Skocz do zawartości

[do 2000zł] Prośba o pomoc w doborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Planuję zakupić pierwszy sensowny rower (do tej pory jeździłem na jakimś starym za 200-300 zł). 

Z tego co się zorientowałem wydaje mi się, że najbardziej będzie pasował typ roweru CROSS, gdyż 70% czasu będę jeździł po asfalcie/chodnikach, a max 30% po lesie. 

Natrafiłem na rower KROSS EVADO 3.0

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-3-0-grafitowy-czarny-matowy?gclid=Cj0KCQjw3duCBhCAARIsAJeFyPURBEbGL4nNfg7CfBp2ZJY6E4_ApE9LqbO9MC5SWXwibR3fg591yzsaApApEALw_wcB

Czy ten rower i sama marka KROSS jest godna polecenia? W cenie do 2000 zł znajdę coś lepszego czy spokojnie można tego EVADO 3.0 kupować?

 

Dziękuję z góry za każda wiadomość

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba standard w tej klasie cenowej .  Rewelacji nie ma , dramatu też nie .

Czy można kupić lepszy ? Musisz zdawać sobie sprawę że w tym przedziale cenowym zawsze będą jakieś kompromisy . Jeden rower będzie miał lepsze , drugi tamto ale zawsze kosztem innej części . Kross zestawiony jest sensownie . Tylko łańcuch bardzo słaby . Szybko się wyciągnie . od razu trzeba kupić coś lepszego do 8 albo 9s! .  Ja zaproponowałbym Łańcuch KMC X8 albo X9 ( nie Z ) .

Takich tematów ostatnio jest sporo , przeglądnij może trafisz na coś innego .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za informację WaGiant. Także raczej się zdecyduję na tego Evado 3.0, tymbardziej, że mam w mieście autoryzowanego dealera/serwis, więc zawsze to jakiś plus. Odnośnie tego łancucha, czy to powinienem już na początku wspomnieć w sklepie żeby mi zmienili czy spokojnie po roku/dwa jak już się "wciągnie" cokolwiek to znaczy 🙂

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu nie ma sensu . Ten łańcuch ( HG 40 ) przy górskiej jeździe wytrzymuje ok 400 km . KMC w takich samych warunkach 1000 - 1200 . Życia łańcucha nie mierzy się w latach tylko w km . Oczywiście przy jeździe w łatwiejszym terenie wytrzyma dłużej .

Jest kilka szkół dotyczących dbania o łańcuch i ogólnie napęd . Szeroki temat . Najprościej jest nic nie zmieniać i jeździć do całkowitego zajechania , aż będzie przeskakiwać . Wtedy wymienia się i łańcuch i kasetę , a czasem i tarcze korby ( albo całą korbę ) . Przy tanich napędach to może mieć sens . Gdybyś chciał iść w tą stronę to już na początku warto założyć dobry łańcuch .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez dreamer1897
      Witam wszystkich.
      Założyłem konto z myślą, że eksperci pomogą w wyborze odpowiedniego roweru i dlatego zwracam się do Was.
      Chciałbym kupić rower górski na dłuższe przejażdżki (50-100km, ale czasem do 25km), który sprawnie będzie pokonywał asfalt i kostkę brukową (jazda leśna czy szutrowa to raczej sporadyczne wypady). Wiem już, że koła 26" są za małe na moje gabaryty 171cm/73kg (z opcją zmniejszenia wagi). Mam obecnie Gazelle na 28" z przerzutkami Nexus i komfort jazdy mnie zadowala do momentu gdy nie zjadę na szutrowe ścieżki, gdzie muszę zjechać ze względu na zagrożenie np. na ruchliwej drodze, bp wąskie koła bez bieżnika się nie sprawdzają. Jeżeli chodzi o moje doświadczenia z rowerami górskimi to posiadam Kross Grand Gold 26" (w przyzwoitym stanie rocznik 1999 używany bardzo rzadko kupiony za 799zł) i jeździłem jeszcze najtańszym z Biedry 26" (amortyzatory przód i pod siodełkiem) przerzutki Tourney (dramat), ale wykręciłem nim jakieś 8000 km weekendowych przejażdżek po 50-100km i codziennych po 10-20km zanim rozleciały się hamulce a przerzutki zaczęły się rozregulowywać- 2013 rok koszt 399zł. 
      Budżet teoretycznie jestem w stanie podciągnąć do 3000 w przypadku, gdy trafi się coś z czym mógłbym spędzić kilka lat i mój komfort jazdy zachęcałby mnie do jeszcze dalszych podróży. Kwestia rozmiaru kół przedział 27,5 do 29, ale to rozważę, gdy ktoś wytłumaczy mi jaki rozmiar kół byłby lepszy dla mojego komfortu i sprawności pokonywanych przeze mnie odcinków.
    • Przez Mtkr1
      Siema mam pytanie jaki kąt do przelotówki
      Pytam ponieważ dwóch "ekspertów" twierdzi że duży kat i po łuku koła wybicia
      I dlatego pytanie do was jak powinno wyglądać wybicie przelotówki i jaki kąt 
      Jeżeli temat był to proszę o linka 
    • Przez MatiQ.
      cześć, mam problem ze znalezieniem nowego suportu o wymiarach- średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19mm proszę o pomoc ponieważ pilnie potrzebuje tej części a nie mogę znaleźć żadnego w tych wymiarach 🤔rower to Kands dirt colt 
    • Przez MatiQ.
      cześć, mam problem ze znalezieniem nowego suportu o wymiarach- średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19mm proszę o pomoc ponieważ pilnie potrzebuje tej części a nie mogę znaleźć żadnego w tych wymiarach rower to Kands dirt colt 
    • Przez MatiQ.
      mam problem ze znalezieniem odpowiedniego suportu o wymiarach - średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19 mm, ponieważ rozsypały się łożyska i chciałbym wymienić. jakby co mam dirta kands colt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...