Tommmaj Napisano 30 Maja 2014 Napisano 30 Maja 2014 Witam, jestem nowy na forum dlatego chciałbym przeprosić za wszelkie błędy które popełnię, zarówno w kwestii samego postu, jak i nazewnictwa poszczególnych elementów roweru W kwestii rowerów jestem zielony, a napotkałem problem z moim rowerem (Kross Hexagon X8, rok modelowy 2012, http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x8 ) Wiec przechodząc do sedna sprawy, ostatnio zaobserwowałem dziwne stuki podczas jazdy, których nie mogłem zdiagnozować. Po dokładniejszym przyjrzeniu się napędowi zauważyłem uszkodzoną małą zębatkę w przednim napędzie (wygięta- starałem się to uchwycić na jednym ze zdjęć), a środkowa jest krzywa lecz nie jestem w stanie tego złapać na zdjęciu, z największą wydawało się być wszystko ok. Udałem się więc do serwisu KROSSa gdzie powiedziano mi, że muszę wymienić całą korbę gdyż jest ona cała krzywa i nie wystarczy wymienić samych uszkodzonych zębatek, oraz przednia przerzutkę (niby też jest uszkodzona). Wycenili mi to na odpowiednio około 150zł i 50zł + po 20zł za wymianę tych części. Z tego co wiem była tu mowa o wymianie na takie same części jakie są aktualnie. Pan zasugerował, żebym zorganizował sobie te części na własną rękę gdyż nie mają ich aktualnie na stanie. I mogą je ściągnąć w okolicach przyszłego piątku, a może uda mi się znaleźć coś samemu taniej. I teraz przechodząc do sedna, jakie części by mi pasowały jeśli nie brałbym takich samych modeli korby i przerzutki jakie mam aktualnie. Opłaca się zmieniać na coś innego czy lepiej zakupić takie same? Wszystkie korby i przerzutki będą mi pasowały? Czy waszym zdaniem może się okazać, iż będzie konieczność wymiany czegoś jeszcze? Chciałbym wydać na to mniej niż zaśpiewał mi Pan serwisant, lecz nic gorszego niż miałem do tej pory. Z założenia na wymianę części i tak udam się do nich gdyż nie dysponuję odpowiednimi narzędziami ani umiejętnościami Być może są to głupie pytania, ale tak jak mówiłem jestem całkowicie zielony, i nie wiem co mam teraz zrobić :/ Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Tomek
michalekD Napisano 30 Maja 2014 Napisano 30 Maja 2014 napęd nie jest cały uszkodzony. Do wymiany masz tylko najmniejszą koronkę w korbie. W pierwszym lepszym sklepie-serwisie wymienią ci na nowy. a co do "młynka" właśnie to zdejmij go najlepiej i zrób sobie dwutarcz. Środkowy blat i patelnia ( największa zębatka ) i po sprawie. tymbardziej że kiedyś pewnie będziesz chciał wymieniać korbę na coś lepszego, bo rozwiązanie na kwadrat odchodzi do lamusa. pozdro.
Wojtek97 Napisano 30 Maja 2014 Napisano 30 Maja 2014 Takich rzeczy nie obejmuje gwarancja?Obawiam się że u mnie w X6 też się może takie coś szykować bo praca zębów jest jakaś dziwna, a nikt na razie nie potrafi tego zdiagnozować.
Tommmaj Napisano 30 Maja 2014 Autor Napisano 30 Maja 2014 Właśnie problem polega na tym, że będąc w serwisie krossa, jak i jeszcze jednym innym niezależnym serwisie, powiedziano mi to samo odnośnie korby "całość do wymiany bo jest krzywa" Gdy zapytałem o możliwość wymiany samych dwóch uszkodzonych koronek, powiedziano mi, że jest to rozwiązanie doraźne bo korbę trzeba i tak wymienić, bo całość jest zakrzywiona. Przy okazji powiedziano mi, że także przednia przerzutka jest wygięta.i niby wymaga wymiany. Na zdjęciu niestety udało się tylko uchwycić małą koronkę, bo średnia jest krzywa, a nie wygięta jak mała widoczna na zdjęciu Najlepsze, że nie mam pojęcia jak i kiedy to się stało No cóż, czas na nieplanowane modyfikacje Tylko niezbyt się na tym znam a nie chciałbym kupić czegoś co mi się do niczego nie przyda Takich rzeczy nie obejmuje gwarancja?Obawiam się że u mnie w X6 też się może takie coś szykować bo praca zębów jest jakaś dziwna, a nikt na razie nie potrafi tego zdiagnozować. W moim przypadku niestety na pewno nie, gdyż u mnie jest to uszkodzenie części eksploatacyjnej, a takich części raczej nie obejmuje gwarancja z, bo są to części które się zużywają, zresztą w zaistniałej sytuacji jest to uszkodzenie z mojej winy :/
beskid Napisano 30 Maja 2014 Napisano 30 Maja 2014 rozwiązanie na kwadrat odchodzi do lamusa. Nie wiem jak można pociskać takimi głupotami?? Czy ramiona korby a już na pewno pozostałe blaty kręcą się równo to chyba da się samemu zaobserwować. Gwarancja?? Niby na co?? Na uszkodzenia mechaniczne.
CarverPure160 Napisano 31 Maja 2014 Napisano 31 Maja 2014 Małą zebatkę trzeba kupić, a średnią to ja bym próbował na imadle wyprostować po zdemontowaniu, bo to prawdopodobnie jest odchylenie rzędu 2-4mm. Pytanie, czy jezdzisz dużo i opłaca ci się robić mini warsztat w domu kupując ściągacz do korb (15zł plus przesyłka) ,bo koronki z korby to imbusami się odkręca.
Tommmaj Napisano 31 Maja 2014 Autor Napisano 31 Maja 2014 Robię około 500km miesięcznie, więc raczej niewiele. Nie znam się zbytnio na rowerach, więc nie grzebie jeśli wszytko działa, dlatego zastanawiam się, czy lepiej zakupić narzędzia, czy oddać do serwisu niech mi tam to zrobią. Mam już wybraną korbę i przerzutkę, bo są do wymiany, lecz podobno muszę też zmienić suport do nowej korby, co znów namieszało mi w głowie, bo nie wiem czemu, ani na jaki :/ Tak to jest jak jest się całkiem zielonym w danej kwestii
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.