Skocz do zawartości

[Szybka opona MTB 27.5"] miasto 80% las, szutry 20%


adam42094

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym prosić o pomoc w wyborze opon do roweru górskiego 27.5".

Obecnie mam opony fabryczne cst eco 2.1". Wielkie klocki, na asfalcie duże opory toczenia.

Obręcze koła to Kands MaXXX wzmacniane.

Jeżdżę w większości po ścieżkach rowerowych, czasami ubitych ścieżkach leśnych, szutrach.

Mało jest opon do kół 27.5.

Proszę o pomoc w wyborze:

1.https://allegro.pl/oferta/opona-continental-double-fighter-3-iii-27-5-x-2-00-8129047025?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

2.https://allegro.pl/oferta/schwalbe-hurricane-27-5x2-00-opona-650b-kevlar-8141130631?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

Która będzie szybsza? Jak z przyczepnością? Continental ma 180 tpi a hurricane 60tpi. Hurricane będzie dużo mniej wytrzymała?

Proszę o opinie. Jak one sprawują się ?

Może jakaś inną oponę polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MMMAAACCC7 napisał:

Jakbyś jeździł 75% miasto las, a 25% szutry to poleciłbym mezcala, ale jak doradzić do 80%/20% to nie wiem..

ogólnie głównie po mieście, czasem po lesie i szytrach. chodzi mi przede wszystkim o szybkość. waże 105kg i ciężko jest utrzymać dobre tempo na tych cst. 

proszę powiedzcie coś o tych oponach które podałem. 

co z tym tpi. ile musi być żeby było okej?

czy ta smart sam czy mezcala będzie szybszą i będzie miała mniejsze opory toczenia od tych moich 2, które podałem?

czy głównie bieżnik wpływa na opory toczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie fajnie że chcecie pomóc. Ale przeraża mnie na tych forach że zadaje kilka pytań w jednym poście i na żadne nie dostaje odpowiedzi. Pytałem się o tpi, pytałem się o moje opony itp itd a Wy co innego piszecie niż oczekuję.

Mimo wszystko dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB.

Jak szukasz trekkingowych to pewnie będą OK. Która szybsza ? Ta która mocniej napompowana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KNKS napisał:

Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB.

Jak szukasz trekkingowych to pewnie będą OK. Która szybsza ? Ta która mocniej napompowana :D

Dziękuję Ci dobry człowieku. Nie jestem pro w rowerach, także dokładnie o to mi chodziło. Posiadam rower górski, ale jeżdżę nim po mieście plus lasy, szutry.

Chciałbym znać jeszcze Twoją i innych opinie co do tych dwóch moich opon. To są jedyne opony na allegro które pasują do moich kryteriów. Podpowiedź cię, która będzie szybsza. Czy te 200g na oponie przy wadze roweru 15kg coś zmienia? Ja stawiam na Continental. Po prostu jej bieżnik mi się bardziej podoba. Cena +-10zl 

Teraz, dovectra napisał:

To jest taki sam oplot, wytrzymałość podobna. Tak wiem ( Continental tak miesza)

Czyli co obie opony mają po 60tpi? Skąd ta wiedza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, KNKS napisał:

Te które wylinkowałeś to nie są opony MTB tylko trekkingowe. Jako że w tytule jako żywo stoi "opony MTB" to, prawdopodobnie, użytkownicy zakładają że się pomyliłeś i proponują Ci allroundery MTB.

Pomyłka to była z wyborem MTB do tego typu użytkowania, no ale to Polska i nic nie zrobisz :) A teraz jest jest szukanie cieńszych gumek, choć nadal w kategorii "nie wiadomo co tu tyle waży"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Pomyłka to była z wyborem MTB do tego typu użytkowania, no ale to Polska i nic nie zrobisz :) A teraz jest jest szukanie cieńszych gumek, choć nadal w kategorii "nie wiadomo co tu tyle waży"...

No powiem Ci zastanawiałem się nad rowerem miejskim albo trekking, ale jak usiadłem to poczułem się jak stary dziadek i mówię no nie jeszcze młody jestem to zostaje przy górskim tak jak zawsze.  Podpowiedź cię coś o tym Continentalu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o mitas'ie zefyros, gładko się toczy na twardym a i w terenie dobrze dosyć trzyma, 2,25 jest wąska więc nie bój się tej szerokości, dasz na 2,5 bara to i może komfort jako taki będzie. Tylko budżet do nagięcia o 20 na sztuce.

https://allegro.pl/oferta/opona-mitas-zefyros-27-5-x-2-25-zwijana-mocna-pro-7975285285

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radziuGD napisał:

Pomyśl o mitas'ie zefyros, gładko się toczy na twardym a i w terenie dobrze dosyć trzyma, 2,25 jest wąska więc nie bój się tej szerokości, dasz na 2,5 bara to i może komfort jako taki będzie. Tylko budżet do nagięcia o 20 na sztuce.

https://allegro.pl/oferta/opona-mitas-zefyros-27-5-x-2-25-zwijana-mocna-pro-7975285285

Super opona ale boje się że to jeszcze szersza niż mam teraz 2.1"i opory będą większe niż ten Continental. Coś ktoś jeszcze podpowie. Chodzi mi o trekking. Nie typową MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Double Fightery, miałem Smart Samy, miałem Race Kingi, mam Mezcale.

