Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak jak na zdjęciu, z sakiewką i jej zawartością (zapasowa dętka i pompka), błotnikiem, rogami, licznikiem i pedałami, ten rower waży 11.9 kg. Rama i widelec stalowe. Korba Miranda za 70 zł ze stalowymi zębatkami (i to trzema, a nie jakimś samym młynkiem 30 zębów dla dzieci), kaseta HG41 7-ka 11-28 (nawet obecnie do kupienia za 50 zł), suport Neco z aluminiowymi miskami za 30 zł. 

DSCF3543.JPG

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@marvelo ale z amortyzatorem, ciężkimi i szerokimi oponami, obręczami 30mm i bardziej siermiężną (przynajmniej teoretycznie) ramą i w jednym przypadku z myk-mykiem. Nie chce niczego udowadniać. To pokazuje tylko, że można wpompować górę kasy i w praktyce zyskać prawie nic (poza własnym przekonaniem... placebo). 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano
W dniu 6.06.2021 o 21:22, przemorski napisał:

Wystaje 6cm do offsetu a z częścią, od której idzie offset 8cm.

W dniu 6.06.2021 o 21:22, przemorski napisał:

Rozmiar 56 w sam raz dla 178cm wzrostu.

Byłbym daleki od takiego twierdzenia, ale jak lubisz przydużawe rowery to czemu nie.

 

 

 

Napisano

@Dokumosa

Tylko, że ja od początku nie chciałem MTB.

Waga podzespołów, które mam (bagażnik 750g, błotniki 300g, oświetlenie 200g, stopka 125g, blokada 385g, dzwonek i dwa koszyki na bidon 150g) - 1910gram czyli z 11.9kg robi się równe 10kg. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

2kg przy wyjściowej 90kg zrzucisz w tydzień bez żadnej spiny. Zero dodatkowego cukru i więcej świadomości wybierając żarcie. Z doświadczenia powiem, że najtrudniej przyzwyczaić się do gorzkiej kawy. Łatwiej całkiem odstawić kawę nić cukier.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Żeby być dokładnym to zrzuciłem 3kg z 14,9 na 11,9 a pozostałe 1,9kg to waga osprzętu, którego pozbyć już się nie chcę.

Czy faktycznie wywaliłem tyle kasy ? Myślę, że jak na dzisiejsze ceny to kwota za całość max 6000zł wydaje mi się jak najbardziej w porządku. Dla porównania znalazłem kilka innych rowerów, które kosztują bez porównania więcej a wagę mają podobną lub niewiele niższą. 

Przykładowo:
1. Scott Addict Gravel 20 - waga 9,3kg (rozm. M z pedałami),  
2. Orbea Terra M30 - waga 9,6kg (rozm. M)
3. Riverside Touring 920 - waga 12,2 (rozm. M z pedałami),  
4. Triban RC520 105 - waga 10,9 (rozm. M z pedałami), 
Pierwsze trzy są dużo droższe niż mój, rower czwarty jest troszkę tańszy i waży 1kg mniej ale nie ma osprzętu, który ja wożę więc w jego przypadku gdyby go doposażyć to cena byłaby podobna albo nieco wyższa.

Edytowane przez przemorski
  • +1 pomógł 1
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Wg mnie waga super. I zrobione z głową i niedrogo. Warto dla samego wnoszenia i uciechy. Rama pewnie jest lekka i pewnie obręcze. Ile masz szprych w kołach? Co to za stopka tak leciutka? I ciekawi mnie, jakie tam masz hamulce?

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Mam 36 szprych. Na codzień używam stopki Atranvelo cs1.1 (125gram) a na dłuższe wyjazdy zmieniam na Atranvelo Mooveable (215gram). Hamulce to v-brake Deore t-610. 

W postach nie wspomniałem, że przeszedłem też z napędu 1x10 na 1x11 i waga 11.9 jest już dla tej konfiguracji. Manetka SLX m7000, kaseta XT 11-42,  przerzutka ta sama co przy 10 rzędach czyli Deore M6000. Przy okazji napisze, że pracy manetka SLX M7000  pracuje dużo przyjemniej. M6000 była jakaś .. twarda, nieprzyjemnie się klikało. 

Edytowane przez przemorski
  • +1 pomógł 1
Napisano

Wielkie dzięki, nie umiałem znaleźć tak lekkiej stopki, kupiłem Accenta, 168 ze śrubą, bez dodatkowej płytki, która i tak nic nie daje. Stopka nieregulowana, ale wygląda na solidną. Tylko śrubę musiałbym znaleźć inną, bo producent dał jakąś nienormalnie długą. Tak myślę teraz, czy nie odesłać i nie kupić tej 125 g... Zawsze to 40 g - mega dużo hehe, bo rower, który poskładałem waży z pedałami, bez mocowań, ok. 11.75 kg, masakra...🤪

W obecnych 2 rowerach mam te same hamulce, w dobrym ustawieniu i z dobrymi klockami (mam inny klocek na przodzie, inny z tyłu) hamują super - małym palcem w sekundę zablokuję każde koło w normalnej jeździe, a modulacja też ok.

W nowo składanym rowerze mam już tarczówki mechaniczne z mega lekkimi bdb tarczami, same zaciski też lekkie - niestety mała waga tarcz kosztuje bardzo dużo, a i tak cały zestaw cieższy od v-ek o ponad 200 g. Tego się nie przeskoczy.

To masz podobny napęd co ja w obecnym podstawowym rowerze. Mam kasetę SLX 11-42, korbę SLX, przerzutkę też SLX (polecam, bo pracuje super, lepiej niż Deore M5120), tylko manetkę mam właśnie Deore M6000 - kupiłem omyłkowo i już została. Jak mówisz, że manetka SLX lepsza, to może zmienię po zimie.

