Skocz do zawartości

[Szosa] z oponą 35mm?


Pawian_Rowerowy

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym kolarzem. Na wiosnę kupiłem pierwszą szosę - marketową z go sport. Zrobiłem z 1000 km i poczułem głód na lepszy rower. 

Bardzo polubiłem jazdę szosą, ale brakuje mi trochę jazdy poza asfaltem. Naturalnie nie mam problemu żeby przejechać kilometr po piachu, ale na szosie to raczej męka niż przyjemność. Poza tym w mojej najbliższej okolicy króluje naprawdę kiepski asfalt, na którym gubi się rytm i prędkość.

Zastanawiam się nad rowerem, w którym mógłbym założyć oponę szerokości 32-35 mm z bieżnikiem. Gravele odpadają z uwagi na cenę, dodatkowo nie chciałbym rezygnować z geometrii szosy.
Czy istnieją w ogóle takie rowery, czy ubzdurałem coś sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki budżet? Przełajowe rowery powinny łyknąć taką oponę, ale ten gatunek roweru też do najtańszych nie należy. Taki Accent CX-one nawet to rzadko jest poniżej 3000 widywany.

Jamis Renegade - Gravel, niestety cały z aluminium, ale za to tani i na tarczach w przeciwieństwie do budżetowych przełajek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są akurat mechaniczne Tektro Lyra o ile dobrze doszukałem, a to nie jest już byle jaki hamulec. Bardzo negatywna opinia dotyczy raczej taniej hydrauliki. Mechaniczne hamulce są może trochę bardziej wymagające w obsłudze, ale są proste w konstrukcji i mało awaryjne.

Mini V-ki, albo canti w przełaju sprawdzają się od lat i nie można powiedzieć, że nie dadzą rady, ale lepsze wrogiem dobrego i osobiście wolałbym już tarcze. Błotem i śniegiem się nie trzeba przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, seraph napisał:

Tam są akurat mechaniczne Tektro Lyra o ile dobrze doszukałem, a to nie jest już byle jaki hamulec.

Pozwól, że tu się wetnę po chamsku :)