Skocz do zawartości
Pompekk

[problem z przerzutkami] Problem z napędem 1x8 nie działają wszystkie biegi

Rekomendowane odpowiedzi

Pompekk

Witam mam napęd 1x8. Nie pamiętam dokładnie jaki napiszę jak wrócę do domu... mam z nim lekki problem. A mianowicie chodzi o to, że mam napęd 1x8, przerzutka, kaseta i manetka wszystko na 8 rzędów, a gdy zmieniam biegi to zmienia mi na kasecie z 1 na 3, gdy manetka jest na 2... z 3 na 5 jak manetka jest na 3 i z 5 na 7 jak manetka jest na 4...
Wie ktoś w czym problem? Regulacja nie pomaga, a manetka po odczepieniu linki działa w pełnym zakresie... od 1 do 8
Nie wiem co to powoduje. Jakieś porady?
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
Napisano (edytowane)

Kiedy ostatnio wymieniałeś linki i pancerze?Jesteś pewien że poprawnie regulowałeś przerzutkę?Problem wystąpił nagle,czy systematycznie się pogarszało?

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516
Napisano (edytowane)

Jak regulacja nie pomaga, to może linka się wyciągnęła?  Trzeba odkręcić śrubkę trzymającą linkę, gdy manetka jest na 8, odrobinę naciągnąć linkę, przykręcić z powrotem i dopiero wtedy regulować śrubą baryłkową, albo tak jak Tatanka napisał, linka się może zacinać w pancerzu.

Edytowane przez pp516

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, Tatanka napisał:

Kiedy ostatnio wymieniałeś linki i pancerze?Jesteś pewien że poprawnie regulowałeś przerzutkę?Problem wystąpił nagle,czy systematycznie się pogarszało?

Linki są ok. nic nie haczy nie obciera o pancerze ani nic. Kupiłem rower już z tym, ale nie wiedziałem o tej wadzie

14 minut temu, pp516 napisał:

Jak regulacja nie pomaga, to może linka się wyciągnęła?  Trzeba odkręcić śrubkę trzymającą linkę, gdy manetka jest na 8, odrobinę naciągnąć linkę, przykręcić z powrotem i dopiero wtedy regulować śrubą baryłkową, albo tak jak Tatanka napisał, linka się może zacinać w pancerzu.

Oddawałem do regulacji do serwisu i dałem 50zł, ale serwisant mówił, że coś jest nie tak... 
Dodam, że przerzutka i manetka to ALTUS

Edytowane przez Pompekk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516
3 minuty temu, Pompekk napisał:

Oddawałem do regulacji do serwisu i dałem 50zł, ale serwisant mówił, że coś jest nie tak...

Dlatego ja nie oddaję do serwisu :) Altus nie altus, wszystko jest proste jak budowa cepa. Obejżyj pierwszy lepszy poradnik na youtubie i sam ustaw, za darmo.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

To że nie haczy i nie obciera,wcale nie znaczy że są ok.Linki i pancerze mogą być zabrudzone w środku ale oczywiście nie muszą.Serwisant skasował 50 zł i nic nie zrobił? Nawet nie stwierdził w czym jest problem?:down: Lepiej zmień serwis.Spróbuj regulacji z tego linku

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

No i jeśli możesz,to powiedz kiedy ostatnio wymieniałeś linki i pancerze?;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
Teraz, Tatanka napisał:

No i jeśli możesz,to powiedz kiedy ostatnio wymieniałeś linki i pancerze?;)

Jakoś miesiąc temu, a rower stał 2 tygodnie nie ruszany....

Robiłem już taką regulację, ale to nic nie pomaga, manetka 'klika' jak się zmienia przerzutki, a moja klika do 4 biegu dalej nie i teraz nawet nie wchodzi powyżej 4go biegu na kasecie, a nawet podczas regulacji przerzutka nie działa na wszystkich biegach kasety.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
4 minuty temu, pp516 napisał:

Dlatego ja nie oddaję do serwisu :) Altus nie altus, wszystko jest proste jak budowa cepa. Obejżyj pierwszy lepszy poradnik na youtubie i sam ustaw, za darmo.

 

Wiem najpierw robiłem sam, ale myślałem, że źle i oddałem do serwisu, ale wyszło na to samo. Już wszystko robię samemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Odkręć linkę od przerzutki i sprawdź czy kręcąc pedałami jesteś w stanie podciągać przerzutkę aby wskakiwała na największą i najmniejszą koronkę przy zmianie biegów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka
7 minut temu, Pompekk napisał:

teraz nawet nie wchodzi powyżej 4go biegu na kasecie,

A jaki bieg pokazuje manetka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
Teraz, Tatanka napisał:

Odkręć linkę od przerzutki i sprawdź czy kręcąc pedałami jesteś w stanie podciągać przerzutkę aby wskakiwała na największą i najmniejszą koronkę przy zmianie biegów.

