Skocz do zawartości

[przerzutka przednia] problem z Deore (kross b7 2016)


Niko00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z przednią przerzutką w rowerze Kross B7 2016

Link: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7

Rower został złożony i ustawiony w sklepie gdzie został zakupiony.

Odnośnie problemu, ociera mi łańcuch w przełożeniu 

Wariant+I.jpg 

20160416_221024.jpg

trze o dół wózka.

 

Gdy to ustawię to mam odwrotną sytuację, przestaje w tamtym przełożeniu a zaczyna w tym

Wariant+II.jpg

20160416_221224.jpg

 pięknie zaczyna trzeć od zewnętrznej strony.

Zauważyłem że śruba baryłkowa nie była wkręcona, stykała się tylko z gwintem w manetce. wkręciłem ją(nie do końca), podciągnąłem linkę ale to nic nie dało. Zakładam że tak nie powinno być i nie wiem jak to wyregulować, przerzutka jest ustawiona równolegle do ramy i prostopadle do tylnej osi.Obecnie ustawiłem w tym pierwszym przełożeniu bo mało kiedy przy podjazdach schodzę tak nisko. 

Macie jakie pomysły co z tym zrobić? 

 

 

PS Mój B7 w całej okazałości

20160416_223416.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic z tym nie zrobisz, ew. możesz pobawić się wysokością przerzutki, wykręć jeszcze trochę śrubę L, tak żeby łańcuch mniej ocierał na lekkich biegach. Ten kto projektował te przerzutki nie do końca miał głowę na karku, bo wodzik/prowadnica jest po prostu za wąska, źle wyprofilowana.

 

Poza tym jeżeli producent podaje że ocieranie będzie/może występować to tak będzie i nic z tym nie zrobisz, strona 4: http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/dm/DM-FD0003-04-POL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała zębatka powinna obsługiwać 1 ; 2 i no max 3 bieg,duża od 2 do 10 z tego co widziałem.Masz dwa blaty i nie łatwo to ustawić tak by nic nie ocierało.

Ja w swoim dwublacie rozwiązałem ten problem tak że lewą manetkę mam bez indeksu,najprostszą,ustawiam zależnie od potrzeby,bo wiedziałem że z indeksowaną będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem by nie tarlo na podjazdach. Jutro obstawiam krossa na pierwszy serwis,przy okazji może pozbede się deore na rzecz wyższego modelu. Nie podoba mi się to jak ona pracuje. Slx z tyłu bez zarzutu.

 

Dzięki za komentarze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oddałem go na serwis gwarancyjny, mają sprawdzić czy coś da się z tym zrobić, przy okazji tarcza hamulcowa poszła do obrócenia bo zamontowali odwrotnie, regulacja luzów na tylnej osi oraz luzu na adapterze tarczy z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kross odebrany. Wszystko zrobione. Brak jakichkolwiek luzow.

Nie wiem jak ale ustawili mi tą przerzutke, nic nie ociera. Zapomniałem zapytać jak bo zeszło na temat wymiany recona na foxa

dlaczego wymieniasz amor czy to z powodu braku taperu w reconie . ja mam R7 podobny problem z przerzutkami jakoś samemu udało mi się je ustawić żeby za bardzo nie tarło.daj mi znać czy też działasz coś w sprawie tego amora bez taperu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka była dobrze ustawiona, kwestia precyzji regulacji na dziesiąte części milimetra


dlaczego wymieniasz amor czy to z powodu braku taperu w reconie . ja mam R7 podobny problem z przerzutkami jakoś samemu udało mi się je ustawić żeby za bardzo nie tarło.daj mi znać czy też działasz coś w sprawie tego amora bez taperu??

 

ten recon nie jest zbyt super, szczególnie na ustawieniach producenta. Martwi mnie sztywność przodu na większym hamowaniu. Koło dobrze i ładnie w nim chodzi ale ogólna sztywność amortyzatora jest taka sobie. Jeżeli na przyszły sezon nie przesiądę się na fulla to zmieniam przód w B7 na foxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...