Skocz do zawartości

[Napęd] Kross Hexagon X8 uszkodzony napęd, wymiana na nowy

Tommmaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy na forum dlatego chciałbym przeprosić za wszelkie błędy które popełnię, zarówno w kwestii samego postu, jak i nazewnictwa poszczególnych elementów roweru :)

W kwestii rowerów jestem zielony, a napotkałem problem z moim rowerem (Kross Hexagon X8, rok modelowy 2012,  http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x8 )

Wiec przechodząc do sedna sprawy, ostatnio zaobserwowałem dziwne stuki podczas jazdy, których nie mogłem zdiagnozować. Po dokładniejszym przyjrzeniu się napędowi zauważyłem uszkodzoną małą zębatkę w przednim napędzie (wygięta- starałem się to uchwycić na jednym ze zdjęć), a środkowa jest krzywa lecz nie jestem w stanie tego złapać na zdjęciu, z największą wydawało się być wszystko ok. 

Udałem się więc do serwisu KROSSa gdzie powiedziano mi, że muszę wymienić całą korbę gdyż jest ona cała krzywa i nie wystarczy wymienić samych uszkodzonych zębatek, oraz przednia przerzutkę (niby też jest uszkodzona). Wycenili mi to na odpowiednio około 150zł i 50zł + po 20zł za wymianę tych części. Z tego co wiem była tu mowa o wymianie na takie same części jakie są aktualnie.

Pan zasugerował, żebym zorganizował sobie te części na własną rękę gdyż nie mają ich aktualnie na stanie. I mogą je ściągnąć w okolicach przyszłego piątku, a może uda mi się znaleźć coś samemu taniej. 

I teraz przechodząc do sedna, jakie części by mi pasowały jeśli nie brałbym takich samych modeli korby i przerzutki jakie mam aktualnie. Opłaca się zmieniać na coś innego czy lepiej zakupić takie same? Wszystkie korby i przerzutki będą mi pasowały? Czy waszym zdaniem może się okazać, iż będzie konieczność wymiany czegoś jeszcze?

Chciałbym wydać na to mniej niż zaśpiewał mi Pan serwisant, lecz nic gorszego niż miałem do tej pory. Z założenia na wymianę części i tak udam się do nich gdyż nie dysponuję odpowiednimi narzędziami ani umiejętnościami