Skocz do zawartości

[6000 zł] pierwsza szosa, szosa endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, uznałem, że pora przesiąść się z crossa na szosę. Analizuje rynek od kilku dni i w moim założonym budżecie(6000 zł)znalazłem dwa rowery:

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6-rb/2730.html?dwvar_2730_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

(Brak dostępności na tę chwilę,  napisałem maila z zapytaniem o termin dostępności, jeszcze bez odpowiedzi) 

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7-rb/2731.html?dwvar_2731_pv_rahmenfarbe=R060_P03

(Dostępność w lipcu, lekko naciągnięty budżet, ale tyle jestem w stanie dopłacić)

Pierwszy model na osprzęcie Tiagra, drugi na 105. Pytanie czy jako zwykły zjadacz chleba odczuję różnicę w użytkowaniu, czy żywotności? 

W Polsce w decatlonie znalazłem:

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-105/_/R-p-305449 

Osprzęt 105, ale kilka opinii negatywnych na temat bicia tylnego koła, jakiś luz. Jestem wrażliwy na takie rzeczy i to trochę mnie zniechęca, chociaż tutaj rower jest dostępny od ręki.

Proszę o sugestie i ewentualne propozycje. Nie chce roweru używanego. Myślę, że moja wiedza jest na tyle uboga, że łatwo mógłbym dać się wpuścić w maliny i nie chce ponosić tego ryzyka. 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny używanych rowerów na szczękach są tak śmiesznie niskie, że kupowanie nowego to lekka głupota. Tym bardziej, że budżet pozwala na kupno fajnego karbonu. Jest masa  sklepów/komisów z dobrymi opiniami gdzie dostaniesz normalny dokument zakupu, masz prawo zwrotu i jakąś gwarancję rozruchową 

Cytat

Pytanie czy jako zwykły zjadacz chleba odczuję różnicę w użytkowaniu, czy żywotności? 

W działaniu i trwałości różnicy nie zauważysz. Jeśli chcesz coś w przyszłości modernizować w rowerze to grupa 11s daje większe możliwości, kompatybilnych części jest o wiele więcej 

https://www.bikester.pl/giant-contend-1-M1039043.html?vgid=G1532288#cgid=37178

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszę bo często czyta i patrzę gdzie i jak kolega jeździ.

Może zamiast szosy to grawela. Piszę to tylko dlatego, że właśnie jestem po pierwszym miesiącu jeżdżenia tym i tym i mocno się zdziwiłem bo z kołami od szosy na GP5000 jeździ mi się grawelem bardzo podobnie do szosy (ostatnio nawet na ustawcie bez problemu). 

https://www.sklep.eurorower.pl/pl/p/ROWER-ROMET-BOREAS-2-GRX-ZIELONOGRAFITOWY-56-CM-L-2023-/13549 GRX 400, hydraulika

ta sama rama z geometią

https://romet.pl/rower-gravelowy-romet-boreas-2-2023-1

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Cross90 napisał:

W Polsce w decatlonie znalazłem:

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-105/_/R-p-305449 

Osprzęt 105, ale kilka opinii negatywnych na temat bicia tylnego koła, jakiś luz. Jestem wrażliwy na takie rzeczy i to trochę mnie zniechęca, chociaż tutaj rower jest dostępny od ręki.

 

Jeśli z Decathlona w tym budżecie, to lepszy Triban RC520. Ma hamulce tarczowe (hybrydowe, czyli hydrauliczne tłoczki), więc bez problemu włożysz szersze opony, gdybyś jednak chciał pojeździć po gorszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Chociemir napisał:

Znowu się zaczyna...

Kolega @Cross90 postanowił spróbować czegoś innego i tylko przyklasnąć. Warto jednak podkreślić, że rower szosowy to dość specyficzne narzędzie - na gładkim asfalcie będzie szybko. Jednak długie wyprawy po dziurawym asfalcie mogą się dać we znaki. Mnie zawsze było szkoda mojego Tribana na dziurach, a asfaltów łatanych łata na łatę mam znacznie więcej w okolicy. Piszę rzecz jasna w oparciu o moje własne doświadczenia, być może jego wójt/starosta ma mniej w dupie drogi o od mojego ;)

Jeśli chce szosę, ok ale warto zwrócić uwagę, że jest tu coś za coś. Ja też bym zaproponował gravela, jako bardziej uniwersalny rower. Są takie rowery, pozycjonowane przez producenta jako gravele ale o geometrii podobnej do szosy endurance i na szosowych grupach ale z opcją wstawienia nieco szerszej opony niż 28.

