Skocz do zawartości
Adamo987

[Rower] Meta HT AM Origin/Essential czy Eccentric Djambo?

Rekomendowane odpowiedzi

Adamo987

Cześć wszystkim

Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru- hardtaila z agresywną geometrią i mocną ramą na kołach 27,5 (+), rozmiar M (175 wzrostu). W sumie raczej będę wybierać między trzema rowerami: Commencal Meta HT AM Origin 2018, Commencal Meta HT AM Essential 2017 i NS Bikes Eccentric Djambo 2018. Rower ma mi zarówno służyć do codziennej jazdy po dosyć płaskim terenie, ale też do solidnej, agresywnej jazdy po górach (Beskid Śląski). Wszystkie rowery kosztują mniej więcej tyle samo- około 4700zł i nie mam pojęcia który wybrać :P 

Ogólny opis wszystkich rówerów:

Meta 2018- świetna geometria, plusowe opony (2,8), rockshox recon rl 150mm, napęd sram NX 1x11, hamulce tektro

Meta 2017-nieco inna geometria- reach i ETT  krótsze niż w mecie 2018, więc pozycja pewnie będzie bardziej krzesłowata (?),Opony "minusowe" (2,4),  rock shox Yari 160 mm, Napęd 2x9- byłby najbardziej praktyczny przy moim stylu jazdy, sram x5/x7, hamulce Avid DB1

Eccentric- Chyba ok geometria (reach i ETT jeszcze dłuższe niż w mecie 2018), plusowe opony 2,8, Rock shox Recon rl 130 mm, napęd Deore 1x10, hamulce Level

Co myślicie? Który z tych rówerów spisałby się najlepiej? Jak z geometriami? Może zasugerowalibyście jakiś inny rower o podobnej charakterystyce?

https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-origin-650b-red-2018-c2x22592102

https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-essential-650b-black-2017-c2x19822485

http://www.ns-bikes.com/eccentric-djambo,96,pl.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Djambo kupisz sporo taniej, napisz do CR może nawet i oni dadzą spory rabat, mają M na stanie.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzesiowu

Yari stawiam że ma lagi 34mm Recon  raczej 32 ... piszesz agresywna jzda po górkach; z przodu te rowery są w miarę ok pod to (tzn głównie myślę o Yari) ale tył będzie skakał, będziesz dostawał po tyłku i mosznie i hample/trakcja będą upośledzone ... takie refleksje amatora z metą ht ale nie +

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987
W dniu 18.05.2018 o 10:18, grzesiowu napisał:

Yari stawiam że ma lagi 34mm Recon  raczej 32 ... piszesz agresywna jzda po górkach; z przodu te rowery są w miarę ok pod to (tzn głównie myślę o Yari) ale tył będzie skakał, będziesz dostawał po tyłku i mosznie i hample/trakcja będą upośledzone ... takie refleksje amatora z metą ht ale nie +

 

Właśnie ze względu na "upośledzoną trakcję" zależy mi raczej na kupnie czegoś z plusowymi oponami, które na odpowiednim ciśnieniu nieco rekompensowałyby brak tylnej amortyzacji. Dodałyby trochę przyczepności i zwiększyłyby komfort na nierównościach. Wiadomo, że to nie to samo, ale zawsze coś. Tylko że nieco obawiam się sporych oporów toczenia na asfalcie.. Są tu jacyś posiadacze plusów? Jak to z nimi jest? Czy na płaskim jest bardzo źle?

Co do amora- rozumiem, że Yari jest lepszy od Recona RL, ale tak właściwie w czym jest od niego lepszy? 

W dniu 18.05.2018 o 05:19, phoe napisał:

Djambo kupisz sporo taniej, napisz do CR może nawet i oni dadzą spory rabat, mają M na stanie.

Okej, a gdybyśmy nie brali ceny pod uwagę, to który z tych rowerów byś wybrał? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Przecież cena ma kluczowe znaczenie, kupując rower taniej, możesz za to co Ci zostało kupić do niego lepsze hamulce, sztyce regulowaną czy sobie kask itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987
19 minut temu, phoe napisał:

Przecież cena ma kluczowe znaczenie, kupując rower taniej, możesz za to co Ci zostało kupić do niego lepsze hamulce, sztyce regulowaną czy sobie kask itp.