Double fightery NIE DAJĄ NIC, żadnej przewagi w postaci szybkości względem Race Kingów na przykład. Za to pozbawiają Ciebie jakiejkolwiek trakcji.

Z kolei Smart samy są ciut wolniejsze niż Race Kingi, za to bardziej terenowe. O włos ale jednak bardziej niż Race Kingi dawało radę w terenie.

Mezcale natomiast to inna półka, bo ja jeżdżę na topowej wersji a takiej zapewne nie rozważasz. Owszem, Mezcale są fantastyczne, bo i szybkie jak Race Kingi i pancerne jak Smart Samy i w terenie radę dają... ale kosztują sporo.

 

Moim zdaniem szukasz Race Kingów 2.2, one są i dorzeczne pod względem trakcji i szybkie na twardym przez co da się zdrowo zapierniczać. A na twardym u mnie wystarczyły na kilka tysięcy kilometrów, powiedzmy 5 a potem trafiły na rower Lubej i są na oko zużyte w 30%. Po prostu troszkę podjechany bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mezcale są bardzo podobne do Saguaro któe zastąpiły - a Saguaro wciąż jeszcze można dostać całkiem niedrogo tak w drutowej jak i w zwijanej wersji.

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-saguaro-pd7610/?v_Id=83103

A i Mezcale w końcu nie są takie drogie jeżeli drutowe (a takich szukasz), nie myślę, żeby mieszanka miała aż takie znaczenie : )

https://www.sportpoint.pl/pl/opony-rowerowe-przeznaczone-do-mtb/23865-opona-vittoria-mezcal-275x21-drutowa-1113m22352111tg-8022530002219.html?gclid=EAIaIQobChMI7_KY4cKv4wIV14jVCh0IyAf0EAQYAiABEgJG3vD_BwE

Obie super na miasto, teren, tragiczne w głębokim błocku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race King - bardzo szybki i w wersji drucianej śmiesznie tani, trochę drożej zwijane. Mam wrażenie, że prawie każdy na nich kiedyś jeździł, powinieneś być zadowolony. Na asfalt dasz 3 bary i samo jedzie.

Mezcal - jeszcze lepiej niż Race King, tylko nie nadaje się na błoto no i jest drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. W końcu ktoś porządnie doradził. Chyba przestanę się bać tak bardzo tej szerokości. 

Teraz mam opony seryjne CST callabero ECO. Znajomy mechanik rowerowy powiedział że nie są to dobrej jakości opony.

Właśnie wróciłem z roweru i byłem na stacji napompować opony bo chciałem zobaczyć jak będzie jeździł przy wysokim ciśnieniu. Miały 2.2 i 2.5bara. Dałem na 4.2 i 4.2 i tragedia po mieście. Takie twarde że masakra. Każda mała przeszkodą to tragedia. Może troszkę szybciej po asfalcie i ubitych lasach leciałem ale to nie jest duża różnica a chyba stawiam na komfort. Opony przejechane mają z 300 km i już niektóre klocki odleciały z tyłu ;).

Myślicie że z takich co mam jak przesiądę się na race Kingi albo na te co polecacie to będzie sporo lepiej?

Fakt lubię sobie mocniej przyhamować żeby czuć siłę hamulców ale chyba bez przesady. Zdjęcia dołączam opony po 300 km.

 

Dzięki jeszcze raz za wszystkie odpowiedzi i pozdro !!!

IMG_20190712_191824.jpg

IMG_20190712_191810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.2? To żeś "nieco" przesadził ;)
2.2 i 2.5 to dobre ustawienie do jazdy na co dzień. Jak chcesz dać więcej to z tyłu. Przód zostaw, bo tracisz trakcję. Między 2.5, a 3.0 różnicę można wyczuć podczas jazdy pod górę na asfalcie, po płaskim może nie specjalnie to będzie widać.

Jeśli blokujesz tylne koło przy hamowaniu to każdą oponę zedrzesz, choć po 300km to się właściwie nie ma prawa nic dziać. W takiej sytuacji to każda będzie lepsza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...