Haszisz Napisano 15 Sierpnia 2016 Napisano 15 Sierpnia 2016 Witam, Niedawno kupiłem rower (rockrider 340) i szukam do niego opon antyprzebiciowych (26x2.0) bo na obecnych co chwila łapię gumę. budżet około 150-200 zł na komplet. do użytku 70% asfalt, 30% parki, drogi polne, trawa itp.
Haitz Napisano 15 Sierpnia 2016 Napisano 15 Sierpnia 2016 Jak co chwile łapiesz to może używaj wyższego ciśnienia? :x
Haszisz Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Napisano 15 Sierpnia 2016 obecnie jeżdżę na 4 barach, opona do 4,5 więc za dużo i tak nie dopompuje.
Miki74 Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Ja bym sugerował1. Może źle założona opaska na obręczy ?2. Coś jest w oponie np kolec ? 3. Powoli schodzi powietrze i dobijasz oponą do felgi ?
fw66 Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Nie wiem jakie masz opony, ale w moich semislickach też często łapałem gume. Zawsze przez kawałki szkła z butelek, które leżą wszędzie. Rok temu założyłem opaski kewlarowe - żadnego kapcia http://velo.pl/czesci/detki/panaracer/flataway
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 obecnie jeżdżę na 4 barach, opona do 4,5 więc za dużo i tak nie dopompuje. A ja bym właśnie nabił trochę mniej, jeśli masz opony o takiej szerokości o jakiej wspominasz - 26x2.0 to 2-3 bar będzie wystarczające i kapci będzie mniej. Bo popełniasz klasyczny błąd - używasz MTB, w dodatku na małych kołach do jazdy po asfalcie i być może wysokim ciśnieniem chcesz zmniejszać opory toczenia a to sprzyja łapaniu gumy. Ja pomyślałbym o zmianie opon na nieco węższe - np. 1,75 i z bieżnikiem typu semislicki. Do tego w zakładanym budżecie spokojnie kupisz komplet Schwalbe Marathon Plus - nie są lekkie ale to jedne z najlepszych opon antyprzebiciowych.
CentrumRowerowe Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Akurat w 200 zł zmieszczą się 2 sztuki Schwalbe Marathon Mondial w wersji Performance. To są najbardziej uniwersalne opony Schwalbe, nie ma ciężki teren, ale na polne drogi i szutry idealne. Na asfalcie może trochę głośne, ale i tak cichsze niż te cuda za 30 zł zakładane seryjne w Rockriderach.
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Tyle że Race Guard w tych oponach to taki kompromis między wagą i ochroną, od którego zielona czy niebieska wkładka w cięższych Marathonach będzie skuteczniejsza.
Sansei6 Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Świetnie wygląda ten mondial, też bym chyba ją do takiej jazdy polecił. Co do przebijania i cisnień, ja moze nie miałem za czesto kapci, ale czasem wystarczy jeden na wyprawie (choć tu teoretycznie powinno siemieć zapas), albo nawet na "swoim podwórku" gdy się gdzieś śpieszysz i nie masz czasu by zmieniać i nie wiem czy tu cos cisnienia wiel pomomoga, jak szkło jest wszędzie... juz wtakich miejscach spotykałem słuczke szklaną, ze szok... ale od ponad hmm 3 lat jak mam antyprzebicowki, odpokać, tysiace km lecą i nic... co tam waga, to nie wyścig na czas mierzony w setnych sekundy... a co do samych cisnień to i tak jeszcze kombinuję w obecnych ale to juz nie kwestia zmniejszania ilosci kapci tylko innych spra, ale to wątek na inny temat
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Ja to obserwuję jeżdżąc na mieszczuchu - w mieście jednak mimo wszystko tego szkła jest najwięcej a mam opony 1,75 z dość niskim ciśnieniem w środku i nie łapię gum. A opony mam z gatunku najtańszych.
Charvel Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 W pełni zgadzam się z MikeSkywalkerem: https://www.rowertour.com/p/50935/schwalbe-marathon-plus-tour-26-sg-ts-opona-drutowa-reflex Zdecydowanie najlepsza z opon jakich miałem do jazdy crossowym rowerem - nie udało mi się jej przebić przez ponad 6000-7000km.
Haszisz Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Napisano 16 Sierpnia 2016 Dzięki za rady, oba przebicia były od czoła opony, z czego drugie naprawdę paskudne, bo była to chyba zszywka budowlana (3 cm drutu wbite w koło), a pierwsze nie wiem czym spowodowane. wysokiego ciśnienia używam bo sporo ważę i nie chce żeby mi koło dobiło do ziemi na nierównościach. waga i opory toczenia mi są obojętne, rower używam rekreacyjnie lub do treningu kardio. a pytanie, duża jest równica między schwalbe green guardem a smart guardem?
CentrumRowerowe Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Jeśli odporność na przebicia jest najważniejsza to faktycznie nie ma konkurencji dla Schwalbe Marathon Plus. Opony są trochę twarde przy wysokich ciśnieniach, ale za to można jeździć po rozbitych butelkach i zazwyczaj nic się nie stanie. Marathon Plus to sławna opona i odpowiednio wyceniana, Continental oferuje sporo tańszego konkurenta, który jest nie mniej pancerny. Chodzi mi o Continental Touring Plus.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.