A czy Twoim zdaniem geometria i osprzęt w Djambo jest ok? Nie wiem co myśleć  o napędzie 1x10. Czy do niego faktycznie trzeba mieć silną nogę? Nie należę do najsilniejszych, a nie lubię pchać roweru pod górę, także napęd ma dla mnie znaczenie :) Czy 1x11 będzie podjeżdżać lepiej od 1x10?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Wymień w nim blat w korbie na np 36/22, dorzuć przednią przerzutkę i żaden podjazd nie będzie Ci straszny, ;)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987
Teraz, phoe napisał:

Wymień w nim blat w korbie na np 36/22, dorzuć przednią przerzutkę i żaden podjazd nie będzie Ci straszny, ;)

No jest to jakiś plan :D Tylko czy będzie się to dało jakoś zamontować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

NS eccentric to ramka dedykowana pod napęd jednorzędowy, dziwie się że nie bierzesz pod uwagę primala biorąc pod uwagę jego zastosowanie w Twoim przypadku. Rocznik 2018 ma nawet możliwość instalacji przedniej przerzutki właśnie dla tych samych zastosowań które wymieniłeś. Dosiadałem eccentrica model 2017 ale jakoś mnie nie porwał, widziałem wczoraj kolesia na primalu 2017 i to było to, nie znałem go więc nie prosiłem żeby dał sie przejechac a szkoda bo jak zadzwoniłem do dystrybutora dobre sklepy rowerowe to powiedzieli że będą mieli dostawę a i to niewielką po 10 czerwca  i teraz czekać muszę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987
10 minut temu, przemogg napisał:

NS eccentric to ramka dedykowana pod napęd jednorzędowy, dziwie się że nie bierzesz pod uwagę primala biorąc pod uwagę jego zastosowanie w Twoim przypadku. Rocznik 2018 ma nawet możliwość instalacji przedniej przerzutki właśnie dla tych samych zastosowań które wymieniłeś. Dosiadałem eccentrica model 2017 ale jakoś mnie nie porwał, widziałem wczoraj kolesia na primalu 2017 i to było to, nie znałem go więc nie prosiłem żeby dał sie przejechac a szkoda bo jak zadzwoniłem do dystrybutora dobre sklepy rowerowe to powiedzieli że będą mieli dostawę a i to niewielką po 10 czerwca  i teraz czekać muszę

O którym Primalu mówisz? Intro, Evo czy Pro? Intro z tego roku nawet mi się podo a, ale nie jestem do konca przekonany do amora ze sprężyną stalową... Ale napęd bardzo by mi odpowiadał. Zastanawialem się też nad Evo, natomiast wersja Pro odpada z powodu ceny (chyba 5500 zł)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

O nich wszystkich, rama jest ta sama (geometria) z tą różnicą że tańsze primale maja rozstaw tylnej piasty 135/10 a wypasione 148mm co w praktyce przekłada się na szerokość opony które można do nich włożyć. Różnią się wyposażeniem (cena!) co ścisłe związane jest z ich przeznaczeniem tzn. najdroższy z nich możesz już mocniej zaszaleć z cięższa jazdą. Dla mnie to zbawienie bo mam własne kółka które mogę przekonwertować pod 135 a nowych na piastę 148 nie opłaca  mi się kupować, to producent też bierze pod uwagę mając na względzie ludzi składających sprzęty na ich popularnych bardzo ramach. jak masz ochotę prześledz np; eccentrica od 2016r jak ewoluowało ich nastawienie do tylnych piast, rocznik 2018r ma o dziwo też właśnie 135x10mmm, to wszystko daje do myślenia. Nie wiem jak Ty ale ja cały czas mam na myśli kółka 27.5 bo to mój jedyny słuszny :) rozmiar

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Nie włożysz do każdego primala 27,5+ wiec geo mają różne, choćby ze względu na to, że jak dasz inne koło to się geo też zmieni.

Co do 27,5+, to mój brat kupił Kellys Gibon 30(2017) i zarąbisty rowerek, a wyrwał go za 3500zł ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987
Napisano (edytowane)

A co sądzicie o tym? :

https://www.diamondback.com/sync-r-27-5

Fajna, ponoć pancerna rama z dobrą geometrią (no może poza kątem główki ramy- 68 stopni), bardzo dobry osprzęt (RS Recon, Sram NX, korba i kokpit Raceface), i to w niezłej cenie- około 4300 zł

Gibon 30 też kusi mnie fajną ceną i dobrym napędem, ale czy ta rama wytrzyma cięższe ścieżki w stylu enduro z małymi uskokami terenu?

Edytowane przez Adamo987

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemogg

Dobrze phoe że wspominasz o tym ale o ile pamiętam primal pro 2017 miał całe 3 calowe opony na obręczach z średnica wewnętrzna 45mm a w tym roku już tylko 2.6 cala.

