Skocz do zawartości

[Druciarstwo] Największe rowerowe druciarstwo


Rekomendowane odpowiedzi

Oj ludzie, nie widzieliście na żywo, nie dotykaliście a macie najwięcej do gadania. Gdyby nie trzymało mocno, to bym to przerobił. Głupi nie jestem żeby tego nie sprawdzić. Dzisiaj sobie przysiadłem na tym i jest wszystko git. Jedyne co to przód opada w dół pod większym obciążeniem więc dam obejmę na sztyce, jakaś blaszka, obejma malutka do bagażnika i będzie git :) Po lewej stronie jest już wstawiona tulejka do samego końca więc nie wyrwie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysiadz jeszcze raz i niech ktos przejedzie z toba po dziurach, jak wytrzyma mozesz mowic, ze wytrzyma. Ja ci gwarantuje, ze jak ta srubka jest M5 czy M6 x50 - tak teoryzuje ze zdjecia, to jestem w stanie reka ja wygiac w tym gniezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysiadz jeszcze raz i niech ktos przejedzie z toba po dziurach, jak wytrzyma mozesz mowic, ze wytrzyma. Ja ci gwarantuje, ze jak ta srubka jest M5 czy M6 x50 - tak teoryzuje ze zdjecia, to jestem w stanie reka ja wygiac w tym gniezdzie.

Ah no tak. Zapomniałem, że będę woził 100kg na tym bagażniku :) po drugie w identyczny sposób jest realizowany chyba każdy montaż bagażnika na rower z tarczówką. Długa śruba + tuleja :)

 

+ wspomniałem że dałem tulejke która przylega do ramy więc jak byś chciał to nawet samej śruby byś ręką nie wygial

Edytowane przez BabyBuns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to może zachowajmy te zdjęcia i posty, i porównamy, jak już wrócisz na forum z uszkodzeniami :) .

 

Gdybyś dał obejmę U-kształtną, to by pracowało tylko na ścinanie i bym się nie czepiał, a z tą tulejką jest za dużo gięcia. Jesteś pewien, że w komercyjnych rozwiązaniach dokładnie tak to wygląda? Po jakiejś firmie też trzeba pojechać :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem jak to zamontować i polecono mi jakiś "adapter" który składał się z dłuższej śruby i tulei więc tak to zrobiłem. Tuleja opiera się na ramie, jest mocno przyciśniętą + śruba jest wkręcona do końca, a nawet trochę wystaje z drugiej strony więc nie rozumiem, jak wy chcecie żeby to wyrwać, lol. Troszkę przesadzacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary wychodzi, ze Hetman i ja podobnymi rozwiazaniami zajmujemy sie zawodowo, wiec czerpiemy wiedze z naszego doswiadczenia.

Masz sobie u siebie srube, ktora jest wkrecona w gniazdo, sruba u ciebie jest na okolo 5mm niczym niepodparta, wiec w tym miejscu masz najwieksza mozliwosc jej zgiecia.

Wytlumacze Ci to obrazowo.

Wez sobie jakas dluga srube na 20cm, pret cokolwiek i wkrec w jakas plyte, cokolwiek co jest stabilne.Chwyc za koniec i wygnij. Wygniesz? Pewnie, ze wygniesz, a teraz naloz na te srube walec o srednicy 10cm i dokrec srube. Wygniesz? Nawet nie drgnie, bo nie ma takiej opcji.Podparcie rozklada sie juz na calej powierzchni tego walca. Dlatego jak juz zrobiles, to daj tuleje o wiekszej srednicy od ramy po te blache co zrobiles. Po co producenci dawaliby cos takiego co jest ponizej.

 

http://www.bikeatelier.pl/akcesoria-narzedzia/bagazniki/adapter-bagaznika-crosso-do-hamulcow-tarczowych?utm_source=google&utm_medium=merchant_center&utm_campaign=pl 

 

crosso-p1-montaz-adaptera_06.jpg

 

A teraz rozwiazanie Twoje - popatrz gdzie roznica.

DANqReC.jpg

A taka "szostke" jak dam w imadlo i ma dlugosc 50mm spokojnie wygne reka, wiesz czemu? Bo juz w szkole sredniej lata swietlne temu robilem takie zaklady, np M8x80


JAk tak patrze, to wez to rozbierz, daj od strony ramy te tuleje, potem nakretki, blache i juz. Pozostaje Ci, albo wkrecic glebiej, aby zniwelowac roznicei od srodka ramy /kola dac nakretke kontrujaca, albo skrocic srube i masz zdecydowanie lepiej.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@@shotgun,@@Hetman - zapytam ekspertów przy okazji - myślicie że tulejka wydrukowana z ABSu wytrzyma w miejscu o którym mówimy? Ona w sumie tylko rozkłada podparcie a większość siły nacisku bagażnika i tak przyjmuje śruba. 

