matek1212 Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Witam Od prawie 3 lat jeżdżę na Kross Hexagon X6 z 2012r. Nigdy nic w nim nie wymieniałem, a przejechałem ponad 6000km. Tak więc wydaje mi się że przyszedł czas na wymianę, gdyż z przodu mi już coś stuka (suport?), ale że jestem zielony jeśli chodzi o napęd potrzebuję porad. Wiem, że łańcuch już pewnie powinienem dość dawno wymienić, a jak łańcuch to i kasetę. Kaseta 8-rzędowa. Trochę o tym poczytałem i co do kasety to podobno dobry stosunek cena/jakość ma cs hg51 8. Tylko teraz jaki łańcuch korbę i suport dobrać? Chciałbym się zmieścić w 250zł, ale jeśli będzie jakieś dobre uzasadnienie to jestem w stanie wydać max 300zł. Z góry dziękuję za pomoc
cervandes Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Zmieniłbym to, co zepsute a nie wszystko, bo i po co? Przeskakuje Ci napęd? Spisz symbol korby jaki masz i zmień suport jeśli wyrokujesz, że to jego wina. Jeśli na kwadrat - polecam NECO, tanie toto jak barszcz. Musisz tylko ustalić jaką potrzebujesz długość osi, w PDFie do korby znajdziesz info. Albo zdemontuj stary wkład, sprawdź długość. A jeśli jednak zmieniasz, to: HG51 kaseta, HG71 łańcuch - razem stówa. Za 150pln kupisz korbę i wkład na octalink, warto zmienić system mocowania, bo jest ono znacznie sztywniejsze niż zabytkowy kwadrat. Niedawno miałem awarię wkładu, połamałem łożysko. Żeby móc jeździć zanim przyjdzie mi paczka z wkładem wykręciłem go i wkręciłem w innym ułożeniu. Cisza jak makiem zasiał i płynna praca. Oczywiście po 150km (4 dni) zmieniłem wkład, bo dziad nie jestem, ale przynajmniej mogłem dalej śmigać.
Manias92 Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Ja na Twoim miejscu zaczął bym od diagnozy co w tym przedzie stuka. A zamaist wymieniac łańuch w ciemno poczytał jak sprawdzić czyłańcuch sie jeszcze nada suwmiarką, jesli Ty nie masz suwmiarki to sąsiad/znajomy na pewno ma i Ci zmierzy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany