Skocz do zawartości

[trwały napęd] jaki zamontować trwały napęd


Rudder

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam rower INDIANA X-ROAD 3.0 a w nim napęd: 

kaseta z tyłu - SHIMANO CS-HG 31,8 rzędów

łańcuch Shimano

korba 3 rzędy Acera

Po  1000 km ten złom jest do wymiany. Dbałem o ten napęd cały czas, jednak bardzo słaba produkcja Shimano nie pozwala na jej dobry stan przez dłuższy okres czasu.

W związku z tym proszę o poradę co mam zamontować aby napęd  mojego roweru był trwały i wytrzymał conajmniej 3 lata. Proszę o poradę dlatego że nie jestem rowerzystą, który lubi wymieniać podzespoły roweru co chwile a firma Shimano produkuje swój sprzęt dla takich rowerzystów, którzy je wymieniają.

Dziękuje serdecznie

W przeciwnym przypadku gdy takiego napędu nie będzie to wywalam rower i przesiadam się na skuter którego kupie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rudder napisał:

Po  1000 km ten złom jest do wymiany.

Jedno to kupić do nowego napędu porządny łańcuch, a drugie to musisz zmienić sposób pedałowania bo jeśli napęd ci przeskakuje po 1000 km to znaczy że jeździsz zbyt siłowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Rudder napisał:

W przeciwnym przypadku gdy takiego napędu nie będzie to wywalam rower i przesiadam się na skuter którego kupie. 

Uważaj bo twój rower obrazi się na ciebie za taki szantaż :D A tak poważnie to wystarczy wydać w Twoim przypadku 80 zł żeby było ok (obstawiam że korba żyje). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś rower za 1400 i dziwisz się że łańcuch się szybko poddał, no to ci niespodzianka. A teraz na serio musisz ostro cisnąć w korby skoro łańcuch tak szybko się wyciągnął. Do tego o łańcuch trzeba dbać, czyścić i smarować bo inaczej każdy będzie szybko padał. A jak chcesz żywotny napęd to mogłeś sobie kupić coś na piaście wielobiegowej, ale na 7 biegów+ to wydatek ok. 2 tysięcy i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z takim podejściem to od razu lepiej kupić skuter, który w serwisowaniu może się okazać jeszcze droższy...

Napędy, części są różnej jakości - te tanie zazwyczaj są nieco gorsze i na krócej starczają, ale to także kwestia gdzie i jak się jeździ.
Raczej nikt Ci nie poleci łańcucha za 4 dychy, ale dwa, czy trzy razy droższy z reguły ma już lepszą opinię i powinien wytrzymać dłużej - przynajmniej w teorii, bo w praktyce różnie bywa.
Kolega Alsew miał na myśli zapewne pedałowanie z niską kadencją, czyli właśnie siłowe, bo w każdy obrót korby trzeba włożyć więcej siły i jeśli przy tym jeździ się głównie na 3, 2 lub w skrajnych przypadkach na jednej zębatce kasety, to nie dziwne, że łańcuch zaczyna przeskakiwać stosunkowo szybko - chociaż szczegółów nie znamy, bo nic bliżej na ten temat nie powiedziałeś.
Czasem jednak zdarza się tak, że napęd jest już zużyty, ale nadal można na nim jeździć - dopóki coś całkiem nie nawali...
W związku z tym można uznać, że są dwa podejścia - jedni regularnie wszystko robią na tip top, a inni po pewnym czasie po prostu zajeżdżają napęd do końca i tym sposobem przy odrobinie szczęścia taki napęd może służyć spokojnie przez 2, czy 3 sezony ( znów wraca kwestia jak, gdzie i ile się jeździ ), tyle że potem będzie do wymiany w całości.
Ja jestem właśnie na tym etapie - wcześniej wymieniałem 3 razy łańcuch, a teraz już jeżdżę ile się da - ostatni łańcuch ma prawie 4 k km przebiegu, a reszta napędu ponad 8,5 k...
Jeżdżę dość dynamicznie po lasach, więc nie są to sterylne szosowe warunki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piter233 napisał:

Kupiłeś rower za 1400 i dziwisz się że łańcuch się szybko poddał, no to ci niespodzianka. A teraz na serio musisz ostro cisnąć w korby skoro łańcuch tak szybko się wyciągnął. Do tego o łańcuch trzeba dbać, czyścić i smarować bo inaczej każdy będzie szybko padał. A jak chcesz żywotny napęd to mogłeś sobie kupić coś na piaście wielobiegowej, ale na 7 biegów+ to wydatek ok. 2 tysięcy i więcej.

