Skocz do zawartości

[Rower górski] Marka Fuji model "Nevada" -wady fabryczne.


Kosmo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W marcu ubiegłego roku kupiłem rower górski Fuji "Nevada" z dwuletnią gwarancją. Rower obecnie przebywa w serwisie , jest już po trzeciej reklamacji z powodu psującej się osi w tylnym kole. Za pierwszym razem wymieniona została oś , dwie następne reklamacje zaowocowały wymianami koła na nowe. Dyrektor Fuji w Polsce oraz sprzedawca twierdzą że to pierwszy taki przypadek z jakim się spotykają. Moje pytanie brzmi czy komuś z Was również coś podobnego przytrafiło się z tą marką lub czy słyszeliście o podobnym przypadku? Po pierwszej reklamacji w serwisie zostały również wyregulowane przerzutki oraz scentrowane koło. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2023 o 20:50, TheJW napisał:

Pewnie to koło na wolnobiegu, a kolega nie jest wagi piórkowej i nie jeździ z optymalną kadencją?

Owszem koło jest na wolnobiegu i wagi piórkowej nie jestem, lecz sprzedawca był tego świadom i twierdził że dobrał rower odpowiedni do mojej wagi. O optymalnej kadencji nic nie mówił,  i sam prawdę mówiąc nie wiedziałem o czymś takim. Rower służy mi głównie jako środek transportu do pracy, rzadko kiedy jeżdżę nim po gorszych drogach (np: leśnych ,polnych). Nie jest wystawiony na ekstremalną eksploatację . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda , nie ma na rynku mocnych osi do prostych piast z wolnobiegiem ( poza oldtimerami) jeśli konus jest prawie w połowie osi wystarczałem lekki ja aby zaginać osie pełne i pod szybkozamykacz. Wystarczy mocno depnąć. Bardzo stare Campagnolo czy piasty z Ddr były  dobrego materiału, osie były krótsze, wolnobiegi mniej szerokie i to działało, po 1990 roku było już tylko gorzej…

trzeba zmienić koło lub piastę na takie gdzie łożyska są blisko podparcia w ramie, z kasetą - dododatdkowy wydatek) szkoda że nie wpadli na to za pierwszym razem.  Zmienianie koła na nowe i podobne obciążenia - pewnie awaria będzie wracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Kosmo napisał:

Owszem koło jest na wolnobiegu i wagi piórkowej nie jestem, lecz sprzedawca był tego świadom i twierdził że dobrał rower odpowiedni do mojej wagi. O optymalnej kadencji nic nie mówił,  i sam prawdę mówiąc nie wiedziałem o czymś takim. Rower służy mi głównie jako środek transportu do pracy, rzadko kiedy jeżdżę nim po gorszych drogach (np: leśnych ,polnych). Nie jest wystawiony na ekstremalną eksploatację . 

Hehe, a mi dobrali szosę odpowiednią do mojego wzrostu... To jest handel, jak trzeba będzie, to i sól zrobią słodką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sobie sprawdziłem w necie - faktycznie jest takie coś jak Fuji Nevada 1.9 z napędem 3x7 na wolnobiegu 14-34T. Ja mam jako commutera Tribana 100, który też ma wolnobieg 14-34T, ważę 88-92 kg w zależności od pory roku, jeżdżę nim codziennie do pracy, po drodze zaliczam krawężniki, krzywe ddr-y powypychane korzeniami, dziury w jezdni (często szybko bo nie zauważę ich wcześniej i nie zdążę wyhamować tylko podniosę kuper z siodełka), itp., po pracy, niemalże codziennie robię dłuższą wycieczkę 30-60 km (w zależności od pogody i pory roku - niestety zimą za szybko się ściemnia), często po szutrach i lasach, często pod górę na nieodpowiedniej kadencji (tzn. siłowo co przy napędzie 1x7, korbie 48T i wolnobiegu 14-34T jest nieuniknione) i jakoś mi się oś nie wykrzywia (tfu, tfu, odpukać w niemalowane). Podobno gorzej jest w wolnobiegach 8-rzędowych bo tam jest większa odległość "niepodpierana" ale przy normalnym użytkowaniu typu praca czy wycieczka za miasto, bez szaleństw, oś w wolnobiegu 7-rzędowym nie powinna aż tak często się "psuć". No chyba, że kolega @Kosmo waży 120 czy 150 kg +. Myślę, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wymiana koła na kasetę - można w ramach reklamacji czy rękojmi starać się udowodnić, że sprzedawca sprzedał produkt niedopasowany do użytkownika (masa użytkownika vs. wolnobieg) i może choć częściowo pokryją koszty wymiany koła na takie z kasetą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...