Skocz do zawartości

[bagażnik] samochodowy na hak


artpie

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu bagażnika samochodowego do przewozu trzech rowerów.Czy ktoś z was ma doświadczenie z tego typu sprzętem. Chciałbym poznać opinię na temat produktów alternatywnych do Thula a w szczególności do polskich producentów. Serdeczne dziękuję za wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem polskiego producenta na 4 rowery.. i złaowałem, bo o ile w Zafirze moząn było jeszcze ustawić wysoko, by nie szurał po ziemi - mozan było hak zadrzeć do góry... to w Skodzie już nie.. i z zazdroscia patrzyłem na staboilne i solidne thule... co marka to marka w tym przypadku.. po ostatniej jeździw w tamtym roku sietak zapiekóło, ze trzeb było ciąć... i jużwywaliłem... ogólnie w zafirze jak było wysoko, to jest to dla mnie njlepsze rozwiązanie do jazdy z rowerami... za autem, nie daje oporów, nie wystaje za bardzo, łatwo sie montuje... ale jak stać, to czasem nie ma co ryzykować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam AMOS Tytan stary model - zdjęcie w załączeniu (to z czerwonym) - od 2015.

W 2019 dokupiłem gumowe mocowania z nowego modelu - nowy model kosztuje obecnie 799zł

W tym sezonie dojrzewam do zmiany ;-P na Thule - 2-gie dziecko w drodze więc z opcją na 4 rowery...

 

Minusy

1 - przykręcanie bagażnika śruba = dociągana kluczem... (2 osoba trzyma lub coś podstawiasz) - uciążliwe

2 - Mocowanie rowerów trokami... do pałąków... i żeby się rowery nie obdzierały gąbka w miejscach styku (jeszcze spinam koła wszystkich rowerów dłuższymi trokami żeby się nie ruszały)

3 - rowery blisko siebie - kolizje kierownic... przy 3 szt. 29-er problem z odpowiednim rozstawieniem na boki - przy moim aucie problem się rozwiązywał... bo w pierwszym rowerze muszę odkręcać kierownicę - żeby nie wybić szyby - mam hak bardzo blisko...

 

Plusy

1 - CCC - cena czyni cuda - 3,5x taniej niż Thule

2 - solidne stabilne mocowanie na kuli... wytrzymuje prędkości autostradowe i wpadanie w dziury :-)

 

No i ja mam też pytanie o Thule a może nawet prośbę... - Przez samochód i bliskość haka w stosunku do tylnej szyby potrzebuje 1 wymiar:

Odległość od środka kuli (mocowania) do środka kierownicy pierwszego roweru....

Interesują mnie modele 926 i 939 - nigdzie nie mogę znaleźć tego wymiaru.

 

ps. Mój AMOS może będzie do sprzedania... - tanio ;-P1874814700_2(1).thumb.jpg.9ecd45654347e081ac2a18d1d2f37c60.jpg

05ab6a9d46bb2470a4911d703b8b4b3e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podepnę się pod temat, bo nie ma chyba sensu tworzyć nowego. Planuję zakup bagażnika na hak na 2 rowery. W moim poprzednim aucie miałem woziłem rowery na dachu, ale po kilku latach stwierdzam, że nie jest to optymalne rozwiązanie.

Upatrzyłem sobie taki bagażnik: Thule VeloSpace XT 2. Można go dostać za ~2300zł. Nie jest to mało, ale mam zaufanie do Thule. Na platformie będą przewożone 2 aluminiowe fulle 29" o rozstawach osi  1240-1280mm.

Macie może jakieś sprawdzone, alternatywne propozycje w budżecie poniżej 2 tys PLN? Może jakiś Taurus albo co innego?

P.S. Zorientowałem się, że auto ma gniazdo 7-pinowe, a Thule ma wtyczki 13-pinowe, ale podobno nie jest to problem i można założyć redukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo Ci kolego nie pomogę. Jak widzisz post wyżej niedawno tez stałem przed wyborem platformy. Ostatecznie zakupiłem Thule EuroWay na 3 rowery i jestem mega zadowolony. Porządne wykonanie, funkcjonalność, uchylanie, łatwość ustawienia i pewny montaż rowerów, wtyczka 13 pin (w związku z tym pełne oświetlenie). Prosty szybki montaż. Bagażnik stabilnie trzyma się na kuli. Po trasie prawie 700km nie było mowy o żadnym przestawieniu na kuli - trzyma jak zespawany. Łącznie przejechałem z nim ponad 3 tys. km i z mojego punktu widzenia mogę polecić. Bagażnik kupiony za 1999,00 zł u autoryzowanego sprzedawcy Thule.

Podsumowując uważam że warto było jednak wydać więcej niż pierwotnie planowałem. Jednak Thule to Thule.