Jutro z rana napiszę, bo wracam właśnie do domu i będę w nocy... Sprawdzę i dam znać

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
Teraz, Tatanka napisał:

A jaki bieg pokazuje manetka?

Na jedynce na manetce mam bodajże 4/5 na kasecie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
25 minut temu, cervandes napisał:

Krzywy hak?

Niestety nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Skoro masz przerzutkę Shimano i manetkę Shimano to ciąg masz odpowiedni. Jeśli przerzutka co klik manetki zwala o dwie koronki to dla mnie wniosek jest jeden: krzywe coś jak cholera. Może źle wsadzona linka w manetkę, nie wiem co tam można spieprzyć ale różne cuda się widuje i na forach i w życiu codziennym... 

 

Najlepiej to chyba będzie, jak zrobisz jednak te kilka zdjęć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
Teraz, cervandes napisał:

Skoro masz przerzutkę Shimano i manetkę Shimano to ciąg masz odpowiedni. Jeśli przerzutka co klik manetki zwala o dwie koronki to dla mnie wniosek jest jeden: krzywe coś jak cholera. Może źle wsadzona linka w manetkę, nie wiem co tam można spieprzyć ale różne cuda się widuje i na forach i w życiu codziennym... 

 

Najlepiej to chyba będzie, jak zrobisz jednak te kilka zdjęć.

Za 30 minut dam zdjęcia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
13 godzin temu, Tatanka napisał:

Jeśli wracasz do domu i masz czas poczytać,to tu jest dobrze opisane  krok po kroku jak ustawić przerzutkę

https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/zlota_raczka/5799/montaz_i_regulacja_przerzutki_tylnej?strona=2

Dobra temat do zamknięcia. Już wszystko działa po wyregulowaniu według tego linku. Dzięki za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

No, ale nie bądź taki i napisz co było źle... Dodatkowo serwis, w którym byłeś omijaj naprawdę szeroko, bo nieźli fachowcy co nie ogarniają regulacji sprawnych przerzutek:down:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pompekk
2 godziny temu, seraph napisał:

No, ale nie bądź taki i napisz co było źle... Dodatkowo serwis, w którym byłeś omijaj naprawdę szeroko, bo nieźli fachowcy co nie ogarniają regulacji sprawnych przerzutek:down:

Po prostu przeczyściłem przerzutkę i kasetę i wyregulowałem od nowa...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MacRed
      Przez MacRed
      Witam, 
      Nigdzie nie mogłem znaleźć takiego porównania jak w temacie. Przerobiłem sobie rower górski na szosowy. Wiem, że pelnoprawna szosą nigdy nie będzie, ale i tak jestem zadowolony. Teraz chcę zmienić przerzutkę tylną. Obecnie mam Tourney TX, ale nie daje rady nawet przy jazdach rzędu 50km, dlatego też zastanawiam się nad zmianą na Acere bądź Claris. Jednak nie wiem która się lepiej sprawdzi. 
    • Quner
      Przez Quner
      Witam
      Posiadam damper fox dhx rc4 z roku 2015 ze sprężyna fox racing shox 350 lbs 3.25. Mam mały problem ponieważ amortyzacja działa za miękko, tzn często dobija. Mam zamiar kupić 4-setkę ale nie mam w tym momencie kasy na kolejną sprężynę foxa, mam zamiar kupić jakąś manitou, ale nie wiem czy posiadają oni sprężyny które pasowały by do tego dampera mam na myśli odpowiednią średnicę, bo niestety każda firma inaczej oznacza rozmiar sprężyn. Czy wie ktoś może jaka była by dobra, może poleciłby jakąś cena do 150 zł. Jeśli można proszę również o link do sklepu, bądź informację o konkretnym modelu. Mam nadzieję że dobrze opisałem sprawę, to mój pierwszy post na forum. 
    • Sylwester
      Przez Sylwester
      Z klamki hamulców Shimano XT M775 chyba zaczyna mi wyciekać olej z tłoczka przy klamce, z tego co doczytałem serwis jest raczej nimożliwy/nieopłacalny. Postanowiłem wymienić całe klamki, czy mogę zastosować klamki z innej serii? Np znalazłem za 100 nowe XT BL-T785, czy będą kompatybilne z tym zaciskiem ? Za około 100 pln też idzie kupić ZEE, ale pewnie technologia jest zbyt nowa więc zakładam że nie zgrają się. SLX to wydatek rzędu 120. Co doradzacie ?
      Edit: Klamek M775 nie biorę pod uwagę, bo nigdzie nie da się ich kupić, poza tym fajnie by było mieć klamki z system odpowietrzania z lejkiem.
    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T.
      Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty:
      1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział?
      2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno
      3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem.
      4. kaseta 13-26 + przód 44t?
       
      Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26?
      Czy istnieją 8 rzędowe 13-32?
       
      pozdrowienia i dziękuję za pomoc
×