llancer Napisano 29 Stycznia 2015 Napisano 29 Stycznia 2015 Ja mam 36 dartmoora,kaseta 11-36 (nei stac pokic co na 42t zebatke) ale mam xt bez sprzęgła. Las-korzenie,kamienie,zjazdy,podjazdy trzyma sie łańcuch. Raz mi tylko zleciał jak pedałowałem mocno,szybko jechalismy i auto nas wyprzedzalo,ja bylem obok kolegi od pobocza. Niestety traf chcial ze byly 2 wielkie dziury,starałem sie ominac zjezdzajac na pobocze ale stało sie ,że łańuch spadl. Bezpieczniej na wielkich dołkach,dużych korzeniach nie pedałować i nie będzie problemu. Przy pedałowaniu bez sprzegła może spaść przy szybkiej jeździe.... Cytuj
wojtas7 Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 Ważna jest długość łańcucha jeśli rezygnujemy z przedniej przerzutki dać tak długi łańcuch żeby był w miarę mocno napięty na najtwardszych biegach z tyłu - wówczas najczęściej potrafi spaść. Cytuj
jacus1994 Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 Tylko, że ja chciałbym aby napęd nie stracił nic na użyteczności. Żeby nie było tak, że "tu nie pedałuje, bo łańcuch spadnie". A właśnie najbardziej martwi mnie na przerzutka, czy będzie poprawnie działała. Cytuj
rzymo Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Wszyscy mają 1x10, mam i ja... Zestaw wygląda jak poniżej. Przejadę co najmniej 500km, czyli pod koniec lutego, to się wypowiem dokładniej... Na tę chwilę spostrzeżenie - nie odczuwam żadnej różnicy przy włączonym/wyłączonym sprzęgle w przerzutce. Spostrzeżenie numer 2 (dla czcicieli gramów) - nie ma aż tak dużego zysku wagowego, jakby się wydawało (przerzutka Zee to prawie 270g, kaseta blisko 340g). (HCC 36z + XT 11-36z + SL-M640 + RD-M640/FR + CN-HG75) Edytowane 31 Stycznia 2015 przez rzymo Cytuj
llancer Napisano 31 Stycznia 2015 Napisano 31 Stycznia 2015 Ja usuwając przerzutke,manetke,blat zszedłem jakies -400 Cytuj
andi333 Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Rzymo jak sprawuje się łańcuch przy zębatce hcc ? Cytuj
rzymo Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 (edytowane) Ja usuwając przerzutke,manetke,blat zszedłem jakies -400 Zależy od klasy/lekkości posiadanych części. U mnie (2x9 -> 1x10): * korba z zębatkami 40/26 -> korba 36 (-35g) * kaseta 11-28T -> kaseta 11-36T (+100g) * gripshifty SRAM X.9 -> manetka Zee (-60g) * przerzutka X.9 SS -> Zee SS/FR (+65g) * brak przerzutki przód (-140g), brak pancerzy, linki (-30g) razem: -100g, jakoś podejrzanie mało... (ale nie o wagę tu przecież chodzi, no może trochę ) @andi333 - działa normalnie, tzn. wchodzi na zęby, nie hałasuje, nie spada. Edytowane 1 Lutego 2015 przez rzymo Cytuj
llancer Napisano 1 Lutego 2015 Napisano 1 Lutego 2015 Zdejmujac przerzutke przednią XT -150g Zmieniając manetki slx na jednaxt ispec -127g usuwając 24t i zmieniajac 38t na 36t -65g jakies 340g mniej. Nie wiem ile wazyły pancerze,ale razem z aluminiowymi koncowkami i linka troszke zeszło. Zmieniłem też kasete i -80g. wiec miedzy 420-450g bedzie zysku. Wczoraj objechałem fit'a z mojego miasta z 2012 roku z mazovi i w zime nie mialem problemu z biegami więc luzik. 1x10 rulezz Cytuj
