cervandes Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Witajcie. Pacjent to piasta DT Swiss 240s z aluminiowym bębenkiem. Kaseta w M8000 w połowie na pająkach, ale najmniejsze luźne zębatki powodują problem wcięć. Poza problemem ze zdjęciem kasety pojawia się problem z synchronizacją biegów, przerzucanie między koronkami najmniejszą na pająku a pierwszą luźną czasem powoduje przeskoczenie napędu mimo wzorowo długiego łańcucha. Przebieg bębenka to 1500km, zajrzałem w wolnej chwili i się przeraziłem, pod koniec sezonu będę kilka mm głębiej i będzie jeszcze gorzej... Czas działać! Przyda się mikroszlifierka oraz stalowy pręt. W moim przypadku pochodzi on z przewodu otwierania maski samochodu. Mocny, twardy i przede wszystkim stalowy. Co zrobiłem? Zeszlifowałem trzy wypusty wieloklinu w bębenku i dopasowałem idealnie na długość trzy pręciki. W rezultacie stalowe koronki kasety wchodzą na bębenek wraz z wetkniętymi pręcikami a nacisk wywierany przez koronki na bębenek będzie rozkładał się równomierniej na aluminiową konstrukcję. Mam nadzieję, że to całkowicie wyeliminuje nacinanie i problem z przerzucaniem biegów w newralgicznym miejscu. Łącznie zajęło mi to około jednej godziny. Pozdrawiam! Edytowane 9 Czerwca 2018 przez cervandes literówka 5 Cytuj
SoloTM Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 Szacun za pomysłowość i wykonanie. Mam nadzieję, że te pręciki wytrzymają. Swoją drogą, nie można reklamować takich piast ze względu na wadę materiału ( zbyt miękki stop ) ? U wszystkich tak się dzieje po 1500 km? Cytuj
lucass3 Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Stary sposób to zszywki Ja jednak postarałbym się jak najwięcej pręcików powkładać, żeby siły rozłożyć na jak największej ilości jak ma to miejsce standardowo. Edytowane 9 Czerwca 2018 przez lucass3 Cytuj
MokryxD Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 Chyba teraz te piasty z plasteliny robią. Mój bębenek wygląda identycznie, ale po ponad 20kkm :/ Cytuj
SoloTM Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Chętnie przeczytałbym opinię/doświadczenia @Punkxtr lub @Puklus . Oni pewnie nie jeden alu bębenek widzieli z różnymi przebiegami. Edytowane 9 Czerwca 2018 przez SoloTM Cytuj
eloo Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 (edytowane) a u mnie dt240 w połączeniu z kasetą ultegry po 2tys km miał 3x takie wżery, przy następnej kasecie nowy bębenek Edytowane 9 Czerwca 2018 przez eloo Cytuj
Brombosz Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 Dobrze wiedzieć. Mam nówkę DT 350 i teraz raczej będę to sprawdzał Cytuj
Punkxtr Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 Moje doświadczenia z aluminiowymi bębenkami opisałem tutaj: http://serwisbajka.pl/realizacje/aluminiowy-bebenek-a-kaseta/ Pomijając mniej standardowe przypadki, najczęściej winowajcą jest niedokręcona nakrętka kasety. Mniej więcej 6 na 10 przypadków z serwisu to zbyt luźna nakrętka. W prywatnych rowerach mam lub miałem aluminiowe bębenki (DT, Extralite, Tune, Chris King) i używane od lat nigdy nie sprawiły mi problemów pod kątem ściągnięcia kasety (a używam w dużej ilości tytanowych, pojedynczych zębatek), etc. 1 Cytuj
Lomeltor Napisano 9 Czerwca 2018 Napisano 9 Czerwca 2018 Z własnych doświadczeń, to po prostu po założeniu kasety na bębenek, w miejsce gdzie był największy luz, wkładało/lekko nabijało szpilę a łebek ścinało. Też pomagało. Cytuj
kamar59 Napisano 10 Czerwca 2018 Napisano 10 Czerwca 2018 Wogóle to dlaczego shimano w swoich kasetach nie daje całej kasety na pająkach? Te najmniejsze zębatki zużywają się najszybciej? Było by równe rozłożenie sił. Ale może być na 60% przypadków za mała siła dokręcania kasety. Jak zębatki stalowe a bębenek alu to wiadomo kto przegra pierwszy. Cytuj