A i jeszcze jedna fajna rzecz zostawiając samochód gdzieś na parkingu bagażnik można łatwo i szybko zdemontować i schować na czas wycieczki w bagażniku samochodu - no może nie każdego (ja mam duże kombi to wchodzi bez problemu), ale tak naprawdę bagażnik po złożeniu ma nieduże wymiary, no i nie jest ciężki. Szczerze polecam

Edytowane przez cucek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2020 o 13:51, cucek80 napisał:

Jednak Thule to Thule.

No właśnie też wyszedłem z tego założenia, bo obecnie mam na dachu 2x Thule ProRide 591 i parę innch gadżetów tej firmy. Byłem ciekaw, czy jest jakaś sensowna alternatywa w mniejszych pieniądzach, ale jak na razie myślę, że pozostanę wierny marce. Może na Black Friday jakiś sklep rzuci dobrą ofertę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Posiadam bagażnik na hak Aguri Active Bike 3+1 czyli na 4 rowery z dostawką na ostatni rower. Bagażnik jest bardzo dobrej jakości, można porównywać z Thule. Łatwo montuje się na nim rowery - ma zdejmowane ramiona do montażu, jest odchylany, stabilny w czasie jazdy. Mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć i czołem.

Mam pytanie odnośnie wszelkich platform na rowery. Jestem na etapie zakupu platformy i wybór stanął na Thule Euroride 940.

Wie może ktoś jaka jest maksymalna długość roweru który można na takiej platformie zamontować? Mam 115 cm rozstawu kół (rama 23 cale), koła 27,5 cała, opona 2,25 cala i pytanie czy w ogóle da się ten rower na takiej platformie zamontować?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki bagażnik. Rower z bazą kół 118 jest absolutnie na styk. Montaż na siłę na ostatni ząbek. Opony 2,3 bo to ma tez znaczenie. Kupiłem z Thule paski do fatbike i wchodzi. Euroway jest bardzo dobry, lekki, działa, ale to stary model i do dużych rowerów wymaga dostosowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, mam (od lat, a kiedyś rowery były krótsze) tego euroway. Największą jego zaletą jest niska masa i łatwa instalacja.  Żona może go sama zainstalować. Ja też nie jestem Pudzian. Nowe modele Thule są cięższe. Dla mnie wymiana pasków rozwiązała problem, bo nie musiałem kupować nowego bagażnika. Jak się kupuje nowy to lepiej od razu dobry. Thule podaje w specyfikacji maksymalny rozstaw kół. 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skusiłem się na ten bagażnik. Udało się zalegalizować wszystko i już z nim śmigam. Ale dręczy mnie jedna rzecz: też tak macie że te rowery tak bardzo się trzęsą? Jak woziłem na dachu to tego nie widziałem ale teraz jak widzę wszystko w lusterku to odczuwam lekki niepokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę w lusterku rowery i "poręcz" bagażnika i rusza się wszystko. Mam wrażenie, że elastyczność to mocowanie haka, sam hak i bagażnik - to wszystko się składa - próba na postoju pokazuje, że jest pewna sprężystość. Bagażnik i rowery to 60kg na szyi haka i do tego dość długie ramię - nawet niewielkie wygięcie przełoży się na widoczne odchylenia. Moje Thule ma kilkanaście lat, jeździ na 4 samochodzie. Wcześniej na terenówce dobrze dostało kość na wertepach i nie odpadło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dorobiłem się w końcu auta z hakiem i bagażnik na klapę odejdzie w niepamięć. I teraz zastanawiam się  - mam 2 rowery dorosłych + kross hexagon mini córki. Myślę nad Thule Euroride 942 na 3 rowery (używa go ktoś?). Cena całkiem przyjemna,  szperając odkryłem też Thule Velocompact ale on już kosztuje trochę więcej. Bagażnik to głownie na wyjazdy wakacyjne + od czasu do czasu w weekendy. Czy ten "tańszy" mi styknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Wszystkich

Świeży w temacie bagażników dlatego chciałbym zadać pewne pytanie dotyczące przewozu rowerów z fotelikami dla dzieci. 

Mówię o trasie i prędkości autostradowej. Czy takie foteliki powinny być zdemontowane czy można jechać? 

Bo gdzieś jednak prędkość i opór powietrza robi swoje i czy taka jazda w ogóle jest dozwolona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2023 o 20:01, DaveeP napisał:

Mówię o trasie i prędkości autostradowej. Czy takie foteliki powinny być zdemontowane czy można jechać? 

Ja zawasz ściągam, raz zostawiłem na aucie bo stwierdziłem że bokiem opór powietrza nie może być duży a bagażnik był już napchany po korek. Dojechałem do eski, rozpędziłem się do 120 i zaczęło mnie nosić że się ledwo w pasie mieściłem. Zwolniłem do 90 i dalej się bujając dojechałem do pierwszego zjazdu. I nogą ten folelik do bagażnika dopychałem. Laguna 3 kombi, tam linia dachu idzie dość nsko i fotelik zamontowany do roweru wystaje ponad

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...