PawelW84 Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Cześć W Rockrider XC 900 mam korbę Sram Truvativ Stylo osadzoną na Pressfit 92 Sram dub, od strony zębatki 2mm podkładka, tylna sztywna oś 12x148mm. Kaseta sram GX lunar 10-52. Napęd 1x12 Chciałbym wymienić zębatkę z 34 na 36 zębów. Jaką tarczę powinienem kupić, na jakie parametry zwracać uwagę i czy zmieści się to w moją ramę ?? Z tego co doszedłem to musi być Direct Mount ale mają różny offset. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja https://allegro.pl/oferta/sram-nx-eagle-x-sync-2-30t-3mm-offset-dm-zebatka-9642586422?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMS0wNS0xMFQwNzoyMzozOC43ODFaO2J1eWVyOzM4NmRhYTM2ZWIxNGM1MjA3ZjcyN2YzNjA4NjYzMWYxNzRhNWVlYTRkZDUwOGUxMjJhNzkzZmE0ZjY2ZjkxNTE%3D tylko chyba nie ma sramowskich 36t. Teoretyczne średnice: 34t - 143 mm 36t - 151 mm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja (edytowane) To chyba taka powinna być dobra ? https://bikecenter.pl/p88961,sram-x-sync-sl-eagle-direct-mount-3mm-12s-36t-tarcza.html https://bikecenter.pl/p49042,sram-x-sync-2-eagle-1x12s-dm-boost-36t-tarcza.html Tylko cholernie to drogie. Edytowane 18 Maja przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Nooo... To takie. Ja to poszukałbym na Ali 🙂. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Offset 3mm ale widzę, że masz mało miejsca przy rurce "łańcuchowej" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Zgadza się, napisałem już do Deca z zapytaniem o maksymalny rozmiar zębatki. A co sądzicie o takim Garbaruku ? Powinien chyba pasować https://www.garbaruk.com/pl_PL/gxp-mtb-round-boost.html?category=1&attrib=&attrib=8-14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Można też rozważyć banless: https://banless.pl/pl/p/Zebatka-okragla-SRAM-Direct-Mount-GXP-6mm-/26 Offset 6mm może sprawić że zmieści się to w ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Offset liczony jest do wewnątrz (offset 6mm jest bliżej ramy niż offset 3mm). Są dostępne zębatki z offsetek 1 i 0mm ale tu znowu linia łańcucha będzie dla cierpiętników. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 18 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja Panowie, rozważania trochę niepotrzebne. Na stronie Decathlonu w opisie modelu XC900 widnieje, że rama jest kompatybilna z m.in. zębatką 36T. Kupujesz dowolną zębatkę z offsetem 3 mm (dedykowany do ram boost) z mocowaniem DM i cieszysz się jazdą. Zębatki Sram 36T są drogie. Osobiście rozważyłbym Banless lub Garbaruka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 19 Maja Autor Udostępnij Napisano 19 Maja Dzięki @bogus. Tak mi się wydawało że Dec to gdzieś podawał ale nie mogłem znaleźć. Wybor padl na Garbaruk, już sięj z nimi kontaktowałem. https://www.garbaruk.com/pl_PL/shop/product/gxp-mtb-round-boost.html?category=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 23 Maja Autor Udostępnij Napisano 23 Maja Zębatka Garbaruka założona. Wydaje mi się że powinna wejść nawet 38 zębów. W porównanie ze Sram GX 34T ta od Garbaruka 36T jest bardzo lekka. Zobaczymy co z trwałością. Offset tez jest ok, łańcuch nie spada z największej koronki przy kręceniu do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 23 Maja Udostępnij Napisano 23 Maja Trwałość? Pięć do sześciu tysięcy kilometrów przebiegu jak to bywa z aluminiową zębatką i na śmietnik. Stalowa dwa razy większy przebieg zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 23 Maja Autor Udostępnij Napisano 23 Maja Tylko, że ta Sram-a też jest aluminiowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 23 Maja @PawelW84 wrzuć jakieś zdjęcie jak to w realu wygląda po zamontowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja Tak to wygląda przy tej samej długości łańcucha jak dla 34T 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Czerwca Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca Masz już jakieś porównanie w temacie głośności łańcucha na zębatce Sram i Garbaruk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca (edytowane) Nie widzę żadnej różnicy w głośności. Koronki kasety przesunęły mi się srednio o 1 do góry więc zebatka 10t powinna nieco odpocząć. Zeby w garbaruku są dużo wyższe niż w sram. Zebatka jest też lżejsza Z ciekawostek czasem za którymś obrotem w tyl spadał mi lancuch z najwyższej koronki kasety. Teraz to nie występuje. Może dlatego że garbaruk ma minimalnie większy offset Edytowane 3 Czerwca przez PawelW84 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Czerwca Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca Dobrze wiedzieć, że jest w porządku. Też zastanawiam się nad 36T. Brak spadania przy kręceniu do tyłu to chyba głównie zasługa offsetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca (edytowane) Paweł - masz piękny rower i mocną nogę. Ja przy korbie 30t prawie nie używam 10t. Co do spadania - córka miała fabrycznie linię łańcucha 55mm, co dla boosta jest sporo (standard 52). Zmieniłem zębatkę z offsetu 3 na 6, bo było miejsce - problem jakby ustał - teraz spadnie jak się zrobi kilka obrotów do tyłu, a wcześniej spadał przy poprawianiu pozycji korb do ruszenia (na zębatce 52 z tyłu). Przy okazji 30t zastąpiło 32t. Edytowane 3 Czerwca przez Wojcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca Noge to ja mam mizerna, a 10t to tylko po asfalcie na dojazdach do lasu. W terenie nie ma szans. Z tym spadaniem przy kreceniu w tył to jest jakaś loteria. Kolega ma Rr Xc 120 w rozmiarze L i od nowości lancuch mu spada. Żona ma RR xc 120 w rozmiarze M I nie spadał (Zebatka 32t Sram). Teraz wrzuciłem jej swoją 34 i zaczął po mniej więcej obrocie. Z czego to wynika, nie wiem obie zębatki 32 i 34 to ten sam model Sram z tym samym offsetem. Zresztą garbaruk to też praktycznie to samo bo offset 3,3mm. Niby to samo a jednak lancuch przy kreceniu wstecz zachowuje się inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Czerwca Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca Zależy od offsetu, luzów na łańcuchu i wielkości zębatki korby. Im większa zębatka tym mniejsza odległość do kasety i tym samym łańcuch ma mniejszą możliwość ułożenia się do kasety. Offset w Garbaruk ma za zadanie m.in. zniwelować ten efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.