Skocz do zawartości

[2400] cross/odchudzony trekking


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Przyszedł czas na mój pierwszy świadomy zakup roweru. Mam 164 cm wzrostu i ważę 67kg. Szukam roweru do codziennej jazdy po mieście i okolicznych drogach leśnych oraz weekendowych wypadów za miasto z sakwami (np. pod namiot). Budżet mam ograniczony a chciałbym żeby rower spełniał kilka wymagań. Oto one:

a) rower o względnie wygodnej pozycji do jazdy po asfalcie i łatwych drogach leśnych
b) w miarę lekki rower, który można wnieść po schodach, do pociągu itd.
c) amortyzator z blokadą skoku (najlepiej powietrzny)
d) prowadzenie linek w ramie lub w taki sposób aby łatwo było utrzymać czystość i przenosić/wieszać rower
e) rower, który można wyposażyć w bagażnik (lub z bagażnikiem) ale bez oświetlenia i błotników (będę używał latarki na kierownicy)

Nie chcę amortyzowanej sztycy i hamulców tarczowych, bo zwiększają wagę i cenę. Rozważam regulowany mostek, jako opcję, która może poprawić wygodę jazdy. Wychodzi mi, że potrzebuję jakiegoś crossa, na którego wrzucę bagażnik.

Jako rowerowy laik jestem otwarty na sugestie. Czy w tym budżecie znajdę coś godnego uwagi, co w jakiś sposób spełni moje wymagania?

Edit: Czy polecacie jakiś salon w Poznaniu gdzie mógłbym przymierzyć się do kilku rowerów?

Napisano

Pierwsze pytanie - i co, jeszcze frytki do tego? 

Cytat

Czy w tym budżecie znajdę coś godnego uwagi, co w jakiś sposób spełni moje wymagania?

Odpowiedź jest jedna - nie znajdziesz. Więc jeśli budżet jest sztywny to skupiłbym się na wybraniu dobrego roweru w tym budżecie. 

Solidny rower, który ma hamulce v-brake to Unibike Prime. Linki są całkiem schludnie poprowadzone pod górną rurą. Dorzucisz sobie bagażnik i masz rower na już. Będzie trzeba zmienić mostek - zmienisz, to nie są drogie rzeczy. 

A w przyszłości zmienisz sobie widelec na powietrzny z piwotami i urwiesz coś na wadze. 

Rozmiar ramy 17"

Napisano

No właśnie - jeszcze jakieś fryteczki też by się przydały. :)

Mogę dorzucić 300-400zł jeśli to będzie jakiś sensowny upgrade. Mogę odchudzić też wymagania - np. zostać przy sztywnym widelcu bez amortyzatora - to obniży też wagę. Generalnie szukam czegoś co jest spójne i solidne. Baza do rozbudowy to też duża zaleta.

Napisano

Jeździłem na takim rowerze w zeszłym sezonie, nazywa się Marin Presidio 1. ;) Spełnia wszystkie wymagania oprócz prowadzenia linek w ramie.

Jest tylko 1 szkopuł - na początku roku kosztował 1899 a teraz.. szkoda gadać. 😄 Ale moim zdaniem całkiem fajna baza pod rozbudowę, trochę żałuję że go sprzedałem.

 

2 warianty po modyfikacjach:

 

Napisano

No właśnie, kwestia znalezienie roweru z gatunku "fitness" który będzie miał pozycję która odpowiada, ale z drugiej strony zmieści się w budżecie - a to może być trudne. 

Ja sobie do jazdy o której mowa przerobiłem Unibike Prime właśnie, z tym że sensowny stalowy widelec kosztuje tyle co powietrzny - więc nie namawiam :D

Ale pozycja jest właśnie taka o której mowa, do relaksu. 

Marin Presidio, Trek FX - takie rowery byłby okej, ale budżet nie ten. 

I wiem że może zabrzmi to absurdalnie ale najtańszy Unibike Prime+ widelec powietrzny za 7-8 stów spełnia wymagania autora tematu i mieści się w budżecie. 

Napisano

Nie przesadzacie czasem z tymi tarczami? jeździłem na rowerze który ważył 15kg a ja 110 i miałem v-ki i nigdy nie było problemu z wyhamowaniem czy zatrzymaniem, v-ki mogą być skuteczne i to bardzo, kwestia dobrych klocków,samych hamulców,regulacji

Napisano

Hmm... No i człowiek się uczy.

Przypuszczałem, że tarcze są cięższe oraz do mojego użytkowania roweru v-brake będzie wystarczający, tańszy i łatwiejszy w eksploatacji. Może to gra nie warta świeczki, bo faktycznie rower będzie regularnie cięższy o sakwy, a hamulec ma go dobrze wyhamować.

Marin Presidio i Trek FX to ciekawe opcje. Na pewno je rozważę. Dzięki za sugestie - otwierają oczy. :)

Unibike Prime wydaje się solidną opcją mieszczącą się w budżecie ale wygląda na to, że budżet jednak trzeba zwiększyć. Może do jakichś 2700 zł będzie już większe pole do popisu? 

