabryczne opony Maxxis Rambler to kończą się tak gdzieś po 5 tys km.

Można tez patrzeć na nowego Mbike GRV 400 czyli prawie to samo ale nie do końca. Ale sam bym wybrał używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wiciu23- w ubiegłym tygodniu jeszcze Ridley Kanzo A sprzedawali na ich stronie po 5499 zł, obecnie już trochę drożej - https://ridley.pl/produkt/kanzo-a-sram-apex-1x11-hdb/ - ale na SRAM-ie, napędzie 1x i inna pozycja niż na Silexie - może Ci nie odpowiadać. U nich to chyba byś się na XS łapał, może S - mają trochę inną rozmiarówkę, więc musiałbyś sprawdzić.

Jeżeli niekoniecznie musi być gravel, biorąc pod uwagę, że myślisz o Silexie, czyli pozycji bardziej rekreacyjnej, to warto myślę rozważyć crossa Giant Roam 1 - https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1 - mieści się w Twoim budżecie, nowy, bez niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wiciu23- odnośnie jeszcze tych rowerów crossowych - cena roweru w nawiązaniu do klasy osprzętu wyjdzie Ci nieporównywalnie lepiej niż w gravelach. Za 5500 zł możesz kupić bardzo dobry rower crossowy, a z gravelem już to tak fajnie nie działa.

Sam kupiłem gravela, chociaż do moich zastosowań szosa byłaby zapewne sensowniejszym wyborem (rzecz w tym, że nienawidze jeździć zwykłymi drogami, dlatego szukałem czegoś, co pozwoli mi jeździć dużo i w miarę szybko poza nimi), ale gdyby nie jakieś tam moje cele, w których realizacji ma pomóc rower, to postawiłbym na komfort i wybrał crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wiciu23jak napisał @marcesco- rozmiar M dla Ciebie jest złym rozmiarem.

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3119/silex-400 - tu możesz dobrać rozmiar. Wpisujesz wzrost, długość nogi, długość ramienia i pozycję, którą preferujesz. Przy tym wzroście, nieważne, co tam wpiszesz, co mieści się w normach zawsze wyjdzie Ci "S". Niezależnie również od pozycji najdogodniejszej dla Ciebie wyjdzie Ci "S". Żeby wyszło Ci "M" musiałbyś być odbardzony jakąś anomalią w długości ramion chociażby, a i tak by wyszło na granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelszmmiał do sprzednia Silexa 400 w rozmiarze S. Nówka. Nie wiem, czy wciąż ma, musiałbyś zapytać.

6000 zł za używkę to dużo, tym bardziej, że OLX jest zasypany ofertami Silexa 400 z hiszpańskiego sklepu internetowego, nówek, oczywiście z odbiorem w Polsce - w podobnej cenie. Pzzykład: https://www.olx.pl/d/oferta/merida-silex-400-rower-gravel-grx-nowy-CID767-IDUXTRY.html

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Silexa 400 w rozmiarze S, ale bardzo szybko sie sprzedal i juz nie mam., wiec nie poratuje

Sam zle dobralem rozmiar maja wlasnie ok 169-170 cm wzrostu, byl jak dla mnie za duzy. To jest spora rama.

Mierzylem potem w sklepie XS/S/M i generlnie na M zawisłem, S było naprawde spore i dopiero zejscie na XS dalo fajny jak dla mnie komfort.


Trzeba przymierzyc, ale M-ka moim zdaniem bedzie na 100% za duza chyba ze masz nienaturalnie duzy przekrok wzgledem wzrostu.

S-ka bedzie OK. Odemnie ten rower odkupił Pan ktory mial 175 cm wzrostu i na niego ta S-ka byla dobra.

 

Tak jak Kolega Ineffable napisal powyzej szukaj na OLX, powinno sie cos trafic.

Ten rower powyzej z ogloszenia z Gdanska to M-ka ;)

W okolicy 5500-6000 to mozna pomyslec nad ponizszymi modelami, natomiast mam nadzieje ze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie czy warto bo to tylko moje wlasne poszukiwania i przemyslenia ;)

 

Romet na GRX (5800 zl z kodem "GRX200" obecnie)

https://www.rowerzysta.pl/Rower-gravel-Romet-Boreas-2-GRX-2023

 

Nowy model gravela od Radona, wysylka z niemiec, cena z dostawa ok 5900 zł

https://www.radon-bikes.de/en/roadbike/gravel/regard/regard-70-2023/

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor jeszcze się nie wypowiedział, także trudno coś polecić zważywszy, że pierwszym wyborem jest Silex - rower typu cross z dodanym barankiem. Wyżej proponowany Boreas 2 i Regard to technicznie te same rowery ale charakterem totalnie odbiegają od Silexa więc... 🤷‍♂️

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnie dziękuje Panowie za pomoc i tak wiele odpowiedzi, których totalnie się nie spodziewałem :) Dopiero teraz znalazłem trochę chwili na spokojne odpisanie za co przepraszam.

A zatem rower, który chciałbym kupić będzie przeznaczony do dłuższych wypraw rowerowych - nawet kilkudniowych, ale głównie rzecz biorąc na codzienny dojazd do pracy około 30 km w obie strony. Dlatego głównie zależy by rower nieźle sprawdzał się na szosie, ale też poza nią (np drogi szutrowe, polne) .