 

Bo jeśli nie to po prostu tuleję którą zastosował @@BabyBuns - nakrętkę łącznikową przytnę na potrzebną długość. Śruba M5, tuleję (nakrętkę) planuję albo niewiele szerszą M6 albo M8 bo rozłoży siłę na większej powierzchni. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS ABSowi nie rowny, rozni producenci robia z roznego rodzaju materialow o roznych twardosciach i nazywaja to popularnie ABS, albo teflonem...Mniejsza z tym. W pracy mamy pewne maszynki, nie wnikajac w co robia, jak skonstruowane, jest tam niemal identyczne rozwiazanie, wystepuje podobne obciazenie co lekko jak nie leciutko obciazone sakwy, tuleje z alu dosc szybko zostaly wygniatane. Na chwile obecna stosujemy tulejki z poliamidu, bo dosc fajnie pochlania wibracje, oczywiscie rowniez sie wypracuje, ale trwa to zdecydowanie dluzej. Co do pytania, spokojnie bym dawal, tylko jak najwieksz srednice, aby bylo solidne podparcie, np tulejke M10.

Ale to ja, Ty nie musisz sie z tym zgadzac. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te wydrukowane mają zewnętrzną średnicę 15mm czyli maksymalną jaka zmieści się pod uchwytem bagażnika.

 

Spróbować na pewno spróbuję tylko zastanawiam się czy wożone stalowe tulejki M8 które zrobię będą szybko potrzebne :)

 

W sumie jest jeszcze trzecia opcja czyli właśnie wycięcie ich z jakiegoś kawałka poliamidu, tylko pozostaje znaleźć odpowiedni "odpad".  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama tulejka też mi zbytnio nie podchodzi jako rozwiązanie, nieważne z czego by była. Najlepiej byłoby wygiąć U-kształtną obejmę i ewentualnie jeszcze dospawać wzmocnienia/usztywnienia. 

Tulejka w jakiś sposób rozkłada naprężenia ale dalej gwint jest obciążony złożonym stanem i niemałymi wartościami - ważniejszy tu jest raczej gwint w ramie, jako że to alu, a sama śrubka jest w pewien sposób zabezpieczona tuleją. Jeśli obejma będzie przylegać bezpośrednio do ramy, to śruba pracuje na czyste ścinanie i jest dużo mniej obciążona - ani ramie ani tak małej śrubce nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juuup, u ksztaltna bylaby lepsza, ale...sami producenci nie daja tego jako rozwiazanie tylko tuleje. Nie chce opisywac maszynki co robi jak wyglada, ale obrazowo, jezeli przyjmiemy, ze rower jest staly a huśta sie zestaw bagaznik z reszta, to u mnie jest odwrotnie, "zewnatrz" jest sztywne, "srodek" sie husta. Sruba to M6 a tulejka M12, cos okolo 30-40mm i tak buja realnie z 22-23 h na dobre, 7 x w tygodniu, a wymieniamy co 3-4 miesiace.

Jak sie zmiesci, to zawsze moze dorzucic od srodka ramy nakretke samokontrujaca, troche rozlozy to sily dzialajace na gwint w ramie i w bardzo duzym uproszczeniu uzyska efekt obejmy "U'.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli obejma będzie przylegać bezpośrednio do ramy, to śruba pracuje na czyste ścinanie i jest dużo mniej obciążona - ani ramie ani tak małej śrubce nic się nie stanie.

W takim razie myślę że niegłupim pomysłem jest stalowy profil zamknięty i 2 śruby - jedna łącząca go z ramą a druga z bagażnikiem. 

 

Kwestia dobrania odpowiedniego profilu o przekroju kwadratowym/prostokątnym czy dospawania wspornika do profilu u-kształtnego. U mnie dystans/tulejka ma mieć 10 mm a takich wąskich zamkniętych profili nie kojarzę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbmy znowu z tego rozwiązania kowadła ;) . Pomysł z profilami jest fajny, byle nie przewymiarować (i można poszukać alu) - tylko, że te śruby pracują nie tak jak chcemy. Idea jest taka, żeby przenieść na dolną śrubę obciążenie w tym samym punkcie w którym wychodzi ono z dołu wspornika bagażnika, czyli przy samej ramie (a całość po drodze powinna być w jak największym stopniu sztywna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że waga takiego profilu to kilka gram, może kilkanaście jak będzie dłuższy Większym problemem jest zakup kilku cm bo więcej nie trzeba :)

 

I nie wiem czy teraz wszystko dobrze rozumiem ale takie rozwiązanie IMO jest najbardziej sztywne "po drodze" ze wszystkich omówionych. Śruby pracują tylko na ścinanie a sztywność konstrukcji warunkuje sztywność profilu. 

 

dystans%20baganika_zpsc8bj3jzw.jpg

 

 

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straty w tym napędzie są takie, że wolę nie myśleć :) . No ale robi wrażenie, pomysł fajny. Mimo wszystko bym się przejechał.

Tam nie ma co puszczać, tylko koła są spięte ze sobą i trochę musi prężyć na giętkim wałku jak się jedzie bo mimo wszystko droga obu kół jest różna; wolnobieg jest z drugiej strony.

 

Rzeźbienie tulejek na drukarce jest mimo wszystko zabawne, tyle przypadkowych rzeczy dookoła z których można dociąć - no ale jeśli komuś w ten sposób prościej, to tylko pozazdrościć :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...