Skocz do zawarto艣ci

[Codzienna dieta] Czy jest okej?


Casico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 馃檪

Codziennie lub co drugi dzie艅 jem warzywa, chleb, twar贸g, jajko, makaron, zupy.

Wiek 19 lat, waga 64kg, wzrost 183.

3x warzywa dziennie, 4x w tygodniu twar贸g, chleb codziennie, jajko 4x w tygodniu , makaron 2x w tygodniu, zupy (jarzynowa, groch贸wka) 3x w tygodniu. Trzeba co艣 jeszcze zmienia膰 w tej diecie?聽

Edytowane przez Casico
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Mo偶e si臋 nie znam ale mas臋 to raczej na si艂owni si臋 robi. Na rowerze - rze藕b臋 i wytrzyma艂o艣膰.

Generalnie trudny temat, bo w sumie wci膮偶 si臋 rozwijasz. Wa偶ne, 偶eby dieta by艂a zbilansowana, 偶eby艣 nie przesadza艂 z treningiem i z diet膮, dba艂 o nawodnienie. Wszystko przyjdzie z czasem.

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

A sk膮d ta pewno艣膰, 偶e musisz? To jest forum rowerowe, nie kulturystyczne, rower nie jest 膰wiczeniem na budow臋 mi臋艣ni dla - my艣l臋 99% aktywnych u偶ytkownik贸w. Je艣li trenuj膮 to pod zawody, gdzie liczy si臋 si艂a i wytrzyma艂o艣膰. Pewnie po takim treningu od偶ywki maj膮 sens. Ale jaki jest Tw贸j plan treningowy?

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Je偶d偶臋 5 razy w tygodniu mtb. Maksymalnie 95 wat贸w, gdy przekrocz臋 t膮 liczb臋 moje nogi nie wytrzymuj膮, nie maj膮 si艂y. Puls podczas jazd 87-162.

Jakiego艣 planu treningowego to zbytnio nie mam, jako艣 3x interwa艂y na 1dzie艅, a co drugi 2x interwa艂y.聽

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Fajnie, 偶e jeste艣 ambitny i masz rozs膮dne podej艣cie :) Nie spinaj si臋. Masy na rowerze raczej nie zrobisz ale rze藕b臋 konkretn膮 ;) Masz jakie艣 fajne tereny ko艂o siebie? Odkryj jazd臋 turystyczn膮, np. w weekendy. R贸b zdj臋cia, wrzucaj do naszej galerii. Zapro艣 dziewczyn臋, tylko wyluzuj w te dni z groch贸wk膮 ;)

Generalnie to baw si臋 rowerem, a efekty same przyjd膮. Nieco inne ni偶 oczekujesz ale b臋dziesz zadowolony :D

Edytowane przez spidelli
  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

  • Mod Team

Makaron to kolarska podstawa - ju偶 mi zaczyna troch臋 brakowa膰, bo dawno nie jad艂em...
Mi臋sa nie jesz ?
Te dwie rzeczy + orzechy (u mnie nerkowce) i troch臋 s艂odyczy robi膮 robot臋 (s艂odkie to niekoniecznie tylko jaki艣 batonik - mo偶e by膰 mi贸d, daktyle, banan) :yes:
Oczywi艣cie podstawa to nawadnianie, cho膰 osobi艣cie uwa偶am, 偶e bez przesady (zale偶y od stopnia i d艂ugo艣ci wysi艂ku, a tak偶e temperatury) - ja np. wol臋 pi膰 przed i po, ni偶 zalewa膰 si臋 w trakcie... ;)聽 Podobno w zawodowym peletonie licz膮 1 l p艂yn贸w na 1 g. jazdy, a ja tyle nie pij臋 przez 3...

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Tak, mi臋sa nie tykam, bo gdy mia艂em 7 lat to mia艂em pokrzywk臋 i wymiotowa艂em.聽 Badania wykaza艂y, 偶e mam na nie uczulenie. Odno艣nie wody to wypijam ~5l dziennie. Do po艂udnia wypije 1.2l. Potem 0.8l przed, a na trening zabieram 2x0.8l. Po i wieczorem 1.1l.

Dzi臋ki bardzo, za domem mam 400m asfalt a za nim ju偶 sam teren. Przejazd臋 kilometr i s膮 drogi polne oraz g贸ry dos膰 wysokie.聽

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Poniedzia艂ek 4h

Rozgrzewka 10 min,聽聽2min interwa艂, 2 min odpoczynek, 2 min interwa艂., 1 min odpodpoczynek, 2 min int, 2 min odpodpoczynek, 2 min interwa艂, 10 min odpoczynek,聽5 min temp, 4 min odp, 7 min temp, 4 min odp, 6 min temp, 5 min odp.Rozgrzewka 10 min,聽聽2min interwa艂, 2 min odpoczynek, 2 min interwa艂., 1 min odpodpoczynek, 2 min int, 2 min odpodpoczynek, 2 min interwa艂, 10 min odpoczynek,聽5 min temp, 4 min odp, 7 min temp, 4 min odp, 6 min temp, 5 min odp.

艢roda 3,5h

Rozgrzewka 10 min, 2聽min interwa艂, 2 min odpoczynek,聽聽2 min interwa艂, 2 min odpoczynek,聽4 min interwa艂, 3 min odpoczynek,聽5 min interwa艂, 3 min odpoczynek, 3聽min interwa艂, 2 min odpoczynek, 2聽min interwa艂, 3min odpoczynek,聽2 min interwa艂, 1 min odpoczynek, 1 min interwa艂, 1min odp.

Czwartek 3h

Rozgrzewka 10 min,聽 2min interwa艂, 2 min odpoczynek, 3 min interwa艂., 1 min odpodpoczynek, 3 min int, 2 min odpodpoczynek, 2 min interwa艂, 4 min odpoczynek, 5 min temp, 4 min odp, 5 min temp, 3 min odp, 6 min temp, 4 min odp.

Pi膮tek 4,5h聽

Rozgrzewka 10 min, 3 min interwa艂, 1 min odpoczynek,聽 3 min interwa艂, 1 min odpoczynek,聽4 min interwa艂, 2 min odpoczynek,聽5 min interwa艂, 3 min odpoczynek, 4 min interwa艂, 2 min odpoczynek, 2 min interwa艂, 3min odpoczynek, 5 min interwa艂, 3 min odpoczynek, 1 min interwa艂, 1min odp.

Sobota 4h

Rozgrzewka 10 min, 2聽min interwa艂, 2 min odpoczynek,聽聽4 min interwa艂, 2 min odpoczynek, 3聽min interwa艂, a min odpoczynek,聽5 min interwa艂, 5 min odpoczynek, 2聽min interwa艂, 1 min odpoczynek, 5聽min interwa艂, 4 min odpoczynek,聽2 min interwa艂, 1 min odpoczynek, 1 min interwa艂, 1min odp.聽

Edytowane przez Casico
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

7 godzin temu, Casico napisa艂:

Mas臋 mi臋艣niow膮, og贸lnie to mi臋艣ni u n贸g u mnie nie wida膰, mimo jazd MTB powy偶ej 30km.聽

Je偶d偶臋 chyba z 9 lat. W najlepszych sezonach praktycznie codziennie od wiosny do jesieni, po 40-60km, czasami wi臋cej w tempie sportowym a nie wycieczkowym.

Jak wygl膮daj膮 moje nogi? Kolega kt贸ry chodzi艂 tylko po piwo do sklepu, mia艂 lepiej widoczne. A wa偶臋 poni偶ej 60kg, z tkank膮 t艂uszczow膮 jak sportowcy.

Zobacz jak wygl膮da Stephane Tempier, jeden z czo艂owych kolarzy.

Tak偶e je偶eli Ci zale偶y na wynikach, to nie gap si臋 w lustro. Jak na wygl膮dzie, to zmie艅 forum.

Organizm si臋 przyzwyczaja do danych dystans贸w. 3 lata temu wychodzi艂em i na MTB robi艂em 40-60km bez problemu, w terenie. Rok temu przeprowadzka do miasta, nie je藕dzi艂em za du偶o. W tym roku znowu je藕d偶臋, ale Gravelem, tyle 偶e trasy 30-40 km. Organizm si臋 tak przyzwyczai艂, 偶e przy 50 km po asfalcie ju偶 zaczynam by膰 zm臋czony.

Edytowane przez skom25
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Te interwa艂y to "sprinty"?

1) jeste艣 pewien, 偶e ten trening jest optymalny wzgl臋dem cel贸w?

2) przyda艂by si臋 czujnik t臋tna, wtedy 艂atwiej b臋dzie znale藕膰 gotowy trening w necie!

3) ja jestem spoooro starszy (co najmniej o pokolenie) i wzgl臋dnie intensywna jazda na rowerze + dieta spowodowa艂a, 偶e mocno zredukowa艂em tkank臋 t艂uszczow膮 ale bez wyra藕nej rozbudowy mi臋艣ni. Generalnie cieszy mnie to, 偶e przy 176 wzrostu wa偶臋 68 kg 馃榾a spodnie bez paska zje偶d偶aj膮 mi z ty艂ka 馃ぃ

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

"Bez bia艂ka nawet Salomon nie naleje". Jak nie mi臋so to inne 藕r贸d艂a, cho膰 na ro艣linnych si臋 nie znam bo m贸j organizm z kolei to s艂abo przyjmuje. Soja, grochy, fasole, ciecierzyca itd. Albo faktycznie jakie艣 od偶ywki.聽

I jak zosta艂o powiedziane - rower to nie jest dobry pomys艂 na nogi kulturysty. Rower pomo偶e zbudowa膰 偶elazn膮 艂yd臋 i 艂adnie wyrze藕bi ko艅czyn臋, ale na mas臋 nie t臋dy droga :D

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

@Casico聽Mo偶e i rower nie jest najlepszym narz臋dziem do budowania masy, ale jak najbardziej jest to mo偶liwe. Du偶o tu b臋dzie zale偶e膰 od genetyki - niekt贸rzy zostan膮 chudzielcami, a inni zbuduj膮 pot臋偶n膮 艂yd臋. Na twoim miejscu spr贸bowa艂bym od偶ywki bia艂kowej po ka偶dym treningu. Je艣li to nie pomo偶e, to zostaje chyba tylko si艂ownia.

