Skocz do zawartości

[Konwersja] Trail > "XC"


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Konwersja to może zbyt mocne słowo, bo nie do końca o to chodzi.

Mam rower Kross Dust 1.0, który wystawiłem na sprzedaż. Trail to jednak nie jest rower który potrzebuję. Pozycja jest nieco zbyt wyprostowana, przez co automatycznie nie chce się tym dynamicznie jechać.

Z racji że jest to nowy rower, jeździ mi się nim przyjemnie ( poza zastrzeżeniem powyżej), zastanawiam się czy jednak nie da się z tego czegoś "ukleić". Natomiast kompletnie nie znam się na geometrii MTB i tutaj potrzebuję Waszej pomocy.

Pomyślałem że mógłbym zmienić mostek z 55 mm 0 stopni, na 80/90 mm -6 stopni. Skróciłbym też kierownicę z 780 mm powiedzmy do 740 mm. O oponach nie wspominam, bo na tym akurat się znam i jakąś koncepcję mam.

Pytanie do Was. Czy wsadzenie takiego mostka przy takiej geometrii ma sens? Czy rzeczywiście wydłużenie pozycji coś zmieni? Jak bardzo Geo tego roweru odbiega od współczesnych XC? To co wiem, to że XC ma mniejszy skok ( u mnie 130 mm). Tak jak pisałem, na Geo MTB się nie znam. Nie wiem czy przypadkiem nie zrobię w ten sposób czołgu, który przy okazji nagle przestanie skręcać.

Geometria poniżej ( rozmiar M).

https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/dust-1-0-zielony-grafitowy-polysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pomyślał nad montażem sterów zmieniających kąt - wyciągniesz się trochę, zmniejszysz bazę kół. Stack się zwiększy, ale możesz to skompensować wyjęciem podkładek spod mostka lub mniejszym wzniosem mostka ewentualnie widelcem o mniejszym skoku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo jest już co wyjmować. Pod mostkiem jest tylko 5mm ( oczywiście można się pozbyć i tego)

IMG-20210815-160305777.jpg

Sterów nie chcę ruszać, bo raz że spory koszt, dwa że aktualne są nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach