Skocz do zawartości

Lomeltor

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    219
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Skąd
    Tarnowskie Góry

Ostatnie wizyty

824 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Lomeltor

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. Puffff.... od czego zacząć. Ogólnie to zły pomysł i postaram się w miarę logicznie wytłumaczyć dlaczego. 1. Dokładanie jakiegokolwiek napędu/wspomagania do roweru "marketowego" czy innego chińskiego badziewia nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ nie wiadomo czy konstrukcja to wytrzyma. Taki czy inny napęd to dodatkowo dość spora masa, którą dokładamy do roweru a masz pewność, że ją projektując nikt o tym nie myślał. Rower po za przyśpieszaniem, musi też hamować, drogi dziurawe itd... Zmierzam do tego, że każda z tych rzeczy wpływa na konstrukcję, to jak będzie się zachowywać. Bo może się okazać, że zbudujemy kowadło, które będzie się szybko rozpędzać, nie będzie hamować, a po wjechaniu w jakąś dziurę się poskłada jak domek z kart ponieważ, spawy nie wytrzymają naprężeń. 2. Jeśli będziesz samodzielnie składać ebike i chcesz dodatkowo przerabiać konstrukcję ramy, będzie potrzeba zrobić projekt komputerowy, przeprowadzić symulację, czy materiał który chcieliśmy użyć wytrzyma, jakie spawy, gdzie spawy, gdzie wzmocnienia itp itd... Dość skomplikowany proces. 3. Było wspomniane, że ciężko Ci się jeździ. Dzieje się tak ze względu na marketowość właśnie. Jest do spowodowane, kiepskimi łożystami - opór na osi kół (tu ich aż trzy), oś suportu, czy nawet mechanizmu wolnobiegu; dziwnie dobrane zębatki napędu, kiepskiej jakości ogumienie też robi swoje no i najważniejsze - WAGA całego roweru. Co z tym fantem dalej? Można albo po prostu wymienić napęd ogumienie aby jeździło się nieco lżej ale przy takim rowerze szału nie będzie. Jeśli natomiast faktycznie ma to być ebike i inna opcja nie wchodzi w grę, to sprzedaj ten rower. Serio. Trójkołowy sprzeda się bez problemu bo ludzie o takie pytają. Lepiej potem kupić choćby używkę ale czegoś, co już jakaś marka reprezentuje. Kross, Author, Merida.... Obojętnie. Chodzi o to, żeby to była rama nad którą ktoś faktycznie w biurze projektowym posiedział, która będzie zaprojektowana z jakimś małym zapasem konstrukcyjnym bezpieczeństwa. Czy pomogłem nie wiem, ale warto się zastanowić teraz, niż potem się rozkraczyć na drodze i co gorsza zrobić sobie lub komuś krzywdę. Zdrowie najważniejsze.
  2. Trochę z innej beczki tym razem... Orientuje się ktoś gdzie można na śląsku oddać, może być nawet za rozsądną dopłatą, opony i dętki rowerowe? Chodzi o pozostałości z warsztatu. Pszok odpada, zakłady wulkanizacji dość niechętnie na to patrzą... Ma ktoś jakieś inne pomysły?
  3. Jak potrzebowałem dorabiać coś nietypowego to zawsze zwracałem się do: https://bitul.pl/ Ale musisz wiedzieć co chcesz uzyskać. Moim zdaniem, chyba najlepszym rozwiązaniem, będzie zastosowanie dłuższej osi, również z dłuższą ilością gwintu po drugiej stronie. Tak, że w momencie skręcenia koła osią, wystaje gwintu na tyle, że da się wstawić rozsądny płaskownik i dowalić nakrętkę. Od strony hamulca będzie płaskownik schowany pod łbem osi (ew nadmiar osi wypełni się tulejką, podkładkami) Ciekawe osie ma też TACX https://bazarrowerowy.pl/tacx-e-thru-m12-t1708-t1710-t1711-os-sztywna-do-trenazerow.html minusem jest to, ze są do trenażerów i nie wiem jak z ich nośnością
  4. Właśnie o tym myślałem, ale teraz się martwię, że raczej nie wystarczy szpilki... Muszę chwilę jeszcze pokminić.
  5. Polskie CNC - https://sklep.banana-bikes.com/produkty/bb-components/osie-do-piast,2,106 A co do patentu pod oś, to Tubus ma takie coś - https://www.bikeman.pl/adapter-tubus-z-zaciskiem,3,17904,4282 Myślę że możesz podpatrzeć patent i przemodelować spokojnie na swoje potrzeby.
  6. Napięcie łańcucha to jedno, jeszcze musi zgrać się łańcuch z zębatkami. Jak na torpedo masz grubą zębatkę założoną to i łańcuch musi być szeroki.
  7. Trochę chaotycznie powklejanie ale ok... Ogólnie wszystko mniej więcej będzie do siebie pasować, oprócz kilku niuansów. Tylne koło musi być z piastą normalnie na oś i nakrętki (albo chociaż na śruby). Jeśli chcesz ładować do tej ramy napęd 7rz to musisz mieć jeszcze założony hak przerzutki, który do tej ramy istnieje ale jest montowany właśnie na oś piasty. No i teraz jak założysz piastę na szpilkę to po porostu tego haka na złapie... Stery muszą być Dartmoor Flash. Ew Blaze ale nie ma co przepłacać, jeśli wybrałeś amor z rurą 1,1/8" po całości. No i musisz pamiętać o suporcie na bazę 73mm (nie pomylić z 68mm!). Co do kół jako takich: obręcze spoko, szprych nie znam to się nie wypowiem (choć dobrze zaplecione i wycentrowane koło zrobi swoje) a piasty do rekreacyjnej jazdy będą ok, ale hopki to już bym z nimi nie jechał...
  8. Np. na popularnym serwisie aukcyjnym https://allegro.pl/oferta/prety-montazowe-do-bagaznika-tylnegocrosso200mmsr-8425252042 https://allegro.pl/oferta/wsporniki-do-bagaznikow-bagaznika-gorne-9039480631
  9. https://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych - możesz wyliczyć samemu https://velo.pl/sites/default/files/informacje/2017_recommended_spokes_length_0_0.pdf - pdf producenta
  10. Nie wiem jaka rama i haki w niej, ale jak coś to kombinował bym nad czymś w ten deseń: https://rower.com.pl/xlc-cr-a03-napinacz-lancucha-mocowanie-na-przerzutce-404516
  11. A kto nie oglądał Co do tematu to swego czasu nawet w oficjalnym manualu foxa było, żeby używać do nabijania uszczelek klucz nasadowy. Ale to już przeszłość
  12. Ja do takich rzeczy używam patentu z cyjanoakrylem + soda:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...