Nie chodzi tu o kwestie ile wydałem pieniędzy i na co natomiast chodzi o to, że obecnie są produkowane słabe napędy, żeby jak najwięcej sprzedać (ilość sztuk, nie pieniędzy) a kwestia jakości nie ma żadnego znaczenia. Ja szukam napędu który posiada dużą trwałość, w produkcji którego niekoniecznie chodziło o ilość. Kiedyś tak produkowano kasety 5 i 6 rzędowe na których przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując nowy, nie zawsze tani, rower, zawsze się zwraca uwagę na łańcuch. Jak jest słabej jakości i ma negatywne opinie to się go wymienia na lepszy od razu, zanim zacznie się jeździć i go wyciągać. Warto też dokupić dwa kolejne i zużywać je po trochę zawsze w takiej samej kolejności. Efektem jazdy na wyciągającym się szybko łańcuchu jest zjechana kaseta/wolnobieg, a niedługo po tym zębatki korby. I tak jakoś jest na tym świecie, że większość osób, łącznie z tobą i ze mną postanawia się o tym dowiedzieć już po fakcie, kiedy napęd jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup kasetę hg51-8, dwa łańcuchy kmc x8.99, ( mają spinki ) zamieniaj je co 200-300 km i przy dbaniu o czystość napędu oraz smarowanie właściwe masz szanse na wynik 5-10 tyś km ( różnica stąd czy mocno ciśniesz - niska kadencja - czy jednak jeździsz bardziej miękko lub czy masz masę podjazdów na trasie czy płaski teren oraz czy korzystasz z wielu przełożeń a nie tylko z jednego ulubionego np.    2x8 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamieniaj jeden z drugim co 250-350 km. To nie problem mając spinkę, która umożliwi Ci rozpięcie łańcucha palcami i zapięcie ponowne. Zrób zdjęcia zębatek korby.

Spinki przydają się też do szejkowania łańcucha w benzynie, jeśli chcesz szybką metodą porządnie wyczyścić łańcuch, potem najlepiej jak odparuje i dopiero nakładasz olej do łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rudder napisał:

Jak sprawdzić czy zęby na kasecie/korbie są zużyte ? Niby robi się ostry ząb ale Ja tego nie zauważam

Jak czujesz, że niektóre zębatki kasety mają zadziorki i jeździłeś na jednym łańcuchu to już po ptakach, nowy łańcuch będzie przeskakiwał. Zębatki korby bierze trochę później, więc może się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jakby dbał o łańcuch w rowerze "za 1400"zł ten i tak momentalnie się wyciągnie bo w 99,999% przypadków jest to guma od majtek hg40. Spokojnie na jednej taniej kasecie i dwóch łańcuchach KMC X8 jest osiągalne 5kkm. Przy czym jak się poszuka to w bardzo dobrej cenie można kupić X8 silver (cały niklowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wstawie zdjęcia zębatek od korby, dzisiaj mam jeszcze kilka pytań.

Co ile km oczyszczać i smarować łańcuch i jakim olejkiem do łancucha jeśli łancuch to kmc x8.99 a jazda będzie ulicami. Jaki nabyć przymiar do tego łańcucha ?

Jaką wybierać kadencje/przełożenia jeśli jazda będzie na ulicach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, Rudder napisał:

Ponieważ napęd + korba były już wymieniane w zeszłym roku w sierpniu. Swoją drogą gdzie podejrzałeś ta specyfikację X-ROAD 3.0, przecież w internecie jej już brakuje.

Ło Panie takie rzeczy tylko w MediaExpert https://www.mediaexpert.pl/rowery-trekkingowe/rower-indiana-x-road-3-0-m21-czarno-czerwony-mat,id-614296#tab_description

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Kross dla nich robi, ale mniejsza z tym, jaką korbę tam włożyłeś?

Shimano są takie :

http://allegro.pl/korba-shimano-fc-ty301-48-38-28-170mm-wyprzedaz-i6953391039.html

i takie:

https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-fc-m510-48-36-26-nowa-okazja-wysylka-CID767-IDqVezl.html#c39d8e4693

( tylko tutaj suport 113 mm jest potrzebny - w oryginale masz 122 mm )

A ta korba fc-m510  to okazja cenowa, stary dobry model z twardymi zębatkami, kosztowała minimum 200 kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...