Skocz do zawartości

[Motoryzacja] Ogólny temat o samochodach, technice prowadzenia i systemach bezpieczeństwa (fizyka mile widziana).


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakoś do tej pory się nie udzielałeś w tym temacie, więc wnioskuję że albo masz je nieaktywne, albo motoryzacją się w ogóle nie interesujesz.

Natomiast jeśli masz doświadczenie w prowadzeniu pojazdów, przemyślenia na temat zmian w technice i przepisach, to możesz się tym tutaj podzielić. Ja chętnie poczytam. Lubię rozmawiać z ludźmi którzy mają coś do powiedzenia, a nie tylko rzucą jeden komentarz, by zamącić wodę. 

Pisałem tutaj, że prawo jazdy robiłem jeszcze na Fiacie 126P,  więc z tym "być może" to możesz sobie ze sporą dokładnością ustalić.  

 

Napisano

Film który wrzuciłeś jest dość nudny i pełny ogólników. Nie wiem dlaczego wrzucasz filmy anglojęzyczne, kiedy są tak dobre kanały polskie jak Povagowani.

Film straszy wizją autonomiczności aut, juz nawet za 15 lat, tylko  moim zdaniem to są mrzonki. Tam gdzie autonomiczność była by mile widziana i środowisko o wiele przewidywalne  np przy pojazdach w kopalni odkrywkowej, maszyny rolnicze, lotnictwo bojowe jakoś to marnie wdraża. 

Film gloryfikuje umiejetnosci kierowcy jako operatora, tyle że obecna technika wyprzedziła umiejętności kierowców.  Weźmy prosty przykład Porsche carrera GT techniczny klasyczny analogowy majstersztyk, bez żadnych wspomagaczy, tyle że to auto zyskało miano ze potrafi zbijać swoich właścicieli, bo za techniką nie idą umiejętności .  Po drugiej stronie technicznej  Porsche 919 Hybrid auto do którego należy rekord okrążenia Nurburgring, konstruktorzy jasno dawali znać że największym ograniczeniem tego auta jest człowiek, zbyt wolny czas reakcji. Super auta będą wyposażane w wszelkie komputerowe wspomagacze, dla bezpieczeństwa. 

Weźmy przykład z lotnictwa wojskowego, tam integracja komputera w kierowanie mszyną jest ogromna, dlaczego? W okresie zimnejwojny szybkie potężne maszyny kierowane zdolnymi ludzmi sterowanie odbywało sie na zasadzie linki i drążka i ............. prawie 30% waliło w ziemie w katarstrofach, zwód pilota wojskowego był naprawdę niebezpieczny. 

Wprowadzono komputery sterowanie po kablu elektronicznym zwane popularnie Fly By Wire i ilość katastrof spadła, bo komputer nie pozwalał na wszystko.

Przykład naszego f-16 który przyglebił, oczywiście jest podejrzenie że komputer nie pozwolił na manewr ktory by mogł uratować pilota i samolot. Podobne zdarzenie miało w USA, zaczęto analizować czy ingerencja systemu komputerowego doprowadza do tragedii i odkryto że w ciągu roku doszło do 16 zdarzeń które skończyły by się katastrofą, gdyby nie ingerencja komputera. bilans prosty 16:1 dla komputera. 

W filmie gloryfikuje się zmianę biegów drążkiem i hamulec ręczny na linkę. Serio? Linka jest super, czyli co wracamy do opuszczanych szyb korbką bo jest tanio i szybko? Wajchowanie dzwignią ma przynieść jakąś frajdę? itd itp.

Obejrzałem żebyście wy nie musieli. :).

 

Napisano

@clavdivs niestety aitor tego wątka, który wrzuca te swoje beznadziejne filmiki, wrzuca też beznadziejne i nieśmieszne filmy z youtuba w wątku humorystycznym i w innym swoim wątku o jakimś pastorze i wolności słowa. Ma się za znawcę i miłośnika motoryzacji a jeździ jakimś beznadziejnym małym autkiem bez żadnych zdobyczy współczesnej cywilizacji (przewijało się to białe coś na jego zdjęciach), jakby się przejechał jakimś współczesnym, mocnym samochodem to by się dowiedział, że te wszystkie elektroniczne wspomagacze są potrzebne i nie zabijają motoryzacji ale pozwalają normalnym ludziom jeździć np. 300 czy 400 konnymi, tylnonapędowymi samochodami. Kiedyś w jakimś wątku wypowiadał się na temat jazdy trzymając kierownicę tylko jedną ręką - z jego wywodu wynikało, że osiągnięciem dla niego jest przejechanie z tego jego Krasnegostawu do byłego miasta wojewódzkiego Chełma i, że całą drogę kurczowo trzyma kierownicę obydwoma rękoma a kilkaset kilometrów na raz przejechał co najwyżej pociągiem. Nie żebym się chwalił ale nie będąc zawodowym kierowcą rocznie robię około 40 tys. km, trasy po 800-900 km na raz, mam dwa zaawansowane technicznie, bardzo mocne, tylnonapędowe samochody z automatycznymi skrzyniami i wiem ile razy technologia mi pomogła. Zresztą nawet wyczuwa zmęczenie i zaczyna mnie ostrzegać i zaleca się zatrzymać na przerwę. Ale żeby to wiedzieć trzeba jeździć dobrymi, zaawansowanymi technicznie samochodami a nie czymś co nie mogło być obiektem westchnień nawet we wczesnych latach 90-tych. I żeby nie było - też robiłem prawko na "maluchu"

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...