Adamo987 powiem tak, nie kupuj roweru jeśli na nim nie jechałeś, bo sam nie wiesz co tak naprawdę będzie dla Ciebie najlepsze. Podejdź do sklepu i przejedz się. Jak poczujesz że to właśnie ten wtedy szukasz po internetach gdzie taniej. I nie patrz tak bardzo na suchą specyfikację. Alledrogo i olx jest pełne ogłoszeń typu sprzedam rower na gwarancji komplet papierów itd mało jeżdżony nowy kosztował itd

pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
Napisano (edytowane)

Na Srebrnej Górze Gibony od roku wypożyczają i są całe, a łatwo nie mają bo wiadomo jak to jest, jak ktoś jedzie na wypożyczonym rowerze. ;)

Wiem że 1 Swag strzelił, ale to był dzwon w drzewo dość konkretny. ;)

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radeks23
W dniu 20.05.2018 o 22:27, Adamo987 napisał:

Są tu jacyś posiadacze plusów? Jak to z nimi jest? Czy na płaskim jest bardzo źle?

 

Jako posiadacz plusa z napędem 1x10 mogę coś o tym powiedzieć. Opory toczenie na asfalcie są wyraźnie większe, ale też nie ma tragedii, ogólnie im szybciej chcesz jechać tym bardziej czujesz tego plusa. Za to im teren jest trudniejszy tym lepiej i lżej jeździ się na grubszej oponie. Ogromna zaletą jest trakcja i komfort, w mojej opinie rekompensuje to minusy. Jeśli chodzi o napęd 1x10, jeżeli z przodu masz zębatkę 30 albo 28T a kaseta ma 11-42 to na podjazdach nie powinieneś mieć problemów, ja nie mam a taki układ zapewnia lekkie przełożenie. Gorzej jest na długich szybkich zjazdach gdzie jeszcze chciał byś przypedałować. Wtedy zaczyna brakować biegów. 35 km/h to maks przy rozsądnej kadencji. Napęd 1x11 w zasadzie zapewnia ten sam zakres przełożeń, ale daje nam jedną zębatkę w środku więcej. W 1x10 wszystkie biegi są ze stopniowane w miarę równo ale w jednym miejscu jest spory przeskok, utrudnia to utrzymanie optymalnej prędkości. W 1x11 tego problemu nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mateusz_zwolinski

@Adamo987 mam teraz dwa sztywniaki 27,5+ z napędem 1x11 i 1x10. Ten pierwszy oczywiście wygrywa. Oporowo napompowane koła, na niezbyt agresywnym bieżniku, suną po asfalcie aż miło.

Geo w Djambo rewelacja. Mega wygodny rower. Mam rozm M.

Wygodniejszy na pewno jest Trek Roscoe którego kupiłem dziewczynie ale tam z miejsca trzeba wyłożyć równowartość roweru na modyfikacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamo987

@przemogg dałeś mi trochę do myślenia z tym Primalem :D Ostatnio zastanawiałem się nad Primalem Intro. Geo jest ok, rower łatwo dostępny w Polsce także jest okazja żeby natknąć się na niego w jakimś sklepie i się przejechać. Napęd jest super- 2x9 z kasetą 11-40T to coś co mi baaardzo odpowiada :) Amortyzator RST Alpha- czy jeździł tu ktoś na tym amorze? Niby ze sprężyną powietrzną, ale golenie 32 mm, magnezowe golenie dolne i tłumienie olejowe myślę że będą robić robotę. Dokupi się do niego sztycę regulowaną, lepsze opony i jakieś pedały SPD i będzie super maszyna. Apropo sztyc regulowanych- znacie jakieś dobre modele do 600 zł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Ilia
      Przez Ilia
      Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
      Moja obecna obręcz w tylnym kole niedługo zakończy żywot. Koło było co najmniej dwa razy centrowanie, prostowałem już kilka razy rant by opona mogła się uszczelnić, a wgnioty mam nawet od góry. Próbowałem wycentrować koło i raczej nic z tego nie wyjdzie. Mam wybrzuszenie na jednej szprysze, którego nie udało mi się wciągnąć w kształt koła. Do tego część szprych jest naciągnięta do granic możliwości, a część ledwo co, tak by koło było w miarę okrągłe i przypuszczam, że to wina obręczy, a nie braku moich umiejętności. Ogólnie jego historia jest taka, że rok temu oddałem je do gościa, który o centrowaniu coś tam wie z nadzieją, że jeszcze trochę to koło dzięki temu pociągnie, a ono niespodziewanie wytrzymało cały rok.
      Zacząłem się rozglądać za nową obręczą i chciałbym w związku z tym poznać wasze rady i opinie. Budżet nie gra roli.
      Obecne kółka pochodzą z najtańszego Specializeda Enduro 2017, 30 mm szerokości wewnętrznej. Obecnie pod uwagę biorę DT EX 511 i WTB ASYM i29. Trochę mnie korci by kółko było lekkie i rozważam jeszcze DT XM 481. Kiedyś czytałem, że ktoś takie do enduro stosował i dobrze dawały radę, ale przekopuję internet i nie mogę tego znaleźć.
       
    • Maggot743
      Przez Maggot743
      Witam!

