Kosmo Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Witam. W marcu ubiegłego roku kupiłem rower górski Fuji "Nevada" z dwuletnią gwarancją. Rower obecnie przebywa w serwisie , jest już po trzeciej reklamacji z powodu psującej się osi w tylnym kole. Za pierwszym razem wymieniona została oś , dwie następne reklamacje zaowocowały wymianami koła na nowe. Dyrektor Fuji w Polsce oraz sprzedawca twierdzą że to pierwszy taki przypadek z jakim się spotykają. Moje pytanie brzmi czy komuś z Was również coś podobnego przytrafiło się z tą marką lub czy słyszeliście o podobnym przypadku? Po pierwszej reklamacji w serwisie zostały również wyregulowane przerzutki oraz scentrowane koło. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 Co to znaczy "psująca się oś"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2023 (edytowane) Pewnie to koło na wolnobiegu, a kolega nie jest wagi piórkowej i nie jeździ z optymalną kadencją? Edytowane 10 Stycznia 2023 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosmo Napisano 18 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 W dniu 10.01.2023 o 13:56, ChuChu napisał: Co to znaczy "psująca się oś"? Oś pęka. Nie od razu, jak np od uderzenia w krawężnik , tylko stopniowo się "rozrywa" przez co koło jest luźne i w czasie jazdy obija się o inne elementy roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 Co?! 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosmo Napisano 18 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 W dniu 10.01.2023 o 20:50, TheJW napisał: Pewnie to koło na wolnobiegu, a kolega nie jest wagi piórkowej i nie jeździ z optymalną kadencją? Owszem koło jest na wolnobiegu i wagi piórkowej nie jestem, lecz sprzedawca był tego świadom i twierdził że dobrał rower odpowiedni do mojej wagi. O optymalnej kadencji nic nie mówił, i sam prawdę mówiąc nie wiedziałem o czymś takim. Rower służy mi głównie jako środek transportu do pracy, rzadko kiedy jeżdżę nim po gorszych drogach (np: leśnych ,polnych). Nie jest wystawiony na ekstremalną eksploatację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 Ile Ty ważysz? Tak gdzieś do 100kg każdy rower powinien dać radę. Powyżej może być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 Nie prawda , nie ma na rynku mocnych osi do prostych piast z wolnobiegiem ( poza oldtimerami) jeśli konus jest prawie w połowie osi wystarczałem lekki ja aby zaginać osie pełne i pod szybkozamykacz. Wystarczy mocno depnąć. Bardzo stare Campagnolo czy piasty z Ddr były dobrego materiału, osie były krótsze, wolnobiegi mniej szerokie i to działało, po 1990 roku było już tylko gorzej… trzeba zmienić koło lub piastę na takie gdzie łożyska są blisko podparcia w ramie, z kasetą - dododatdkowy wydatek) szkoda że nie wpadli na to za pierwszym razem. Zmienianie koła na nowe i podobne obciążenia - pewnie awaria będzie wracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 46 minut temu, Kosmo napisał: Owszem koło jest na wolnobiegu i wagi piórkowej nie jestem, lecz sprzedawca był tego świadom i twierdził że dobrał rower odpowiedni do mojej wagi. O optymalnej kadencji nic nie mówił, i sam prawdę mówiąc nie wiedziałem o czymś takim. Rower służy mi głównie jako środek transportu do pracy, rzadko kiedy jeżdżę nim po gorszych drogach (np: leśnych ,polnych). Nie jest wystawiony na ekstremalną eksploatację . Hehe, a mi dobrali szosę odpowiednią do mojego wzrostu... To jest handel, jak trzeba będzie, to i sól zrobią słodką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 Aż sobie sprawdziłem w necie - faktycznie jest takie coś jak Fuji Nevada 1.9 z napędem 3x7 na wolnobiegu 14-34T. Ja mam jako commutera Tribana 100, który też ma wolnobieg 14-34T, ważę 88-92 kg w zależności od pory roku, jeżdżę nim codziennie do pracy, po drodze zaliczam krawężniki, krzywe ddr-y powypychane korzeniami, dziury w jezdni (często szybko bo nie zauważę ich wcześniej i nie zdążę wyhamować tylko podniosę kuper z siodełka), itp., po pracy, niemalże codziennie robię dłuższą wycieczkę 30-60 km (w zależności od pogody i pory roku - niestety zimą za szybko się ściemnia), często po szutrach i lasach, często pod górę na nieodpowiedniej kadencji (tzn. siłowo co przy napędzie 1x7, korbie 48T i wolnobiegu 14-34T jest nieuniknione) i jakoś mi się oś nie wykrzywia (tfu, tfu, odpukać w niemalowane). Podobno gorzej jest w wolnobiegach 8-rzędowych bo tam jest większa odległość "niepodpierana" ale przy normalnym użytkowaniu typu praca czy wycieczka za miasto, bez szaleństw, oś w wolnobiegu 7-rzędowym nie powinna aż tak często się "psuć". No chyba, że kolega @Kosmo waży 120 czy 150 kg +. Myślę, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wymiana koła na kasetę - można w ramach reklamacji czy rękojmi starać się udowodnić, że sprzedawca sprzedał produkt niedopasowany do użytkownika (masa użytkownika vs. wolnobieg) i może choć częściowo pokryją koszty wymiany koła na takie z kasetą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.