grzechu2410 Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Tak wydłużyłem, potem skrucilem , ale to nie ma znaczenia Cytuj
Wooyek Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 (edytowane) gdy chciał bym wrzucić na kasecie 32 to wózek przerzutki spotyka się z koronką 40t i się rysuję /przeciera... . Od razu napiszę ze zastosowałem dłuższą śrubkę regulacyjną i poprawnie wszystko wyregulowałem Po czym wnioskujesz, że poprawnie wyregulowałeś, skoro Ci ociera? Nie wiem, czemu miałby być problem z zębatką 38T, do napędów 1x10 też się takie stosuje. Przednia przerzutka niewiele zmienia, bo i tak dużby blat w 2x10 jest w tym samym miejscu co przy 1x10. Edytowane 26 Listopada 2015 przez Wooyek Cytuj
grzechu2410 Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Przed chwilą na spokojnie jeszcze raz wszystko wyregulowałem i muszę powiedzieć ze wkręcając śrubkę regulacyjną dodaną do zestawu do końca faktycznie mogę z blatu 38 korzystać z całej kasety , ale .... za cenę pogorszenia pracy przerzutki . Nie po to kupowałem XT żeby pracowało jak alivio ... . Cały problem moim zdaniem występuje tylko w napędzie 2x10 w 1x10 będzie to działać jak należy . Cytuj
Wooyek Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Słabsze działanie przerzutek Shimano z 42T to nic nowego, ale z 40T radzą sobie przyzwoicie - reguluj dalej I dlaczego Twoim zdaniem problem dotyczy tylko 2x10? Cytuj
lukwycz Napisano 15 Grudnia 2015 Napisano 15 Grudnia 2015 Z tego co piszecie, to w systemie 10 biegowym shimano przerzutki Deore SH+ GS (RD-M615), którą mam teraz i XT GS (RD-M8000) są kompatybilne? Czyli jak chcę przejść na tryb 42 z tyłu, to żeby uniknąć nieprecyzyjnej zmiany na małych koronkach, lepiej sprzedać Deore i kupić XT 11s, a wyjdzie i tak taniej niż RAD CAGE, a będę miał już pierwszy element napędu 11s Czy dobrze kombinuję? Swoją drogą ciekawe jaką największą zębatkę na kasecie ogarnie RD-M8000? Cytuj
rambolbambol Napisano 15 Grudnia 2015 Autor Napisano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Pojawiła się (w końcu) konkurencja dla OneUp Rad Cage: https://r2-bike.com/GARBARUK-Rear-Derailleur-Cage-outside-Shimano-10-speed-for-Cassette-40-42-Teeth https://r2-bike.com/GARBARUK-Rear-Derailleur-Cage-Set-Shimano-10-speed-for-Cassette-40-42-Teeth http://garbaruk.com/derailleur-cages/shimano-cage.html Mają też wersję dla przerzutek SRAM: https://r2-bike.com/GARBARUK-Rear-Derailleur-Cage-outside-Sram-10-speed-for-Cassette-40-42-Teeth ... tylko ceny niestety podobne. Kusi mnie niezmiernie, żeby sobie samemu takie coś wyciąć pod przerzutkę ZEE. Oprócz robienia gwintu w aluminium tam nie ma żadnej filozofii. Edytowane 15 Grudnia 2015 przez rambolbambol Cytuj
lukwycz Napisano 15 Grudnia 2015 Napisano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Zgadza się, tylko trzeba przegwintować w innym miejscu... Oryginalny wózek jet chyba jeszcze jakoś wyprofilowany więc może być problem (chociaż nie przyglądałem się temu dokładnie), ale gdyby wyciąć nowy wózek z aluminium... Garbaruk ma już lepsze ceny od OneUp, ale to co mi się spodobało to zestopniowanie kasety na tym ich filmiku reklamowym: 7 twardych biegów blisko siebie a 3 miekkie z dość dużymi odległościami. Mi to by pasowało Edytowane 15 Grudnia 2015 przez lukwycz Cytuj
rambolbambol Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Napisano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Zrobienie Rad Cage nie jest takie proste jednak. Mam 1mm płytkę aluminiową, ale raz że gwint w niej jest za delikatny a dwa, że to za cienki materiał i się zniekształca. 2mm by było o wiele lepsze. Do tematu wrócę, jak tylko wykombinuję skąd taką płytkę aluminiową wziąć. Odnośnie poprawy pracy 1x10 z koronką 42z i Shimano przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie, ale to muszę sprawdzić empirycznie i potrzebuję waszej pomocy. Jak się uda, to w sumie każdej przerzutce Shimano będzie można tanio poprawić precyzję z kasetą 11-42 bez żadnego RadCage. Czy ktoś z was ma zepsutą, starą przerzutkę SRAM? Chodzi mi konkretnie o pozyskanie tego kółeczka z lewej. Tego z bębenkiem rewolweru i osłonkami w kształcie nosa świnki. I jeszcze ciekawostka ... Która przerzutka Shimano (z tych tanich) ma NAJLEPSZY wózek do obsługi kaset o dużej rozpiętości? Spójrzcie jak pracuje górne kółeczko w Shimano Acera RD-M390 i w jaki sposób ustawione jest względem osi wózka. Przypomina wam to coś? Edytowane 21 Grudnia 2015 przez rambolbambol Cytuj