rambolbambol Napisano 3 Lutego 2015 Autor Napisano 3 Lutego 2015 (edytowane) Spostrzeżenia po 2000km (200km z koronką 42z, 1800km z 40z) Okrągłe 2000 km wczoraj pękło, odkąd mam napęd oparty na zębatkach HCC. Rower służy mi jako główny środek transportu i sprzęt do rekreacji. Znaczną większość z tych 2000 km jeździłem bez amortyzacji i w większości po lasach. Przez cały ten czas łańcuch nie spadł mi ani razu! Jedyny sposób, żeby go zrzucić z blatu, to kręcić korbą do tyłu. Roweru nie oszczędzam z zasady. Napęd myję, jeśli dźwięk piachu w łańcuchu jest głośniejszy niż dźwięk toczących się kół. Skoro jednak dźwięk mojego roweru, jadącego w lesie, budził wszystkie zwierzęta z ze stanu snu zimowego, to pora w końcu nadeszła na gruntowne czyszczenie. Korzystając z tej okazji, postanowiłem podzielić się stanem uzębienia blatu. W necie krąży mnóstwo opinii, że napęd 1x10 wytrzymuje około 2000km i po tym czasie blat nadaje się tylko na złom. Więc wszem i wobec dementuje te opinie poniższymi fotografiami. Zębatki blatu prezentują się nad wyraz bardzo dobrze. Widać ubytki w anodzie, ale oprócz tego grubość zębów zmalała bardzo nieznacznie. Łańcuch cały czas układa się bardzo dobrze i nie lata na boki. Porównując do WolfTooth po 600km z bardzo widocznymi oznakami zużycia, HCC naprawdę odstaje jakościowo … w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Myślę, że blat ma przed sobą drugie tyle kilometrów albo nawet więcej. Co do koronki 40z, to zużycie jest śladowe, ale to wynika z faktu, że raczej rzadko z niej korzystałem. Cały czas podtrzymuję opinię, że 40z to maksymalna wielkość koronki, jaką można bezproblemowo obsłużyć przerzutką Shimano (bez RadCage). 42z jest obecnie w rowerze znajomego, który używa SRAM X7 Type2. Działa to u niego o niebo lepiej niż u mnie. Podtrzymuję też opinię, że sprzęgło w napędzie 1x10 z blatem narrow-wide nie jest potrzebne. Bez sprzęgła biegi wchodzą lepiej a łańcuch i tak nie spada (mimo jazdy na sztywno). W końcu po 2000km blat postanowił przyjąć mój felernie ciasny SRAM PG 1051. Nie założę go jednak teraz. Mam zamiar zakatować kasetę SRAM 1030 do samego końca na dwóch łańcuchach (KMC i Campagnolo Veloce) a potem zmienić na Shimano XT. Wiem, że będę żałował, bo kasety SRAM to twarde sztuki, ale mam w planie zakup nowych kół i szkoda mi nowego aluminiowego bębenka na kasetę bez pająka. Odnośnie zysku wagowego związanego z przejściem na 1x10 … w moim przypadku wygląda to tak: przerzutka przednia Deore FD-M590 (-175g) przerzutka tylna SRAM X5 --> Shimano Zee M640RD (-20g) blaty 44/33/22 --> HCC 36z (-150g) dwie manetki SRAM x5 --> Shimano SLX M670 (-125g) linka i pancerz (-40g) koronka salowa 17z --> koronka HCC 40z (+40g) Zysk wagowy w całości: 470g.Słownie: Prawie pół kilo roweru mniej względem średniej klasy napędu 3x10! Zmieniając na osprzęt klasy Shimano XT (kaseta, manetki, przerzutka) można by urwać kolejne 100g. Z perspektywy czasu jestem w 100% przekonany, że zmiana 3x10 na 1x10 była dobrą decyzją. Napęd jest znacznie prostszy