Nie proponuję też żadnych GRXów, Tiagra czy nawet Sora wystarczy, co prawda przełożenia będą pewnie bardziej miękkie jak w szosie (więc i prędkości maksymalne nieco niższe - o ile Kolega ma już takie kopyto, że wykorzysta przełożenia z szosy) ale szersza opona da więcej komfortu na dziurawym asfalcie. Hamulce hydrauliczne - Kolega ma chyba raczej płasko, po mieście chyba też nie będzie jeździł co do zasady... Skoro padła propozycja szczęk, to ja stawiam na tarcze mechaniczne :D Mam i żyję, a nie raz zjeżdżałem z Tąpały w masywie Ślęży czy z Przełęczy Jugowskiej w Górach Sowich.

Miałem Tribana 540, świetny rower ale po euforii przyszła refleksja, kończył u mnie jako rower na rolki. Teraz mam dwa gravele na Tiagrze, w jednym opona chyba 30, w drugim 40. Ten pierwszy na szybsze przejażdżki, drugi - bardziej pod turystykę.

Oczywiście może @Cross90złapie bakcyla szosowego, tego wykluczyć nie można :) Może gravel jest zbyt blisko krossa i trzeba przeskoku właśnie na szosę - ale trzeba mieć z tyłu głowy, że będzie trzęsło i będzie trzeba golić nogi oraz uzupełnić szafę o lajkrę ;)

PS. Gdyby portfel pozwolił, to pewnie miałbym też jakąś szosę endurance w garażu. Ale obok gravela ;) a nie zamiast :P

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spidelli napisał:

Może gravel jest zbyt blisko krossa i trzeba przeskoku właśnie na szosę - ale trzeba mieć z tyłu głowy, że będzie trzęsło i będzie trzeba golić nogi oraz uzupełnić szafę o lajkrę ;)

Lajkry mam pełno, ale nóg nie ogolę😂😂 

No i pierwsze zdanie tutaj wydaje mi sie trafne, moim zdaniem Gravel byłby dla mnie półśrodkiem i tak żałowałbym, że nie kupiłem szosy. Przypomnę tylko, że jeżdżę cały czas po asfalcie...

W sobotę jadę przymierzyć się do tego roweru:

https://velmar.pl/pl/p/Rower-szosowy-Merida-Scultura-200-metallic-black/8138

Jak będzie zobaczymy, ale poszedłem za radą kilku z Was i nie kupię pierwszej szosy wysyłkowo.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spidelli napisał:

Oczywiście może @Cross90złapie bakcyla szosowego, tego wykluczyć nie można :) Może gravel jest zbyt blisko krossa i trzeba przeskoku właśnie na szosę - ale trzeba mieć z tyłu głowy, że będzie trzęsło i będzie trzeba golić nogi oraz uzupełnić szafę o lajkrę ;)

Może też,  przy okazji, zacznie liczyć cyferki i solidnie trenować, notując progres, zamiast, odzianym w flanelę parkować modnego gravela pod kraftowym multitap'em czy knajpką z wegańskim ramenem.

No i brodę będzie można zgolić 🤣

Edytowane przez KNKS
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spidelli napisał:

 

Miałem Tribana 540, świetny rower ale po euforii przyszła refleksja, kończył u mnie jako rower na rolki. Teraz mam dwa gravele na Tiagrze, w jednym opona chyba 30, w drugim 40. Ten pierwszy na szybsze przejażdżki, drugi - bardziej pod turystykę.

