Skocz do zawartości

[opona] Continental Raceking - uszkodzenie czy wada opony?


narren

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

niedawno na oponie Raceking (26x2.0) zamontowanej z tyłu zauważyłem dwa jakby rozcięcia na jednym boku (biegnące od obręczy na zewnątrz) w odległości od siebie ok. 15 cm i symetrycznie na drugim boku również takie 2 rozcięcia. Nie wiem jak do tego doszło.

Czy to za duże ciśnienie (zwykle ok. 2,7 Bar), zbyt duża waga (moja 83 kg + fotelik z dzieckiem ok. 19 kg) czy wada fabryczna opony. Kilka razy zdarzyło się, że fotelik dobił do czoła opony, ale nie wiem czy to miałoby wpływ na powstanie tych pęknięć po bokach. Opona użytkowana przez 2 lata i przebieg poniżej 800km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeśli możesz zdjęcie tego uszkodzenia. Nie wiem jak na tej oponie ale zdarzyło mi się że na boku była napisana nośność opony np "max load 100 kg" sprawdź czy nie ma czegoś takiego na twojej oponie jeśli nie szukaj w katalogach. Wydaję mi się że jak jechałeś z dzieckiem to może podjeżdżałeś pod jakiś krawężnik etc i osnowa opony nie wytrzymała w miejscu dobicia. Ciśnienie wcale nie takie wielkie masz ja swego czasu biłem nawet 3,3-3,5 bar i to do chińskich wynalazków po 15zł za szt i nigdy mi żadne pęknięcia ani ślady osnowy na oponie nie wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie od środka możesz przylepić łatę a potem opona musi zagościć na przednim kole. Z racji że tył masz mocno obciążony po takiej przekładce obserwuj czy z tą drugą nie dzieje się podobnie. Możesz również kupić nową oponę ale przed kupnem pomacaj jakiej grubości są ścianki opony. Jeśli będą jak papier odpuść, lepiej czasem kupić ciężkiego chińskiego no name za parę groszy ale z grubymi ściankami. Obecnie mam to na tylnym kole i jestem zadowolony, co ciekawe ma ta opona małe opory toczenia pomimo rzeźby terenowej bieżnika. https://profex-sklep.pl/pl/p/OPONA-ROWEROWA-MTB-CZARNA-26x2%2C10/875

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wymiana, chyba że chcesz żeby to pękło na jakimś zjeździe .

Pęknąć na pewno nie pęknie, bo ciśnienie "trzyma" oplot a nie guma, ale takie pęknięcia to objawy parcenia gumy, taka opona twardnieje i traci przyczepność. Jak bym wymienił dla świętego spokoju, zdrowie najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlatego po naprawie na przednim kole, ponieważ przednia opona jest mniej obciążona niż tylna, a tu mamy jeszcze dodatkowy ciężar czyli fotelik z dzieckiem. Gdyby nie ten fotelik, to taka łatana opona lepiej jak jest na tylnym kole. Najlepiej jednak wymienić i mieć spokojną głowę, niż podczas przejażdżki zastanawiać się czy opona wytrzyma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc. Ze względu na własne i dziecka bezpieczeństwo oraz komfort psychiczny opona idzie na śmietnik.

Możecie coś polecić podobnego do Racekinga do jazdy 50% miasto/50% las (suche warunki, szuter, piach, lekkie zjazdy)? Zakupu będę dokonywał przez internet, więc bez możliwości pomacania ścianek. Czym się wtedy kierować? Gęstością oplotu? Czy ze względu na duże obciążenie decydować się na coś szerszego niż 2.0"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by zażartować, że od Race Kinga to każda będzie miała grubsze ścianki ;) 
Mam akurat Mezcala w najwyższej wersji G+ (teraz jest G2.0) i jest to solidny kawał gumy. Ale prawie każda opona występuje w kilku wersjach mieszanki gumy więc szukaj opon do tubeless. One z założenia będą mieć bardziej wytrzymałe ścianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak, aczkolwiek daje większe opory od Race Kinga i Mezcala. No i są różne wersje, tu masz stronę producenta, bo sprzedawca trochę miesza:
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/smart-sam

26" 2,1 są dwie wersje, ta droższa ma jakąś wkładkę antyprzebiciową jak dobrze rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
W dniu 29.06.2021 o 22:34, narren napisał:

(zwykle ok. 2,7 Bar)

szczerze? jak dla mnie to sa opony w ktorych idealne cisnienie to mniej wiecej 1.7-2.1 bar, wiecej bym nie dawal, zjezdzalem na race king 26x2.2 wire np twistera czy hip hope, nawet kawalek dh+ w ostrym lomocie,  opona dostaje naprawde solidny wycisk, przebieg pod 3000km i 0 problemow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...