woojj Napisano 24 Grudnia 2015 Napisano 24 Grudnia 2015 Pamiętaj że te kółko wymaga 2 punktów mocowania i może się nie sprawdzić jak je zamocujesz asymetrycznie tylko na jednej śrubie. Ale kombinujesz dobrze. Cytuj
Chleje24na7 Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 Ja mam rad cage i on jest o wiele grubszy od klasycznego wózka, poza tym przerobienie klasycznego wózka na Radcage w przerzutce ze sprzęgłem jest średnim pomysłem, oryginalny jest zrobiony ze zbyt miękkiego metalu i jest zbyt cienki.Przed radcage zrobiłem offset ogniwem od łańcucha, tylko dziury w okręgach trzeba nawiercić bo są zbyt wąskie pod śrubę mocującą kółko. Cytuj
rambolbambol Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Napisano 21 Stycznia 2016 Przed radcage zrobiłem offset ogniwem od łańcucha, tylko dziury w okręgach trzeba nawiercić bo są zbyt wąskie pod śrubę mocującą kółko. Jak zrobiłeś to ogniwem, brzmi interesująco? Cytuj
Chleje24na7 Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Odpowiem Ci na Pw tutaj, dla potomnych:Różnice między rad cage, a zwykłym wózkiem są minimalne, ale kluczowe żeby to działało.Po pierwsze blacha jest grubsza i twardsza, gwint na kółko jest stabilny, w zwykłym wózku SH jest zbyt miękka blacha by gwint się utrzymał.Kolejną rzeczą jest miejsce mocowania wózka do przerzutki. W zwykłym srebrna część bardzo odstaje od blachy wózka, dlatego wsadzenie kółka w nawierconą dziurę bez podkładek jest niemożliwe (możliwe, ale kółko będzie krzywo się obracało). Radcage posiada śrubę mocującą wózek do przerzutki schowaną w korpusie wózka, więc oś kółka leży równolegle do wózka. Druga rzecz - Offset dla biednych i pomysłowych.Potrzebne materiały- Wiertarka- Śruba od tarczy hamulcowej - Nakrętka (jak najbardziej płaska - Zewnętrzne ogniwo łańcucha- Wiertarka z bardzo twardym wiertłem - brzeszczotWykonanie:1) Bierzemy ogniwo zewnętrzne łańcucha i poszerzamy dziury. Pierwszą tak robimy aby przeszła przez nie śruba z od tarczy hamulcowej (chyba to 5, nie pamiętam), drugą, aby przeszła oś trzymająca kółko. Łańcuch jest cholernie twardy, zwykłe wiertła do metalu nie dadzą rady. 2) Przycinamy śrubę od tarczy hamulcowej (najlepiej jakby była jak najbardziej płaska, ale zwykła da radę) do połowy długości 3) Przekładamy śrubę przez ogniwo łańcucha i mocujemy to pierwotnym miejscu mocowania kółka do przerzutki (bez przycięcia śruba od tarczy jest zbyt długa)4) W drugiej dziurze ogniwa które jest odchylone do tyłu mocujemy kółko do obu części wózka i zakręcamy nakrętką, w razie potrzeby gdyby zahaczało tniemy śrubę lub dobieramy w sklepie najbardziej odpowiednią. Najlepiej nakrętkę zamocować do zewnętrznego wózka, ale wymaga to piłowania śruby od wewnętrznej strony, aby była najbardziej płaska.Zabawa zajmuje 20-30 minut Voila. Mi to działało ze pół, roku ale miałem okazję sprowadzić radcage za 80zł, to sprowadziłem :> Cytuj
Chleje24na7 Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Nie. Mogę pokazać wózek shimano poniszczony i poklejony po próbach przesunięcia kółeczka. Cytuj