 

A powiedz mi jaka najszerszą opona wejdzie do tego tribana tak z ciekawości? Ja sobie wrzuciłem 28C a jeszcze jest tam sporo miejsca. 32-35C to już chyba max. To tak z ciekawości pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup nowego na zwykłych hamplach mija się z celem. Kup jakąś używkę alu lub karbon na s.105- to najlepszy wybór. Jak koniecznie chcesz nowy to pozostaje pogodzić się z obecnością sory i hampli mechanicznych albo coś z linku poniżej. Gravela oczywiście sobie odpuść, ale pomyśl o road+. Plus taki, że na sezon asfaltowy wsadzasz opony szosowe, na sezon jesienno zimowy opony gravelowe i cieszysz się jazdą cały rok. Czy sora jest zła- no nie jest, ale nie ma precyzji działania 105/ultegry (no wiadomo nie ta grupa), czy solidne mechaniki są złe-no nie są (po zmianie pancerzy). I piszę to z pozycji kogoś kto ma na sezon karbonowego ściaganta na ultegrze i hydro oraz road+ na sorze i mechanice z wsadzonymi oponami 35c. Ten drugi to bardzo uniwersalny sprzęt, na płaskopolsce hample wystarczające. Po zmianie kół z fabrycznych klocków na lekki zestaw zaplatany u polskiego kołodzieja rower zupełnie inny, nabrał lekkości i wigoru= bardzo przyjemnie się tym jeździ. To jest fajna opcja, niedawno za ok. 6k, ale nie wiem jak z dostępnością:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/?v_Id=199503&gclid=EAIaIQobChMIqIjXp7nJ_gIVR_N3Ch2AygE_EAQYBiABEgLyJfD_BwE

 

@spidellino wiesz zjazd z Jugowskiej do wymagających nie należy-nie ważne czy w stronę Pieszyc, czy drugą. Ale trzymając się tych samych okolic to zjazd z woliborskiej w stronę Bielawy czy na suchym, czy na mokrym to już wolę robić na hydro niż na mechanice....albo autem bokiem😀.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Thomass13 napisał:

A powiedz mi jaka najszerszą opona wejdzie do tego tribana tak z ciekawości? Ja sobie wrzuciłem 28C a jeszcze jest tam sporo miejsca. 32-35C to już chyba max. To tak z ciekawości pytam. 

jak miałem tribana to największe co udało mi sie zmiescić to używana opona od Stara . i tak powstał grawelowy triban road +

Edytowane przez Tomek595
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cross90 napisał:

Lajkry mam pełno, ale nóg nie ogolę😂😂 

A ja się założę, że co najmniej przytniesz. Zrobi się gorąco, ty będziesz cisnął a futro na nogach znacząco pogarsza przepływ powietrza więc i "chłodzenie" 

Godzinę temu, Cross90 napisał:

W sobotę jadę przymierzyć się do tego roweru:

https://velmar.pl/pl/p/Rower-szosowy-Merida-Scultura-200-metallic-black/8138

To jeszcze sobie zdaj sprawę ile to waży. Alu na tarczach jest po prostu ciężkie a w przypadku tego roweru masz niską grupę, wysoką masę, brak przeswitu na szerszą oponę i brak hydrauliki. Szczerze mówiąc ja w tym modelu nie widzę żadnych zalet. Do tego drogi

Popatrz na to https://szybkierowery.pl/tag-produktu/sensa/?orderby=price

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thomass13  Niestety nie próbowałem nic poza fabrycznymi kolami.

@nossy  Na razie w stronę Pieszyc 🙂

A propos Road+

Trek Domane to Road+, ok?

Patrzę na Domane AL 3 Disc.

Sora, 50/34, kaseta 12-32, max opona 35, założona 32.

Marin Gestalt 2

Niby gravel

Tiagra, 50/34, kaseta 11-34, max opona - 45 (to nowość, mój z rocznika 2020 ma 35).

Oczywiście są różnice w geometrii ale rowery chyba dość podobne w zastosowaniu - asfalt różnej jakości, szutry itp. https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=trek-domane-al-3-disc-2023;*z.54cm-700-700|w.700,marin-gestalt-2-2022;*z.54cm-700-700|w.700

Na słowo gravel każdy widzi co innego...

Ponieważ Autor jest pewien wyboru, to ja już za wiele nie wniosę do tematu 😀

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, KNKS napisał:

W używce dostaniesz już coś węglowego na 105 R7000

Piszę o sobie. Jako laik bałbym się używanego carbonu. Nie bylbym w stanie ocenić stanu ramy. Sporo tu było historii okazji w carbonie, szczególnie sensacyjna z jedną Koleżanką w roli głównej (pozdrawiam Kasiu 🙂).

Oczywiście nie miałbym obaw kupując od kogoś zaufanego, tudzież ze sklepu z renomą i jakąś gwarancją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...