      Chciałbym prosić o pomoc bardziej doświadczonych/e kolegów/koleżanki o poradę w związku z wyborem nowego roweru.
      Otóż wiosną 2020 planuję zakup nowego Hardtaila oraz jego modyfikacje (waga, efektywność) w budżecie tak do 15 tys zł (fabryczna specyfikacja).
      Rowery, które biorę pod uwagę to:
      1. Specialized Epic Hardtail Expert 2019 (SID Brain, GX Eagle, Roval carbon)
      2. Specialized Epic Hardtail Comp Carbon (Reba, NX Eagle, Roval alloy)
      3. Canyon Exceed CF SL 7.0 (SID Select, GX Eagle, Reynolds T249 Carbon)

      Mimo, że podałem w nawiasach najważniejsze dane techniczne co do osprzętu to jednak interesuje mnie z tego tylko parę rzeczy a mianowicie SID Brain w Specu.
      W głównej mierze chcę dokonać wyboru ze względu na geometrię oraz zastosowane technologie.
      Co do właściwości poszczególnych wymiarów w geometrii rowerów wiedzę teoretyczną posiadam, jednak wiem, że najważniejsze są rzeczywiste odczucia.
      Obecnie jeżdżę na Grand Canyonie CF 5.9 2015 rozmiar L po lekkich modyfikacjach. (Jego geometria na załączonym obrazku)
      Mam 182cm wzrostu, noga 86cm. Rozmiar nowego roweru to raczej L.
      W związku ze zmianami w geometrii rowerów XC w ostatnim czasie ("progresywna", dłuższa rama, reach, bardziej płaski kąt główki, stromy podsiodłowy itd) mój rower z pewnością różni się od tych nowych. Ponadto nie miałem okazji póki co spróbować żadnego z nowych modeli. 

      Stąd pytania:
      1. Czy obecni tu (zakłada, że tacy są) posiadacze modeli wyżej wymienionych (ew modeli podobnych na tych samych ramach) mogliby wypowiedzieć się co do jazdy i zachowania się roweru w różnych warunkach (prowadzenie, skręcanie, podjeżdżanie, ciasne zakręty, zjazdy itd)
      2. Czy ktoś ma doświadczenie z użytkowaniem widelca SID Brain najlepiej 2018+. Teorię znam. Interesuje mnie czy są z nimi jakieś problemy i czy warto zainwestować w to rozwiązanie (nie ukrywam, że mi się podoba system Brain).

      Linki do geometrii:
      Specialized Epic Hardtail Comp Carbon 2020:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-comp/p/171064?color=264117-171064
      Specialized Epic Hardtail Expert 2019:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-expert/p/154337?color=237767-154337
      Canyon Exceed CF SL 7.0:
      https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-sl-7.0/2427.html?dwvar_2427_pv_rahmengroesse=XL&dwvar_2427_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH#!accordions=1_1

       

    • igli88
      Przez igli88
      Hej,
      Jestem tu nowy więc na wstępie witam wszystkich. Jako, że jestem zielony w kwestii rowerów, ram i doboru ramy więc postanowiłem zapytać tutaj.
      Przyszedł czas na zakup swojego pierwszego roweru MTB na pełnym zawieszeniu. Jako że jest to mój pierwszy zakup w życiu w pełni świadomy więc chce wybrać jak najlepszą ramę. Celem jazdy będzie troszkę jazda typu singletrack, łatwe trasy zjazdowe oraz jazda czasem po płaskim ale raczej na przełaj przez trawę i między drzewami. Jestem wzrostu 176,5 cm, a długość wewnętrzna nogi to 83-84 cm (pachwina - pięta). Mam taką rozmiarówke na stronie producenta wraz z obrazkiem do niej ale nie do końca wiem jak to policzyć. (załączniki)
      Z góry dziękuje za pomoc. Jeśli wybrałem złą kategorie to przepraszam.
      Pozdrawiam
       


    • wprost1986
      Przez wprost1986
      Witajcie,
      jako ze listopad i sa przeceny,szukam nowego roweru po tym jak sprzedalem swojego Spec enduro evo...teraz szukam cos bardziej...rodzinnego, cos czym spokojnie pojezdze po miescie, zalicze jakies single tracki a z czasem doczepie bagaznik i fotelik dla dziecka:)
      Po przegladbieciu filmikow na Youtube itp zrobilem liste 5 rowerow ktorymi bylbym zainteresowany
      -Romet Rambler 27.5 4 2018 za 1900
      - Kross Hexagon 7 za 1900
      - Kross Level 3 za 1950
      - Rockrider 560 za 2400
      - Giant talon 3 za 1800
      Patrzac na przerzutki najlepsze wychodza w Romecie.
      Chcialbym poznac wasza opinie, ktory z nich bylby najlepszy na miejaka i podmiejska jazde, plus singletracki? wiem ze nie sa.to rowery na mega wyczynowa jazde, raczej singletracki w formie rekraacyjnej;)
×