rambolbambol Napisano 22 Stycznia 2016 Autor Napisano 22 Stycznia 2016 (edytowane) @Chleje24na7 Z opisu wynika, że ten patent na ogniwo łańcucha i offset jest w miarę bezinwazyjny i bezpieczny dla wózka. Ale dawaj, wklejaj co masz. @reszta ludzi Wczoraj w napędzie miejsce manetki SLX SL-M670 zajęła SAINT SL-M820. Jak na razie jest dziwnie inaczej. Jeszcze nie zdążylismy się oswoić ze zobą, ale tak jak wrzucanie biegow na SLX brzmiało jak "pssstryyyk" to tu strzela to jak karabin maszynowy. Jeśli jest chęć to zrobię odrębną recenzję ten manetki. SLX przy niej wygląda jak wielka odpustowa zabawka lub większa i brzydsza siostra z owłosionymi nogami. Edytowane 22 Stycznia 2016 przez rambolbambol Cytuj
Chleje24na7 Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 miałem na myśli po próbach nawiercania :> Cytuj
drezyna Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 miejsce manetki SLX SL-M670 zajęła SAINT SL-M820 Jaka przyczyna zamiany? Cytuj
rambolbambol Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 Chęć sprawdzenia na ile rzeczywiście lepsze są manetki wyższych klas. Czy to warte było wydania kasy? Przejechałem dopiero 60km i mam mieszane uczucia. Cytuj
KryMar1983 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Nooo kurde bo już miałem klikać "kup teraz".... czyli lipa[emoji57] Cytuj
rambolbambol Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 @KryMar1983 Jeśli nie masz jeszcze manetki na 10rz, to naprawdę warto kupić manetkę SAINT. Klika się nią przyjemniej niż SLX czy XT, bo ma taki fajny wyraźny trzask przy zmianie biegów. Jest lżejsza, mniejsza i zgrabniejsza niż SLX i z uwagi na bardzo długą śrubkę baryłkową, prosto się ją reguluję. Nie jestem jednak do końca przekonany, czy manetka SAINT jest warta dwukrotności ceny takiego SLX. Deore XT z pewnością nie są warte. @Chleje24na7 Patent z RadCage za pomocą ogniwa łańcucha jest niewykonalny na przerzutce ZEE. Założenie tego wymagało zbyt wielu podkładek, przez co dolne kółko byłoby nieosiowo do górnego. Podkładki wymagane były, bo nakrętka do sworznia górnego kółka musiała by mieć 1mm max a sama śruba trzymająca ogniwo łańcucha na przerzutce musiała by mieć łepek poniżej 1mm. Nawet jakby jakimś cudem taką nakrętkę i śrubę można by zdobyć, to przerzutka w pozycji 11z orała by łańcuchem po własnej obudowie. Oryginalny Rad Cage ma w innym miejscu ogranicznik wózka nie pozwalający na takie akcje. Cytuj
tobo Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Xt ma bardzo wyraźny, krótki klik zarówno dźwigni wrzutowej jak i zrzutowej. Przynajmniej te 9 i 10 sp. Gdybam (bo nie zaglądałem do środka) że mechanizm co do konstrukcji i materiału saint i xt dzielą ze sobą. Cytuj
woojj Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 SAINT jest warta dwukrotności ceny takiego SLX. Deore XT z pewnością nie są warte to takie same pytanie czy warto dopłacać do czegokolwiek z wyższych grup. Manetki XT/saint to ta sama półka w shimano i od zawsze były to najlepsze rozwiązania jakie ma shimano. Działa jak karabin. To zawsze manetka jest najważniejszym ogniwem systemu i jeśli inwestować w poprawę pracy to jednak tam a nie na ogonie (przerzutka) choć dlaczego nie. Materiały, dokładność spasowania elementów powodują że różnica jest odczuwalna szczególnie w dłuższym okresie pracy. Manetki XT pracują znacznie lepiej niż tańsze odpowiedniki przy dłuższych przebiegach liczonych w ilościach kliknięć. Czy warto....można tę różnicę przejeść, przepić.... ja uważam że warto. Grupa XT zawsze była najważniejszą w shimano i pozostaje oczkiem w głowie japońskiego giganta. Kumpel z roboty ma pierwsze 9 rzędowe manetki XT SL-M750 które pracują nieprzerwanie od 15 lat. Cytuj
rambolbambol Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Panie i panowie. Dziś spotkałem się z Łukaszem w tajnym centrum rozwojowo-produkcyjnym HCC (które w ciągu ostatniego roku sporo się rozrosło) i wracam do domu z materiałem na kolejny, długoterminowy test. Aż nie mogę się doczekać! Edytowane 26 Stycznia 2016 przez rambolbambol Cytuj
Chleje24na7 Napisano 27 Stycznia 2016 Napisano 27 Stycznia 2016 jak coś mam pod sprzedaż RD M675 z radcage :> Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.