w utrzymaniu, z uwag na brak przedniej przerzutki i 3 blatów. Jest cichszy i wygodniejszy w obsłudze z uwagi na jedną manetkę i brak przekoszeń łańcucha. Nie brakuje mi przełożeń. Jedyne, co bym zmienił, gdybym teraz przechodził na 1x10, to zostawiłbym sobie manetkę i przerzutkę SRAM X5 a sam napęd 1x10 zbudowałbym tylko wkładając blat 36z od HelloMTB i wyrzucając przednią przerzutkę. Zakładając odsprzedaż blatów, przerzutki i manetki, przejście na napęd 1x10 może być zupełnie bezkosztowe. Edytowane 3 Lutego 2015 przez rambolbambol Cytuj
ishi Napisano 3 Lutego 2015 Napisano 3 Lutego 2015 Bardzo pospieszające podsumowanie. Jak bozia da ja swój napęd zacznę docierać w przyszłym tygodniu. Cytuj
rambolbambol Napisano 3 Lutego 2015 Autor Napisano 3 Lutego 2015 To jeszcze nie podsumowanie, to tylko aktualizacja po okrągłym przebiegu Podsumowanie będzie jak z zębatki narrow-wide zostanie narrow-very narrow. Cytuj
maciejkona Napisano 4 Lutego 2015 Napisano 4 Lutego 2015 A co z łańcuchami connexa? Próbowaliście montować do 1x10 Cytuj
TheGie Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 Czy jesteście w stanie podać rzeczywistą wagę przerzutki tylnej Zee RD-M640 ? Cytuj
rzymo Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 (edytowane) Przerzutka do lekkich nie należy, niestety. Moja sztuka aż 268g. Edytowane 6 Lutego 2015 przez rzymo Cytuj
ishi Napisano 6 Lutego 2015 Napisano 6 Lutego 2015 to i tak mniej niż X7 type2 z średnim wózkiem Cytuj
maciejkona Napisano 9 Lutego 2015 Napisano 9 Lutego 2015 Macie jakis namiar na zębatkę 16 T do kasety shimano? Cytuj
rambolbambol Napisano 9 Lutego 2015 Autor Napisano 9 Lutego 2015 Koronka 16z od kasety Shimano XT: http://rowertour.com/shimano-koronka-16z-kasety-xt-cs-m770.html Cytuj
Stanley1199 Napisano 11 Lutego 2015 Napisano 11 Lutego 2015 Witam.Mam pytanie czy tylna przerzutka sram x9 type 2 krótki bądź średni wózek ogarnie kasetę xt 10sp z rozszerzeniem 11-40? Cytuj
andi333 Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Znalazłem takie cuś http://allegro.pl/a2z-zebatka-powiekszajaca-kasete-alu-cnc-40-42t-i5062580179.html dobra cena. Cytuj
Ada93m Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 1.Co do zębatki 16z, podana w linku teoretycznie jest od kasety 9s, podejdzie bez zgrzytów do kasety 10s na podmiankę ? 2.A co myślicie o pomyśle (nie moim) aby do napędu 1x10 zastosować kasetę SLX? Potrzebna przeróbka to przecięcie nitów i mamy "prawie" system jak w XT - tak jak tu: http://www.oneupcomponents.com/pages/slx-1080 Cytuj
ishi Napisano 16 Lutego 2015 Napisano 16 Lutego 2015 2.A co myślicie o pomyśle (nie moim) aby do napędu 1x10 zastosować kasetę SLX? Potrzebna przeróbka to przecięcie nitów i mamy "prawie" system jak w XT - tak jak tu: http://www.oneupcomp.../pages/slx-1080 było najdalej 2-3 strony wcześniej! Cytuj
Yoschi Napisano 17 Lutego 2015 Napisano 17 Lutego 2015 Czy jeżeli do takiego napędu użyje przerzutki x9 type 2 ale z długim wózkiem wystąpią jakieś niepożądane efekty? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.