Napisano
9 minut temu, charlie1986 napisał:

v-ki mogą być skuteczne i to bardzo, kwestia dobrych klocków,samych hamulców,regulacji

I pogody ;) Wystarczy woda, albo piach/błoto i raz że hamulce są mniej skuteczne, a dwa - klocki znikają w oczach. Trzy - widziałem już jak obręcz pękła z przegrzania na długim i stromym zjeździe. Także, jeśli rower służyłby do turystyki górskiej to tarczówki sporo pomagają. 

@krasnoluj przede wszystkim chodzi o to że teraz tarczówki są w praktycznie każdym rowerze crossowym, więc mocno się ograniczasz rezygnując z nich. 

A co do budżetu, to żeby mówić o widelcu powietrznym, czy lekkim karbonowym trzeba budżet zwiększyć prawie dwukrotnie, do plus minus 4 tysięcy. 

Z drugiej strony - możesz sobie wybrać dowolny rower crossowy w okolicach 2700 (np. nieco tańszy Unibike Flash) a potem zmienić mu widelec, czy na sztywny czy powietrzny, Twoja sprawa. Bo niestety, producenci rowerów do większości dają byle jakie, ciężkie i średnio pracujące pseudoamortyzatory. Więc czy masz do wydania 3000, czy 3500 - nic to nie pomoże. 

Ulepszając z kolei tani rower masz prostszy osprzęt ale widelec z wyższej półki - i to działa. Większą różnicę odczujesz z lepszego widelca niż tego że w rowerze będzie 9 zamiast 8 biegów, czy przerzutka Alivio zamiast Acera. 

Napisano

W tym rzecz, że NIKT już nie robi dobrych rowerów na V-kach niezależnie jakie by one nie były. V-Brake jest montowany w najtańszych rowerach z gównolitu i na wolnobiegu, dlatego dyskusja na temat czy v-brake starczają, ich serwisu czy jakiś tam innych dupereli jest bez sensu.

Napisano
50 minut temu, krasnoluj napisał:

Przypuszczałem, że tarcze są cięższe

No są, ale rower w założonym budżecie rower będzie zbudowany z samych ciężkich komponentów. Od siodełka poczynając, a na oponach kończąc. Tak więc zysk wagowy na V-kach będzie w praktyce iluzoryczny, ale za to drastycznie ograniczysz sobie wybór.

Napisano

Sam się przymierzam do zakupu gdzieś tutaj mój temat jest, czyli co? Lepiej kupić tańszy i ewentualnie sobie zmodernizować?

Napisano
10 minut temu, chabow napisał:

Lepiej kupić tańszy i ewentualnie sobie zmodernizować?

Być może jak potrafisz to zrobić sam, bo podliczając ceny serwisu to nie wiem czy to się będzie kalkulować...

 

1 godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Dobrze wiedzieć że to jedyny rodzynek

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje 🙂.

Napisano

Hamulce szczękowe w ogólności mają jeszcze jeden minus - jeśli trafi się błotnisty odcinek idealnie zbierają błoto z obręczy.

W zeszłym roku na sakwach tak miałem - słońce, pogoda ale w lesie bagienko.

I wyjedź potem znów na słońce takim obkidanym rowerem 🤣

Napisano
7 minut temu, chudzinki napisał:

Być może jak potrafisz to zrobić sam, bo podliczając ceny serwisu to nie wiem czy to się będzie kalkulować...

 

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje 🙂.

Nie no oczywiście że samemu ;) raz jedyny byłem w serwisie - aby napompować amor bo pompki jeszcze nie miałem.

Napisano
Godzinę temu, chudzinki napisał:

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje

Lepszego widelca, bo aluminiowe, ale i stalowe kowadło pierze po rękach aż miło. Dwa - stawiam że koła ma na tanich szprychach, więc z tyłem, obciążonym sakwami szybko może być problem. Także na codzienne dojazdy okej, ale dłuższe trasy to już średnio się nadaje. 

Napisano

Niech będą tarcze! 920 jest teraz w tej niższej cenie, ale 3200 to jednak dla mnie za dużo biorąc pod uwagę, że muszę rower jeszcze trochę doposażyć. Zastanawiam się nad rezygnacją z amora i wzięcia czegoś ze sztywnym widelcem.

Np. Trek FX 1 Disc. Jest dość lekki (niecałe 13kg),  ale czy warty jest 2800zł na tym osprzęcie i czy nada się on do turystyki rezygnując z cięższych leśnych dróg?
https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-1-disc-2022

Konkurencją mógłby być Unibike Flash - tańszy o 300zł, prawie 3kg cięższy ale z blokowanym amortyzatorem.
https://www.unibike.pl/flashgts.html

Używek się raczej nie tykam bo nie znam się na rowerach i nie chcę kupić czegoś co nie działa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...