Czytałem po internecie podobne rozterki osób przy wyborze gravela i zauważyłem, ze merida silex 400 cieszy się dobrą opinią chyba u każdego jej użytkownika - stąd mój pomysł na ten rower. Jeśli chodzi o kolejne kryterium, to powiem szczerze i bez bicia, że kierowałem się również wyglądem i chyba marketingowym bełkotem w kwestiach graveli.

Stąd tez w oko wpadł mi rower cannondale topstone używany na grupie grx, takowe używki również widziałem na olx. Kolega wyżej zapytał czym sugerowałem się podczas rozeznania w temacie zakupu gravela, że wybieram skrajność wśród graveli - czyli meride silex 400. Było to spowodowane wieloma dobrymi opiniami oraz uniwersalnym charakterem roweru, co nie oznacza, że nie odpowiadałby mi rower o ramie typowej dla gravela (czyli chyba takiej jaka jest w cannondale topstone).

Wracając jeszcze do kwestii przeznaczenia: Rozumiem, że merida silex czyli rower bardziej crosswy niż gravelowy lepiej sprawdzi się w dłuższych trasach? Jeśli postawiłbym na gravela z barankiem itp. oznaczałoby to mniej komfortową jazdę ? A czy nie jest też tak, że merida silex jest idealnym kompromisem pomiędzy gravelem a crossem + baranek itp :D

Za wszelką niekompetencję z mojej strony przepraszam i dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A zatem rower, który chciałbym kupić będzie przeznaczony do dłuższych wypraw rowerowych - nawet kilkudniowych, ale głównie rzecz biorąc na codzienny dojazd do pracy około 30 km w obie strony. Dlatego głównie zależy by rower nieźle sprawdzał się na szosie, ale też poza nią (np drogi szutrowe, polne)

W takim razie czemu nie cross? Pozycja będzie taka sama, rower natomiast tańszy, a na lepszych komponentach. Ja osobiście nie wyobrażam sobie większych tras w tak wyprostowanej pozycji jaką daje Silex.

Cytat

Czytałem po internecie podobne rozterki osób przy wyborze gravela i zauważyłem, ze merida silex 400 cieszy się dobrą opinią chyba u każdego jej użytkownika

Ot hype i tyle. Jak się zastanowisz to jakie mogłyby być złe opinie na jakikolwiek rower? Osprzęt masz Shimano albo Sram, rama zrobiona w Chinach lub na Tajwanie. Zdarzają się oczywiście różne niedoróbki lub wady materiałowe ale generalnie to jest wszystko jedno i to samo - ABSTRAHUJĄC od geometrii.

Topstone wydaje się być dobrym wyborem, kwestia ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak raz wbrew powszechnemu zwyczajowi - obniżyć budżet i ->  Esker MS 2.0 z nowej kolekcji na 2023 ?  :P Sam sie zastanawiam... wyglada zaj***scie, baranek, klamkomanetki, AdventX i 1 blat na korbie - czyli bez gównonapędu w teren typu Sora, a wszystko za 3600zł chyba, wiec zostanie kasa na osprzet xd

Edytowane przez PiSmatol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marcesco napisał:

W takim razie czemu nie cross? Pozycja będzie taka sama, rower natomiast tańszy, a na lepszych komponentach. Ja osobiście nie wyobrażam sobie większych tras w tak wyprostowanej pozycji jaką daje Silex.

Pozycja na Silexie nie jest tak relaksacyjna jak się wydaje, to po prostu jest długi rower. Pochylona pozycja tez ma swoje wady w dłuższej jeździe, męczą się nadgarstki, przy sztywnym widelcu, mięsnie karku tez się meczą  od ciągłego podnoszenia głowy przy patrzeniu na wzrost. 

12 godzin temu, marcesco napisał:

Ot hype i tyle. Jak się zastanowisz to jakie mogłyby być złe opinie na jakikolwiek rower? Osprzęt masz Shimano albo Sram, rama zrobiona w Chinach lub na Tajwanie. Zdarzają się oczywiście różne niedoróbki lub wady materiałowe ale generalnie to jest wszystko jedno i to samo - ABSTRAHUJĄC od geometrii.

Często można znaleźć opnie że np geometria takiego rometa jest zbyt wymagająca.

Greg1

Ta cala drama z linka mija, kiedy sobie uświadamiasz że wymiana pancerza zajmuje Tobie 47 sekund i to z jedną, bo druga trzyma piwo, a łagodny łuk pancerze w przeciwieństwie do "chińskiego osiem" wywiniętego pod owijką w przypadku takiej Sory, ma wpływ na pracę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten microshift w tym budżecie to jedyny prawdziwie „gravelowy” napęd. W Krossie kaseta jest 11-42, ale przerzutka obsłuży kasety nawet do 11-51, zmieniając również zębatkę z przodu możemy sobie dopasować napęd wedle upodobań. W tej cenie w tym rowerze jest wszystko, Carbon, sztywne osie, fajny uniwersalny napęd. Nie wiem tylko jakie opony rama przyjmie. A kabel wystający w bok? No sorry, w czym to przeszkadza? Chyba tylko przy jakiejś mega dużej torbie, zreszta ostatni Bushcraftowy testował co się mieści na kierownicy przy tych klamkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...