dankams2 Napisano 25 Sierpnia 2015 Napisano 25 Sierpnia 2015 Widzę że link się nie zamieścił więc podaję go jeszcze raz do oceny co może być przyczyną hałasu. http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/5906423/1 Cytuj
rambolbambol Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Napisano 25 Sierpnia 2015 @dankams2 1. Przerzutkę przytulić do kasety, bo górne kółeczko jest z zdecydowanie za daleko. 2. Hak przerzutki do delikatnego prostowania. Tego na oko się nie da ani ocenić ani zrobić. 3. Linia łańcucha jest OK. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 25 Sierpnia 2015 Napisano 25 Sierpnia 2015 @Bejker , ostatnio brałem z alltricks http://www.alltricks.com/rechercheg.php?keyword=x7+type2 M Cytuj
PeGie Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Dorzucę swoje 5 groszy do tematu 1x10. Łańcuch Connex 10s8 kompletnie się do tego nie nadaje. Pomimo odpowiedniej regulacji i prawidłowo ustawionej linii łańcucha non stop spadał łańcuch z zębatki HCC (podczas normalnej jazdy, nawet nie w terenie), gdy z tylu była ustawiona koronka 36t. Zmiana na KMC X10 i problemy zniknęły. Próbowałem kombinować nawet przy tym connexie z ustawieniem spinki, ale zero efektu. Cytuj
Colonel Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Oj ciągle chodzi za mną konwersja z 3x9 na 1x9. Praktycznie cały czas bujam się na blacie 34 i możliwość pozbycia się przedniej przerzutki jest kusząca. Tylko czy pójdzie to wszystko z tylną deorką z długim wózkiem ? Cytuj
rambolbambol Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Napisano 27 Sierpnia 2015 1x9 pójdzie bez problemu. Wstawiasz sobie prowadnicę za 10pln albo zębatkę NW i tyle. Cytuj
Colonel Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Wole NW więc chyba zaryzykuję jej zakup 34 wydaje się optimum przy 29er i kasecie 11-32. Jak się sprawdzi to może wymienię napęd na 1x10 + 11-36. Cytuj
dankams2 Napisano 27 Sierpnia 2015 Napisano 27 Sierpnia 2015 Z zebatką marrow wide powinno być ok. Cytuj
gof Napisano 28 Sierpnia 2015 Napisano 28 Sierpnia 2015 Tylko czy pójdzie to wszystko z tylną deorką z długim wózkiem ? Mam dokladnie taka konfiguracje (z blatem N/W Race Face) i ani razu lancucha nie zgubilem. Cytuj
dankams2 Napisano 30 Sierpnia 2015 Napisano 30 Sierpnia 2015 Udało się ogarnąc cykanie. Przy okazji wymiany kasety na 11-36 nasmarowałem kółka przerzutki, wyczyscilem i naoliwiłem Rohloffem łańcuch i jest teraz zadawalająco cicho i kulturalnie. Ciekaw jestem tylko na ile km, ta operacja wystarczy? Bardzo nie lubię jak coś w napedzie piszczy czy cyka. 1x10 to jednak wyższa kultura pracy. następny napęd to bedzie chyba 1x11 xt Cytuj
bercov Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Panowie doradźcie, co lepsze: sprawdzony napęd na 10s: przerzutka tył - shimano zee; manetka XT SL-M780; łańcuch XT CN-HG95; kaseta XT CS-M771 11-36 czy może: nowy napęd 11s: przerzutka tył RD-M8000, manetka XT SL-M8000; łańcuch XT CN-HG700, kaseta XT CS-M8000 11-40? Różnica w cenie to ok 230 zł. Pierwszy zestaw sprawdzony, chociaż z drugiej strony kusi nowość - tymbardziej w dość dobrej cenie. Najbardziej boję się o to, że może mi nie wejść kaseta (która podobno jest szersza o 1,85mm, ale tylko przez to, że największa zębatka nachodzi trochę na szprychy). Jedno już wiem na pewno, że nie użyję nowej korby XT, bo jest inny rozstaw śrub i nie podpasuje mi kupiona już zębatka NW. Cytuj
ishi Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Ja stanąłem przed takim samym dylematem. Rozszerzone 10s czy 11s? Jak podliczyłem to różnica w kwocie/wadze nie jest duża dlatego zamowiłem nowego GXa i kasete M8000 Też mam obawy co do piasty aczkolwiek Novatec potwierdził, że niby na moją piastę M8000 wlezie bez kombinacji. No ale dopóki tego sam nie sprawdzę to na 100% nie będę wiedzieć. Oby nie było lipy. Cytuj
bercov Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Właśnie chyba o to chodzi, że piasta raczej nie jest problemem, bo oparcie kasety ma taką samą długość jak w przypadku kaset 9 i 10s, tylko problemem mogą być szprychy z uwagi na to że ostatnia zębatka jest tak wyprofilowana, że lekko na nie nachodzi (pewnie te 1,85 mm). Ja chyba też zamówie przez internet na początek samą kasetę i sprawdzę, czy mi wejdzie na bębenek, a jak nie to najwyżej skorzystam z możliwości zwrotu. Tylko nie wiem, czy sam zauważę że coś jest nie tak, bez reszty napędu. Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji (przy takich cenach), jak ktoś składa na nowo napęd 1x10/11 to nie ma sensu chyba wchodzenie w 10 rzędową kasetę, tymbardziej jak chce się potem dokupić zębatkę 40,42z (która kosztuje ok 200 zł - jak kaseta CS-M8000 kosztuje ok 250 zł). W moim przypadku nie bardzo chciałem to robić (wystarczyłaby mi zębatka 36z), więc trochę się zastanawiam, bo nie wiem jak z trwałością łańcucha (drogie też są spinki, np moja ulubiona connexa 65 zł !!!), jednak nowość kusi. Poza tym w przypadku niewykorzystania przeze mnie zębatki 40z, mógłbym w późniejszym czasie kupić zębatkę NW 38z i byłoby chyba idealnie (bo na 36-11 - czasami na dużych zjazdach muszę mocno przebierać nogami Cytuj
ishi Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Nowy zestaw do z kasetą 11-40 idzie do napędu 2x11 - do jazdy po górach. Rozszerzone 1x10 zostawiam sobie w facie do jazdy po pozostałym terenie bo tam się sprawdza prawie idealnie. W przyszłości może uda się go zmigrować na 1x11 z powiększonym zakresem do 10-45 (XD). Co do łańcucha to zamówiłem sramowski X1 + spinka srama (nie do rozpięcia na szlaku) całe 11pln Cytuj
Damian98 Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Witam, cześć i czołem. Aktualnie posiadam: -Kaseta shimano deore cs-hg62 (nie chodzi tu o indeksację) -Łańcuch shimano deore hg54 (łańcuch i kaseta mają za sobą 1000km lekkiego terenu) Mam zamiar kupić: -zębatka narrow wide od hell'o mtb na przód. Pytanie brzmi: czy na tego typu kasiecie i łańcuchu zębatka narrow wide zbytnio nie ucierpi. Pytam, ponieważ są to tajle ze średniej półkim a z tego co czytałem to najlepiej łańcuch compagnolo veloce ultra narrow, a chyba wszyscy kupują kasety przynajmniej slx(po to żeby dać 40,42t na tył, ale reszta koronek zostaje slx). Nie mam po prostu kasy żeby kupować nowy łańcuch i kasetę z wysokiej półki. I nw czy po dojechaniu tego łańcuha i kasety narrow wide będzie wstanie przyjąć nowy łańcuch z górnej półki np. proponowany przez rambolbambol. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc Cytuj
dankams2 Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 mam taki sam set tylko o przebiegu ok 500 km. i dalem nową zebatke nw od hello. Zakup dobrego lańcucha i tej zebatki to praktycznie ta sama kasa. Mój plan min jest taki aby na tym zestawie pociagnać ten lancuch do konca i nastepny tani i tak aż kaseta i zebatka bedzie zajechana. Dopiero nowy naped bede kompletował na lepszej kasecie to i w lepszy lańcuch i nową zebatke zainwestuje. Cytuj
Damian98 Napisano 2 Września 2015 Napisano 2 Września 2015 Dzięki. Chyba zrobię tak samo. Łańcuch trzyma się zębatki? Działa płynnie? Cytuj
rambolbambol Napisano 7 Września 2015 Autor Napisano 7 Września 2015 Robi się ciekawie, bo w rynek zębatek Narrow-Wide agresywnie weszli chińczycy. Widzieliście to: http://www.ebay.com/itm/Race-Single-Narrow-Wide-9-10-11-bike-Chain-Ring-Repair-Tool-New-Black-Red-/291539784052?var=&hash=item43e1201174 Kroją nawet zębatki owalne 32, 34 i 36z za niecałą stówkę z wysyłką do Polski: http://www.ebay.com/itm/GEAR-KING-Narrow-Wide-Single-Oval-Bike-Chainring-Chain-Ring-104BCD-32-34-36T-/141720831772?var=&hash=item20ff38471c Takiego owalnego 36 zębowca chyba sobie na gwiazdkę sprawię. Cytuj
kubim Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Wolałbym już zamówić u Hell'o/HCC, nie dość że prawie na miejscu to wspierasz polską firmę No i masz pewność co dostaniesz, a i pewnie na uwagi są otwarci. Z chińczykami to wiadomo - sprzedać, wysłać, zapomnieć/mieć w d...Jeszcze jest absoluteblack, no ale tam jest trochę inna cena Cytuj
lukwycz Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Niestety Chińczycy nie robią NW 38z Przy kole 26 cali muszę mieć 38z z przodu. Chyba, że Shimano zdecyduje się na kasety od koronki 10z to wtedy i 34 z przodu da radę. A przy okazji, coś mi kiedyś mignęło ws nakrętki na kasetę zintegrowaną z trybem 10 do użycia z "normalną" kasetą shimano. Może ktoś coś o tym wie? To by była różnica 10% w stosunku do koronki 11z czyli prawie jak 36 do 40 na górze kasety... Cytuj
porcelanowy Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 PowitołPany, a we wróżkę się pobawicie? Korba 38z, kaseta 11/36, koło małe, jazda terenowa (teren różny) = jezd za twardo gdy stromo, albo łydka za miękka Chcę wskoczyć w NW, ale nie mam możliwości popróbować mniejszych zębatek. Brać 36z czy od razu 34 kupować? Jest spora różnica gdy z przodu ubędą dwa zęby? Cytuj
ishi Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 (edytowane) Ja osobiście 2 zęby dość wyraźnie czuje. Subiektywnie określił bym to na +/- 15-20% stopnia twardości na stromych podjazdach. Jaką brać nie powiem bo wszystko zależy po czym jeździsz i na czym jeździsz. Edytowane 8 Września 2015 przez ishi Cytuj
dankams2 Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Ta nakretka ze zimtegrowana koronka 10 to ciekawa sparawa. Przydalaby sie na asfaltowych dojazdach. macie wiecej ino o nie? Cytuj
Lumperator Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 Jak jechać na tej nakrętce 10z kiedy nie jest osadzona na bębenku, tylko przykręcona do niego? Nie wyobrażam sobie czegoś takiego Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.