Skocz do zawartości

[rama] NS Bikes Eccentric - 650b


jaKubaa

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmawiając z Panem Andrzejem z firmy Dartmoor, wiem już, że dostawa ram, opóźni się do marca, co za tym idzie, ramy będą dostępne w połowie kwietnia - dlatego też, całkowicie odszedł mi z głowy pomysł budowania roweru na ramie Primal.
 
 
 
Czytając i analizując różne opinie dotyczące idealnej ramy, począwszy od XC, po ostre Enduro w słoneczne weekendy, wybór padł na jedną z moich ulubionych od lat marek - NS Bikes.
Swego czasu, bodajże 7 lat temu, nabyłem pierwszą stalową ramę tej firmy - NS Suburban, jeździłem bardzo dużo po skateparkach, dirtach oraz różnych miejscach przeznaczonych do typowej ekstremy, prawdę mówiąc połamałem ok. 7 ram począwszy od streetlegala po capitala, traffica etc...
 
Jednak dalej sentyment do stali został, nie jestem już w stanie przyjąć tylu upadków, mam duże problemy z wypadającymi barkami oraz przeskakującymi kolanami, czas więc przesiąść się na profesjonalny sprzęt który byłby w pełni uniwersalny, będący równocześnie oczkiem w głowie, którym mógłbym nacieszyć oko przed pójściem do łóżka.
 
Powracając do tematu, rama Eccentric została wykonana z rur chromowo-molibdenowych 4130 firmy Tange, zwolennicy lżejszych stopów pewnie będą analizować swoje doktryny, ale jak dla mnie nie ma lepszego materiału na ramę niż stal, która jednoczesnie ma za zadanie tłumić delikatne drgania, jak i wytrzymywać od czasu do czasu kilku metrowe gapy. Jeżdząc również na rowerach szosowych, testując ramy wykonane z karbonu oraz aluminium, nic innego prócz stali nie chcę montować w swoim rowerze - OT CO!
 
Producent zaleca widelec 130-160mm i tu chciałbym przystanąć. 
- Czy rama z amortyzatorem o skoku 120mm, będzie dalej ramą do Enduro? Jej kąt główki z amortyzatorem 140mm wynosi 67,5°, co jest wg. mnie zbytnią przesadą, biorąc pod uwagę fakt uniwersalnego zastosowania.
Oczywiście niesamowitym plusem jest możliwość zastosowania amortyzatorów w standardzie Taperded, mój lisek rlc jest tym zachwycony.
 
Tylny trójkąt, moim zdaniem trafiony w 10. Długość cs. 420mm w ramie, w której chcemy zastosować 650b jest idealna, ale o tym później.
 
Niebywałym minusem, który wypatrzyłem przy analizowaniu specyfikacji tej ramy, jest ograniczenie wielkości największego blatu korby do 38 zębów. Co więc mają zrobić osoby, takie jak ja, dla których minimum to w przypadku 3x10 42-32-24 nawet przy kołach 650b, gdzie konstruktorzy zalecają 40-38?
Jest to dość kłopotliwe, tym bardziej, że mufa w tej ramie wynosi 73mm, a przecież dokładanie kolejnej podkładki, nie licząć przerzutki na e-type jest samobójstwem dla mufy suportu jak i samego wkładu.
 
Sztyca i zacisk, w końcu w stalowej, doczekałem czegoś dla grubodupnych pijaków takich jak ja, którzy za ideał średnicy sztycy mają sobie 31,6. GRATKI DLA NS!
 
 
 
Pisząc ten temat, chciałbym poznać waszą opinię, opinię ludzi którzy mieszają style jazdy jak ja, począwszy od warunków szosowych, turystycznych, po ostry zjazd z pięknym krajobrazem.




 

 

 

Charakterystyka:

  • -materiał: asymetrycznie cieniowane, zaprojektowane przez NS'a rury 4130 cromoly Tange Eccentric
  • -rama dostępna w 3 rozmiarach (16”, 17.5” & 19.5”)
  • -sugerowany skok widelca: 130-160mm
  • -stery: pół zintegrowane Zerp, stack ID 44/44mm 
  • -widelce z rurami sterowymi 1-1/8” (widelece z rura sterową tapered 1.5 – 1-1/8” będą współpracować z główką ZS44/44 po zastosowaniu specjalnego zestawu sterów z zewnętrzną dolną miską (FSA Orbit ITA-A, ITA-B, Cane Creek XX44)
  • -środek suportu: gwintowany 73mm z mocowaniem ISCG-05
  • -największa zębatka: ~38t
  • -przednia przerzutka: top pull, średnica 33mm / podkładka pod 34.9 w zestawie
  • -sztyca: 31.6 / zacisk: 34.9
  • -zaprojektowany pod koła 27.5”/650b, współpracuje również z kołami 26” 
  • -maksymalny sugerowany rozmiar opony: 2.4”
  • -standard mocowania hamulca IS (International Standard), rozmiar tarczy: do 185mm
  • -szerokość piasty (O.L.D 142 x 12mm), haki na oś 12MM lub 135x10 (oś i dodatkowe haki w zestawie)
  • -waga: ~2.4kg (M size)

