Skocz do zawartości

[zebatka] wymiana zębatki z 34 na 36 zębów


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

W Rockrider XC 900 mam korbę Sram Truvativ Stylo osadzoną na Pressfit 92 Sram dub, od strony zębatki 2mm podkładka, tylna sztywna oś 12x148mm. 

Kaseta sram GX lunar 10-52. Napęd 1x12

Chciałbym wymienić zębatkę z 34 na 36 zębów. Jaką tarczę powinienem kupić, na jakie parametry zwracać uwagę i czy zmieści się to w moją ramę ??

Z tego co doszedłem to musi być Direct Mount ale mają różny offset.

 

IMG_20220828_151008.thumb.jpg.51254b0d3347a6f16e4175fc9bdd785d.jpg

 

Image00006.thumb.jpg.bd7ee1e07064756904d0c6cdfdbee7b4.jpg

Image00005.thumb.jpg.109c9db38f3fe33a1b4fbb7ed1b8a328.jpg

 

image.thumb.png.09ca767c5d5ae4acc692175e7b3f7dc1.png.79204faff9e685c0dfe4c3c9a4dff915.png 

  • Mod Team
Napisano

Panowie, rozważania trochę niepotrzebne. Na stronie Decathlonu w opisie modelu XC900 widnieje, że rama jest kompatybilna z m.in. zębatką 36T.

Kupujesz dowolną zębatkę z offsetem 3 mm (dedykowany do ram boost) z mocowaniem DM i cieszysz się jazdą. Zębatki Sram 36T są drogie. Osobiście rozważyłbym Banless lub Garbaruka.

Napisano

Zębatka Garbaruka założona. 

Wydaje mi się że powinna wejść nawet 38 zębów.

W porównanie ze Sram GX 34T ta od Garbaruka 36T jest bardzo lekka. Zobaczymy co z trwałością. Offset tez jest ok, łańcuch nie spada z największej koronki przy kręceniu do tyłu. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie widzę żadnej różnicy w głośności. Koronki kasety przesunęły mi się srednio o 1 do góry więc zebatka 10t powinna nieco odpocząć. Zeby w garbaruku są dużo wyższe niż w sram. Zebatka jest też lżejsza 

Z ciekawostek czasem za którymś obrotem w tyl spadał mi lancuch z najwyższej koronki kasety. Teraz to nie występuje. Może dlatego że garbaruk ma minimalnie większy offset 

  • Mod Team
Napisano

Dobrze wiedzieć, że jest w porządku. Też zastanawiam się nad 36T. Brak spadania przy kręceniu do tyłu to chyba głównie zasługa offsetu.

Napisano

Paweł - masz piękny rower i mocną nogę. Ja przy korbie 30t prawie nie używam 10t.

Co do spadania - córka miała fabrycznie linię łańcucha 55mm, co dla boosta jest sporo (standard 52). Zmieniłem zębatkę z offsetu 3 na 6, bo było miejsce - problem jakby ustał  - teraz spadnie jak się zrobi kilka obrotów do tyłu, a wcześniej spadał przy poprawianiu pozycji korb do ruszenia (na zębatce 52 z tyłu). Przy okazji 30t zastąpiło 32t.

Napisano

Noge to ja mam mizerna, a 10t to tylko po asfalcie na dojazdach do lasu. W terenie nie ma szans.

Z tym spadaniem przy kreceniu w tył to jest jakaś loteria. Kolega ma Rr Xc 120 w rozmiarze L i od nowości lancuch mu spada. Żona ma RR xc 120 w rozmiarze M I nie spadał (Zebatka 32t Sram). Teraz wrzuciłem jej swoją 34 i zaczął po mniej więcej obrocie. 

Z czego to wynika, nie wiem obie zębatki 32 i 34 to ten sam model Sram z tym samym offsetem. Zresztą garbaruk to też praktycznie to samo bo offset 3,3mm. 

Niby to samo a jednak lancuch przy kreceniu wstecz zachowuje się inaczej :)

  • Mod Team
Napisano

Zależy od offsetu, luzów na łańcuchu i wielkości zębatki korby. Im większa zębatka tym mniejsza odległość do kasety i tym samym łańcuch ma mniejszą możliwość ułożenia się do kasety. Offset w Garbaruk ma za zadanie m.in. zniwelować ten efekt.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...