Skocz do zawartości

Czeczen

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    193
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

557 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Czeczen

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

29

Reputacja

  1. A więc miałem okazję pojeździć na rowerze z grupą Sram Nx Eagle 1x12 z korbą 32T. Napęd jest cichy ale kultura pracy trochę odstaje od tego co znam. Biegi są zmieniane dosyć ostro, takie mam wrażenie. Manetka chodzi aż za lekko ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie ta grupa wydaje się nieco tandetna więc jak już to celuję w m5100. Jeśli chodzi o same przeskoki w przełożeniach to jest bdb. Nawet w Shimano z jedną koronką mniej powinno być ok. Zębatka przednia 32T to trochę za mało. Myślę, że 36T-38T byłoby w sam raz. Przy okazji linia łańcucha przy najczęściej używanym przełożeniu powinna być w miarę równa bo tutaj przez większość "prostej" używałem 10 koronki. Obawiam się tylko czy będzie miejsce na taką zębatkę z przodu ale mam nadzieję, że będzie ok. Przy 50T z tyłu jest mięciutko, przy 36 lub 38 z przodu i kasetą m5100 11-51 do moich potrzeb powinno wystarczyć. @ Dodam, że rower był na kołach 29 cali
  2. Kellys Element. Tanio i dobrze. Plus za pionowe ustawienie za sztycą więc ciężko zaczepić o coś.
  3. No może przesadziłem ale 40T 11-42 są W tym tygodniu może się uda gdzieś przejechać na takim.
  4. Może mieć max. 42 a nie min. Mniejsza może być bez problemu.
  5. Myślę też nad wypożyczeniem roweru z napędem 1x11 i ocenę jak się tym jeździ. Np. przejażdżka takim gravelem 38/11-42. Raczej nie znajdę nigdzie roweru z osprzętem który ewentualnie zamierzam wsadzić Koszt nieduży a prawda jest taka, że trzeba się na własnej skórze przekonać czym to się je. Miner poruszył też ważną kwestię redukcji przełożeń. Niejednokrotnie zdarza mi się zrzucić na środkową tarczę z przodu i mniejszą zębatkę z tyłu i na odwrót. Pamięć mięśniowa robi swoje i przyzwyczajenia mogą dawać się we znaki. Akurat jestem odwrotnością mody, po prostu mnie korci coś nowego bo wieje nudą
  6. Myślałem też nad wymianą samych zębatek tak jak kolega wyżej zaproponował ale dawno tego nie rozbierałem i byłem przekonany, że środkowa zębatka jest na stałe i dlatego chciałem zmieniać korbę. W praktyce przy 2x10 i tak muszę mieć obie manetki itd. więc najprościej będzie chyba zostawić jak jest bo w sumie obecny układ mi nie przeszkadza. Zastanawiałem się w razie całkowitej zmiany nad 1x11 ze względu na uproszczenie całości.
  7. Powoli nadchodzi czas na kompletny remont napędu 3x10 i zastanawiam się nad zmianą na 1x11. W razie pozostania przy obecnej konfiguracji i tak planuję zmienić obie przerzutki bo ich praca pozostawia już wiele do życzenia (przednia się zacina mimo konserwacji a tylna była prostowana). Rower Northtec Gravity DR 2015 27,5 Obecny konfig: Przerzutka Przód FD-M610 Przerzutka Tył RD-M610 Korba FC-M612 40x30x22 175mm Kaseta SLX CS-HG81 Łańcuch KMC 10.93 Suport BB-MT800 Obecnie jeżdżę głownie po płaskim, w góry od święta i rekreacyjnie. Zębatka 22t jest praktycznie nieużywana. Można powiedzieć, że teraz to 60% asfalt 40% lasy i jakieś zadupia. Bawiłem się trochę kalkulatorem i przy kasecie 11-51 musiałbym mieć zębatkę korby min. 36-38 żeby te 40 na mieście pociągnąć normalnie a na moje górki zakres powinien wystarczyć. W razie problemów zawsze mogę zrezygnować z dużej zębatki i wyższych prędkości lub po prostu kupić u chiniola drugą mniejszą na wyjazdy. Zastanawiam się co mnie może zaskoczyć bo coś czytałem , że duża zębatka może się nie zmieścić z przodu z powodu ramy. No i czy warto się w to pchać czy zostać przy tym co jest tylko w nowszym wydaniu.
  8. Tak jak kolega wyżej a jeśli chcesz nowe to polecam zapytać tutaj https://www.facebook.com/kolokolapl/ Ja płaciłem za tylną piastę 280zł, szprychy 50 zaplecenie coś 30-40zł i swoja obręcz. Myślę, że w 400zł dałoby się zmieścić I jak już zmieniać to polecam szukać z taką osią
  9. Sprawdź czy z czasem koło nie zacznie ci się przestawiać. Ja tak miałem i opona tarła po ramie bo wyrobił się hak przerzutki od tej śruby gwintowanej.
  10. Niedawno zacząłem przymierzać się do spd. Zdobyłem kiedyś zaniedbane pedały z tytułu, zrobiłem im serwis i jeśli chodzi o łożyskowanie to jest ok. Problem pojawia się po wpięciu prawego buta. Lewy pedał dociąga buta do platformy natomiast po prawym mi lata na boki. Mogę łatwo wykonać ruch piętą prawo - lewo oraz przód - tył. Teraz stawiam na dwie opcje. Ogólnie w prawym pedale jest spory luz pomiędzy plastikową platformą a osią - od strony korby mogę tym dosyć mocno poruszać w pionie. Zastanawiam się czy raczej to będzie miało wpływ na podparcie czy naciąg sprężyny? Nie chciałem nic kręcić póki się czegoś nie dowiem bo niestety śruby są w tragicznym stanie i na 99% klucz objedzie, będę musiał rozwalać te śruby i kombinować z innymi. Pomiędzy osią a plastikową platformą jest plastikowa tuleja z dwoma ząbkami która odpowiada za ograniczenie ruchu tej platformy i właśnie ona jest wytarta. Widziałem zestawy naprawcze ale tej tulei w nich nie ma. Zastanawiam się czy próbować tym naciągiem kręcić czy nie będzie to miało żadnego wpływu.
  11. Jeżeli bateria jest sprawna to pewnie jest uszkodzony rezonator kwarcowy. W domowych warunkach nie da się nic z tym zrobić.
  12. Sztywna oś też jest osią przelotową. Podaję jako argument przeróbkę na pseudo sztywną oś co już w tym przypadku polepsza specyfikę działania. W takim razie sztywna oś nie może być gorsza. Odniosłem się tylko do stwierdzenia, że sztywna oś to papka marketingowa. Dla mnie to coś więcej.
  13. Jedynie taki, że nie wjedzie prosto pod koła. Poza tym chyba nie ma. Im szybciej zjedzie z pasów tym lepiej.
  14. Tak, ale po co przerabiać koła skoro mogę mieć lepszą opcję fabrycznie Dlatego nie uważam sztywnych osi za marketingową papkę tylko praktyczny element.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...