  • +1 pom贸g艂 1
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

  • 1 miesi膮c temu...
  • 2 miesi膮ce temu...
Cytat

Troch臋 ma艂o urozmaicona ta dieta...

Ja bym powiedzia艂, 偶e trening. Ale po kombinacjach z diet膮 widz臋, 偶e kolega chyba chce te偶 nabra膰 troch臋 masy wiec tu tylko si艂ownia. 膯wiczenia tylko z艂o偶one, wielostawowe tj. przysiady, martwe ci膮gi, wyciskanie na p艂asko i nad g艂ow臋, wios艂owanie ew. dr膮偶ek. Tylko w nich bardzo wa偶na jest technika, wi臋c tutaj na pocz膮tek kto艣 musi pokaza膰 Ci co i jak albo wynajmij trenera 偶eby sobie krzywdy nie zrobi膰. (ew. poradniki na YT :P) Bo do nauki na pocz膮tek mog膮 by膰 serie po 15 powt贸rze艅 ale finalnie powinno by膰 bardzo ci臋偶ko , maksymalnie 5 powt贸rze艅 optymalnie na wzrost si艂y i impuls do rozwoju zw艂aszcza je艣li jeste艣 ektomorfikiem :P.聽 Pod rower to skupi艂bym si臋 wy艂膮cznie na przysiadach np.聽 4 x 5 (+ 2-3 serie rozgrzewkowe), g贸r臋 te偶 warto troch臋 wzmocni膰 ale suma wszystkich serii z 膰wicze艅 powiedzmy 10- max 12 bo ektomorfik? Z diet膮 bez przesady bo nie chcesz robi膰 20kg masy tylko kilka, troch臋 wi臋cej bia艂ka i kalorii (np. gainer). W twoim wieku przy 184cm i 65kg chyba w rok zrobi艂em 10kg czystej masy bez specjalnej diety (du偶o twarogu lol) tylko w艂a艣nie si艂owni膮 a 艂atwo nie by艂o bo nie by艂o jeszcze nawet google nie m贸wi膮c o youtube :P.聽聽 Tylko je偶d偶膮c tyle na rowerze musia艂by艣 tak膮 si艂k臋 robi膰 tylko zim膮, rower prawie ca艂kowicie odpu艣ci膰, wi臋膰 ju偶 lepiej np. robi膰 baz臋 na rowerze a si艂k臋 2x w tyg..

Co do treningu, widz臋 w k贸艂ko interwa艂y i ci膮gle to samo, kosmiczna liczba godzin, 20h tygodniowo? To jaka jest jako艣膰 tych interwa艂贸w... To co robisz czyli HIIT to jest dobry gdy masz 4-5h tygodniowo. Poczytaj sobie o treningu spolaryzowanym, powiniene艣 wi臋kszo艣膰 czasu je藕dzi膰 w Z2 wg. tego modelu:

Strefy-treningowe.jpg

Tak jak je藕dzisz to brak regeneracji i droga do wypalenia. Kup pulsometr i naucz si臋 je藕dzi膰 wolno (偶eby by膰 szybkim trzeba najpierw nauczy膰 si臋 je藕dzi膰 wolno). A interwa艂y np. 2 x w tyg. np 3x10min, 4x 4min, ew. 3x10 30s/30s. Chocia偶 tu mo偶na si臋 pokusi膰 o trening si艂y najpierw czyli jazda na niskiej kadencji, i d艂u偶sze powt贸rzenia na kadencji 60-70, i 30 sekundowe w trupa np. 10x 30s/ przerwy 5min!.

Na strav臋 nie patrz, jak je藕dzisz na mtb w terenie to bardzo zani偶a, nie zani偶a jak je藕dzisz po idealnym asfalcie na szos贸wce w pozycji wy艣cigowej :P. Do tego d艂ugie treningi i po g贸rach,

na szosie wysz艂o by co艣 ko艂o 150W.

Cytat

Puls podczas jazd 87-162.

Jakby艣 robi艂 zregenerowany interwa艂y, ma艂a ilo艣膰 ale w trupa to w twoim wieku to聽 chyba powinno by膰 co艣 ko艂o 190 po 2min powt贸rzeniu.聽 A ty robisz milion temp贸wek :D

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Do艂膮cz do dyskusji

Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.

Go艣膰
Dodaj odpowied藕 do tematu...

×   Wklejono zawarto艣膰 z formatowaniem.   Usu艅 formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno艣nik zosta艂 automatycznie osadzony.   Przywr贸膰 wy艣wietlanie jako odno艣nik

×   Przywr贸cono poprzedni膮 zawarto艣膰.   Wyczy艣膰 edytor

×   Nie mo偶esz bezpo艣rednio wklei膰 grafiki. Dodaj lub za艂膮cz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...