cervandes Napisano 10 Czerwca 2018 Autor Napisano 10 Czerwca 2018 U mnie winowajcą nie jest dokręcenie nakrętki bo ta jest dokręcana zgodnie ze sztuką i instrukcją. Jak już się doczekam nowej ramy to po 2 miesiącach poznamy odpowiedź na pytanie czy patent się sprawdził. Oby tak :) 17 godzin temu, lucass3 napisał: Stary sposób to zszywki Oczywiście dowolność insertów jest dość duża, ale ja uznałem, że wolę coś znacznie mocniejszego i grubszego niż owe zszywki tapicerskie. Pręciki na oko mają 2-3-4 razy większą powierzchnię przekroju. A czy to dobry pomysł - czas pokaże. Cytuj
Alsew Napisano 10 Czerwca 2018 Napisano 10 Czerwca 2018 1 godzinę temu, cervandes napisał: U mnie winowajcą nie jest dokręcenie nakrętki bo ta jest dokręcana zgodnie ze sztuką i instrukcją. Przy założeniu że klucz dynamometryczny którego użyłeś do dokręcenia kasety nie przekłamuje... Ja w każdym razie swoją kasetę dokręciłem z siła 50 nm. Zobaczymy co z tego wyniknie. Cytuj
cervandes Napisano 10 Czerwca 2018 Autor Napisano 10 Czerwca 2018 Zakładam, że proxxon robi dobrze narzędzia. Cytuj
kamar59 Napisano 10 Czerwca 2018 Napisano 10 Czerwca 2018 (edytowane) Pozwolę sobie z humorem trochę. Edytowane 10 Czerwca 2018 przez kamar59 Cytuj
cervandes Napisano 18 Września 2018 Autor Napisano 18 Września 2018 Dwa i pół kafla przejechane na przeróbce, pręciki jak nowe. Cytuj
kamar59 Napisano 18 Września 2018 Napisano 18 Września 2018 Ładnie km robisz ja 1650 km dopiero Nie zaglądałem do swojego bębeka myślę że nie ma wżerów wielkich. Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Września 2018 Napisano 20 Września 2018 Jak kogoś drażnią nacięcia na bębenku to jest kilka opcji: - wymontować piastę, założyć nowy bębenek, piastę postawić na półce żeby się nie "zużywała" koszt 200-350zł (w zależności od kombinacji: standard, lekki, nierdzewne łożyska) - kupić zamiennik bębenka (bywają na aledrogo po 150-170zł) - kupić bębenek stalowy (240-280zł) Cytuj
1415chris Napisano 20 Września 2018 Napisano 20 Września 2018 Albo kasete, ktora nie robi naciec. Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Września 2018 Napisano 20 Września 2018 Gdyby jeszcze takie były... bo XT też nacina. Z drugiej strony miewam klientów gdzie piątą czy szóstą kasetę już montuję na ten sam bębenek. Nacięcia są, nie bardzo się to pogłębia. Pilnika używałem przy pierwszych dwóch zmianach, później już jest lepiej. A licząc różnicę kosztów kaset do tych z pająkami to po trzeciej wymianie oszczędza się na nowy bębenek i jeszcze na łańcuch zostaje ;). Nie zauważyłem i nie miałem też żadnych zastrzeżeń od klientów odnośnie spadku kultury zmiany przełożeń. Cytuj
cervandes Napisano 21 Września 2018 Autor Napisano 21 Września 2018 Sorry, wolę w godzinkę wsadzić trzy druty niż wydawać co rok czy nawet dwa 300pln na bębenek. Czy nawet 170. 170pln za godzinę pracy to dobra stawka a mod raczej będzie wieczny. A czy problem występuje czy nie zależy raczej od nogi, bo to ona generuje moc którą koronka musi przenieść. Cytuj
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) W każdym razie brawa dla producenta, który w oszczędności 10g nie zrobił chociaż dwóch takich insertów fabrycznie (jak to ma miejsce w niektórych N). Kwestia dokręcania nakrętki zmienia tyle, że mocniejsze dokręcenie nakrętki zwiększa tarcie pomiędzy koronkami (w sumie mogliby je też fabrycznie nitować) i tym sposobem siła jest przenoszona na bębenek przez kilka koronek jednocześnie. Można pomyśleć o sklejeniu koronek albo zastosowaniu pomiędzy nimi pasty zwiększającej tarcie. Edytowane 21 Września 2018 przez Dokumosa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.