Napisano (edytowane)

Ja bym wymienił stopkę 😅. Znam osoby, które wydają 300zł na lżejsza o 50gram przerzutkę więc max 40zł za nową stopkę wygląda ok ;)

Edytowane przez przemorski
Napisano

@przemorski- ocywiście😁

  • Ja zdecydowałem się na kasetę lżejszą o jakiejś 50 gramów i droższą o 100 zł. Mówiąc serio - dasz 1000 zł i rower lżejszy o 200 gramów. Ziarnko do ziarnka, aż zbierze się miarka - i zupełnie inaczej się jeździ i ładuje na bgażnik.
  • 5 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Myślę, że najwięcej można zejść z masy odrzucając niepotrzebne elementy, które tę masę zwiększają. Po usunięciu całego zbędnego balastu zostaje niezbędne minimum:

image.png.117d67db0c7ac4109fc821fb4f7ef9b9.png

Dodatkowo rower jest bardzo dynamiczny no i odpada też konieczność serwisowania i wymiany takich elementów jak łańcuch, zębatki, nie zapowietrzają się hamulce bo ich nie ma. Nie ma też ramy, a jak wiemy rama waży najwięcej z całego zestawu.

Edytowane przez leon7877
  • Haha 1
  • 1 rok później...
Napisano

Dwa lata i wiele kilometrów później .. dodam niewielką aktualizację co zmieniłem:
- blokadę Python Sloot (385gram) na YWS-57A (305gram), zysk 80gram
- przerzutka Deore m6000 (325gram) na XT m8000GS (275gram), zysk 50gram

Obecnie stała waga Sensy jak na zdjęciu to 11.8kg. Rower sprawuje się fantastycznie. Jest zrobiony idealnie pode mnie, tak jak chciałem. 
Nie widzę już możliwości dalszego sensownego schodzenia z wagi za wyjątkiem:
- najlżejsze dętki TPU do opon 40mm (do 100 gram na oba koła)
- korba XT t8000 (około 640gram) w miejsce Deore t6000 (697gram), ale to dopiero jak obecna korba się zużyje
- może znajdę gdzieś trochę lżejszy mostek i kierownicę ale to byłby łączny zysk max 100-150gram na obie części (obecny mostek waży 200gram a kierownica 300gram)
I wtedy waga na stałe może zejdzie do tych 11.5kg ale to pewnie za parę lat ..

1000019100.jpg

  • +1 pomógł 2
  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

@przemorskiJak obręcze zużyjesz, to możesz zapleść na 32 szprychy, zawsze kilkadziesiąt gramów. Ale trzeba by zmienić i piasty...

Ja bym skrócił tę sztycę, jak tak dużo siedzi jej w ramie. Ja ostatnio na takim zabiegu zyskałem ponad 40 gramów.

Można sporo uciosać na chwytach. Silikony, jeśli masz gumowe. Może przeoczyłem wpis o chwytach.

Jeszcze można koszyki na tytanowe zmienić, żartuję - bo koszt...

Dętek TPU bym do trekkinga nie pakował.

Kierownicę może być ciężko znaleźć lżejszą o takiej samej geometrii, jeśli obecna Ci leży dobrze.

Koła masz na szybkozamykacze Shimano? Jeśli tak, to kup ośki Novateca skręcane. Ja tak urwałem parędziesiąt gramów. No i duży plus z estetyki.

Edytowane przez Miro1970
Napisano (edytowane)

@Miro1970

Sztyca Came Creek (340gram) kosztuje obecnie ponad 1000zł. Dla 100 gramów na pewno nie będę jej skracał bo trekkinga wiecznie mieć nie będę i sztyca na pewno przejdzie do następnego roweru. 

Nie planuje również zmiany piast, ilości szprych. Podoba mi się tak jak jest.

Chwyty Ergon robią robotę i nie planuje zmieniać bo nic lżejszego a równie wygodnego nie znajdę. 

Co do detek TPU to pełna zgoda. Testowałem ultralekkie butylowe Schwalbe i Conti oraz TPU i w moim odczuciu pod względem oporów toczenia butylowe Conti są najlepsze, biją nawet TPU chociaż Conti ważą 95-100gram. Wklejam screen ze strony Rolling resistance

Minęło bardzo mało czasu ale rower odchodziłem o kolejne 400gram.

1. Kupiłem za 100zł pedały z Aliexpress z tytanowym trzpieniem w karbonowymi  Promend M86C-Ti o łącznej wadze 210 gram za dwa pedały i zyskałem 100gram względem aluminiowych Rockbros. Rockbros są odrobinę szersze i dlatego idealnie wpasowują się w but ale w przypadku Promend też jest dobrze. 

2. Znalazłem lzejszą podkowę YWS 52-P o wadze 195 gram i zyskałem 110 gram względem YWS 53 (30zł).

4. W tym sezonie będę zmieniać koszyki na plastikowe ale z Decathlon, już kupiłem o wadze 20 gram, obecne ważą 45gram, zysk 50 gram  na dwóch koszykach.

5. Zmieniam zacisk sztycy na taki o wadze 10 gram - zysk 20 gram względem obecnego zacisku.

6. Kupiłem na Aliexpress siodełko 3d Ryet o wadze 155gram, zysk 120 gram względem obecnego Selle Italia. Jest mnóstwo głosów zachwalających te Ryet'y ale póki co jest niewiadomą jak moje 4 litery je przyjmą. 

Łącznie zysk 400 gram a stała waga Sensy to 11.4kg.

I na koniec małe sprostowanie do poprzedniego posta - korba deore T6000 waży 607 gram a nie 697.

Dętki porównanie.jpg

Edytowane przez przemorski
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...