Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] pancerny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pomóżcie w wyborze widelca. 

Koło 29, boost, lagi wewnętrzne minimum 35 mm, skok między 140 a 160 mm. 

Czy powietrze czy sprężyna nie ma znaczenia, musi być pancerny a jeżeli sprężyna to twarda. 

Kultura pracy, czułość na drugim miejscu. 

"Zawodnik" jest ciężki a lubi "ostro" polecieć w dół. 

A że to tylko sezonowo i w każdej chwili może skończyć to tniemy koszty. 

Budżet około tysiąca do półtora. 

Tylko nie chcemy np Recona który wytrzyma trzy miesiące i będzie do wyrzucenia. 

Napisano

Gdzieś tutaj już pisałem na forum: Suntour zrobił bardzo solidny amortyzator - sztywny (golenie 36mm) i  wytrzymały (lekki nie jest:)) Sprężyna powietrzna (i pozytywna i negatywna komora), objętość komory pozytywnej regulowana tokenami jak u większości producentów. Można ją ustawić w miarę liniowo, albo ze sporą progresją, w miarę czuło na małe nierówności, albo sztywno i sportowo. Ogólnie nie mam się do czego doczepić od tej strony - spory zakres ustawień, płynna praca, czego chcieć więcej? Tłumik - u mnie RC2 - też spory zakres regulacji wolnej i szybkiej kompresji i wolnego odbicia, bardzo dobrze mi się z nim jeździło. Cichy w działaniu, nie siorbie i nie świszczy:) Pokrętła wszystkie metalowe, cały amor wykonany solidnie.

Domyślnie amorek jest smarowany tylko smarem co ma swoje wady i zalety: wymaga ciut częstszego serwisu dolnych lag i na dużym mrozie jest trochę bardziej zamulony, za to serwis bez oleju jest bardzo prosty do zrobienia i można go zrobić nawet stawiając rower do góry kołami (zaleta dla tych co nie mają stojaka serwisowego).

Ta wersja jest też wg Suntoura przygotowana do pracy z olejem w dolnych lagach więc można sobie go zalać, można też między serwisami wstrzykiwać trochę oleju do dolnych lag przez otworki do tego przeznaczone - ja tego nie robiłem.

W zestawie jest całkiem fajny błotniczek elegancko dopasowany, przykręcany do podkowy 3 śrubkami.

Ogólnie bardzo dobry amor za całkiem dobrą cenę jako nowy, a można też kupić używkę:)

 

Napisano

Właśnie chciałem trochę taniej. 

Mam 35 prawie trzy lata, sam serwisuje i się trzyma. 

Recon poległ po kilku miesiącach, nie wiem czy przypadek czy różnica goleni tyle daje. 

A czy te 35 które mają np 140 mm spokojnie zrobię na 160 mm wyjmując ten element czy to inaczej jest. 

Ze 150 można 160 mieć. 

Napisano

Technicznie, 35 i Recon zasadniczo to to samo, ale Recon to nie sprzęt do enduro/FR/DH, więc przy takiej jeździe mógł nie wytrzymać.

35 może mieć skok 120-160 mm, więc teoretycznie powinna wystarczyć wymiana trzonka sprężyny powietrznej. 

Napisano

Tak myślałem że to ten element bo jest jeszcze podobny, bardziej jak piłka rugby. 

I teraz ponawiam pytanie, 140 mm będzie miał dwa takie elementy i wtedy łatwo robimy 150 czy 160 mm ? 

Bo cena za 140 mm jest trochę niższa więc ... 

Akurat tam gdzie chce kupić. 

Cebula myśli sobie żeby zaoszczędzić 😬

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...