GEOMETRIA z widelcem 531mm (X-Fusion Sweep 27.5 140mm)

  • długość górnej rury: M:572mm (22.5") L: 584mm (22.9"), XL: 602mm (23.7")
  • długość górnej rury (mierzona poziomo) M: 573mm (22.5") L: 595mm (23.4"), XL: 623mm (24.5")
  • reach: M: 385mm (15.2”), L: 405mm (15.9”), XL: 430mm (16.9”)
  • stack: M: 614mm (24.1”), L: 624mm (24.5”), XL: 633mm (24.8”)
  • kąt główki: 67.5° 
  • kąt rury podsiodłowej: 73°
  • sztyca: M: 407mm (16.0"), L: 445mm (17.5"), XL: 495mm (19.5”)
  • wysokość środka suportu: -35mm (-0.4”)
  • długość tylnego trójkąta (CS): 420mm (16.5") 
  • baza kół M: 1093mm / (43”), L: 1117mm (43.8”), XL: 1146mm (45”)
waga 2.4kg kolor czarno biały, czerwono niebieski rozmiar S, M, L

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Żeśmy już obgadywali tą ramę w innym temacie

http://www.forumrowerowe.org/topic/112480-ramyrowery-650b-nowe-i-przerobki/page-51

 

 

Czy rama z amortyzatorem o skoku 120mm, będzie dalej ramą do Enduro?

IMO skok nie definiuje kategorii- jeśli dla Ciebie będzie Ęduro, to tak .. jeśli Ty będziesz uważał,że nie- to nie. Kupowanie tego typu ramy musi być efektem świadomej chcicy na takie wynalazki. Zresztą przy 120 kąt główki lekko przekroczy 68 ,co i tak jest akceptowalne. 

Max 38 z przodu? I dobrze.. po co więcej w terenie? 

Dla mnie ta rama to , mam nadzieję, powiew czegoś świeżego w polskim "ryneczku" rowerowym. Oby tylko nie skończyła jak stalowy Romet.

Za trochu mniej możesz mieć OnOne 45650B z Jukejowa. Ale nie jest polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Max 38 z przodu? I dobrze.. po co więcej w terenie? 

 

Spodziewałem się tego, tak jak pisałem wcześniej, rama będzie również jeździła po płaskich drogach, proszę czytanie ze zrozumieniem, jeśli już dochodzi do wymiany zdań.

 

OnOne nie pasuje mi ze względu na średnicę sztycy, nie mówiąc już o niezbyt zaufanej konstrukcji tylnego trójkąta na przeciążenia boczne, do tego dochodzi zwykła oś, i nawet dobre obręcze będą bujać na szybkich zakrętach.

 

Stalowy Romet pod 650b? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@jaKubaa

Wyporukowałeś takiego opasłego posta, żeby tylko stwierdzić nieakceptowalny dla Ciebie mankament napędowy w NS-sie?

Wow! :)

Jak Ci nie pasi, to co jest ogólnodostępne, a wiesz dokładnie co byś chciał, to dlaczego nie custom?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wygląda jak materiał marketingowy NS Bikes :)
A tak serio to od jakiegoś czasu myślałem o takiej właśnie ramce. Reaktywowanej NS Society, i proszę - nieco "unowocześniona" ale jest. Na razie droga i cena mało konkurencyjna w porównaniu do Primal-a czy nowego Hornet-a ale ciekawa.

Z racji tego że chcę zmienić Core i bardzo lubię ramki typu "trail" czyli z uchwytem do noszenia roweru :) to cieszę się że NS Bikes wypuściło taki model. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

JaKubaa, mam wrażene,że trochę brak Ci świadomosci o tym ,czego potrzebujesz lub też  co wiąże się z zakupem takiej ramy. Chcesz kupić ramę o skoku 140-150 i masz problem w zbyt małej zębatce z przodu i martwisz się,czy zakładając amorek 120 dalej ta rama będzie Enduro. W czym problem?

Albo kupujesz taką niszową ramę , bo wiesz,czego chcesz i co się z tym wiąże,albo jej nie kupujesz i nie masz zmartwień- proste.

 

Rozbawił mnie zapis o latających obręczach ze względu na zwykłą oś- jeszcze dwa lata temu obręcze nikomu nie latały, a teraz już będą.... szok normalnie...

Poza tym oś ma usztywniać ogon a nie obręcz.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 38T za mało to instaluj Hammerschmidt'a albo Schlumpf'a ;) 

 

Obręcze Ci sie będą majtać? To zapleć trzydziestomasześcioma niecieniowanymi szprychami i po krzyku! Zgadzam się z tym co Durnykot pisał: dwa lata temu nikt nie piskał że mu koła się majtają a nagle wielkie larum...bo ośka nie dość spasiona! Zawsze można w zwykłej ramie zastosować 10mm DT Swiss RWS'a z odpowiednią piastą na przyklad...

 

Ałodemnie: marszczę brew czy się pakować w Eccentric'a(bo nasz ojczysty) czy Gienka HaeLa eLTe(bo obczyźniany jeśli o rury chodzi). Geo teoretycky bardziej Gienkowe by mi pasało jeśli o górurkę chodzi, w eNeSie podobują mie się różne ośki...ech  :icon_confused:

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...