unclednken Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Cześć, kiedyś poruszałem temat uszkodzonej piasty. Dorobiłem się filmiku. Widać, jak kaseta wraz z bębenkiem posiada stosunkowe duże luzy. Fachowcy z jednego sklepu (Treka, gdzie nie kupiłem roweru) twierdzą, że jest to norma. Inni ludzie ze sklepów twierdzą, że jest to zbyt duży luz i może dojść do przedwczesnego uszkodzenia piasty. Kaseta jest dobrze dokręcona. Wszystko prawidłowo zmontowane. Jakie jest Wasze zdanie? Przejechałem raptem 2000 km. Powinienem wysłać filmik do właściciela sklepu, gdzie kupiłem rower (inne miasto) oraz żądać wymiany piasty/naprawy? Jakie Wy zajęli byście stanowisko w tej sprawie. A może macie podobne doświadczenia? A może ktoś z Was podejmie się naprawy? Piasta to fabryczny Bontrager z X-calibra 9. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Miałem koła Bontragera i nic takiego nie występowało. IMHO nie ma opcji żeby to było normalne. Bębenek może mieć lekkie luzy, ale nie aż takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Jeśli napęd pracuje precyzyjnie - nie tykać. Moim zdaniem jakiejś wielkiej tragedii to nie ma. Opcja dwa: zdjąć kasetę, odkręcić bieżnię w bębenku i wyjąć najcieńszą podkładkę - sprawdzić czy luz jest wystarczający do bezproblemowego obracania się bębenka. Luz powinien zniknąć albo się zminimalizować to poziomu nie budzącego wątpliwości. Jeśli jednak zniknie całkowicie a opory bębenka będą odczuwalne podczas kręcenia nim - wtedy należy podkładkę umieścić na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unclednken Napisano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Jeśli napęd pracuje precyzyjnie Nie mam problemów z napędem, biegi przerzucają się bez problemów. Jedynie co, na koronce 11z potrafi przeskoczyć mi łańcuch przy mocniejszym depnięciu. Rzadziej przy najczęściej używanej zębatce. Ale to myślę problem mocno zużytej kasety. Pozostaje mi więc jeździć z tym jak jest. Może ktoś jeszcze się wypowie. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Też miałem taki luz z którym przejechałem ok 5000km i nic sie stało. Potem zmieniłem piaste na inną w której o dziwo tez jest luz choć mniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Jakie jest Wasze zdanie? Czy bębenek tej piasty jest na łożyskach maszynowych? Jeśli tak, to od zużycia tych waśnie łożysk zaczął bym wszelakie poszukiwania. Odkręcić bębenek, wsadzić palca w łożysko i próbować nim ruszać na boki. Jeśli nie ma luzów to jest wszystko OK, ale jeśli wyczujesz minimalne luzy to znaczy, że łożysko/a do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.