Skocz do zawartości

[przerzutka] problem po czyszczeniu kółek przerzutki


kabi95

Rekomendowane odpowiedzi

Forum obserwuję od jakiegoś czasu, ale jest to mój pierwszy post, więc na wstępie witam wszystkich użytkowników :)

 

Dzisiaj postanowiłem wyczyścić kółka przerzutki tylnej. Po odkręceniu, przeczyszceniu i skręceniu z powrotem, okazało się że o ile górne kręci się swobodnie to dolne po mocnym dokręceniu nie kręci się w ogóle, a po poluzowaniu śruby daje się obracać, ale z oporem (nie obraca się tak swobodnie jak górne). Co może być tego przyczyną?

 

I jeszcze jedno pytanie, gdzie w kółkach przerzutki powinien znajdować się smar? Odkręcałem je po raz pierwszy i pod tymi srebrnymi podkładkami z jednej strony było coś, jakby pozostałości fabrycznego smaru (a może to po prostu brud który się tam zebrał), z drugiej strony pod tą podkładką było czysto.

 

 

Proszę wybaczyć niezbyt fachowy język.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi,

Pozdrower ;)

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka to: Shimano Alivio RD-M410-L

 

Wydaje mi się, że złożyłem dobrze, tulejka i 2 te srebrne miski, jeżeli to tak się nazywa ;) Bo w którą stronę to chyba już znaczenia nie ma? Chociaż, jeżeli się nie pomyliłem to założyłem w tą samą co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nigdzie nie ma być smaru

 

 

To bardzo ciekawe, bo z tego co wiem to w tej przerzutce i we wszystkich oprócz tych z łożyskami ceramicznymi ma być smar. Można tam smarować obficie, bo jak coś wycieknie to przy pierwszym czyszczeniu i tak się zmyje, a te podkładki go zatrzymają, żeby nie wyłaził.

 

Po mojemu to źle przeczyściłeś te tuleje i dlatego to nie chodzi płynnie. Wyczyść wszystko i nasmaruj nowym stałym smarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie tam nie znam tulejki kiedyś były równe, ale jeżeli różnią się długością to nie będzie działać nie ma cudów :P

Jeżeli chodzi Ci o to, że zamieniłem tulejki w kółeczkach, to na 100% tego nie zrobiłem, bo każde przeczyściłem osobno.

 

Po mojemu to źle przeczyściłeś te tuleje i dlatego to nie chodzi płynnie. Wyczyść wszystko i nasmaruj nowym stałym smarem.

Właśnie o to chodzi, że pierwszy raz to rozbierałem i nie wiedziałem, czy trzeba posmarować, czy nie, więc tulejek nie czyściłem, a tylko same zębatki ;)

Gdybym poruszał sobie tym kółeczkiem przed rozebraniem to bym wiedział czego to jest wina: jeżeli obracało się tak samo - brak smarowania, jeżeli nie - źle skręciłem.

Więc dzisiaj wieczorem przywiozę sobie smar (zwykły do łożysk? czy może lepiej taki w sprayu - o taki mam:http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://static.mercadoshops.com/dmm-grasa-liquida-sintetica-hhs-2000-wurth_iZ115XvZxXpZ1XfZ78023984-422144699-1.jpgXsZ78023984xIM.jpg&imgrefurl=http://gruposabesto.mercadoshops.com.mx/dmm-grasa-liquida-sintetica-hhs-2000-wurth_115xJM&h=1000&w=1000&sz=43&tbnid=wY6ofkYkXRpzzM:&tbnh=108&tbnw=108&zoom=1&usg=__F8xnuaZeqcVt4KSJ3GBJFz5AnNQ=&docid=tIurzWClXO0iDM&sa=X&ei=4ZoIUqjAEIPcOs2DgIgE&ved=0CFoQ9QEwBw&dur=772), bo go aktualnie nie mam w domu, rozbiorę jeszcze raz, wyczyszczę tulejki, przesmaruję i dam znać co z tego wyszło.

 

Dzięki Panowie za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie o to chodzi, że pierwszy raz to rozbierałem i nie wiedziałem, czy trzeba posmarować, czy nie, więc tulejek nie czyściłem, a tylko same zębatki

 

Wszystko źle! Zębatek się nie smaruje, a te tulejki tak. Możesz je smarować smarem obficie. Przejedziesz się i to wszystko się rozrusza i będzie działać ładnie. Najlepszy jest smar stały tam typu ŁT-43, albo inny. Ten sam co do łożysk w piastach, sterach itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie to. Dlaczego? Lepiej, żeby pracowało na sucho?

 

Czy może dlatego, że smar dostanie się do linki i zacznie się luzować? :D

 

Czy wy nie rozróżniacie smaru od np. oleju do łańcucha?? Tam powinno się dać coś o rzadkiej konsystencji. Nigdy nie twierdziłem, że mają pracować na sucho a tym bardziej nie kumam tej linki.

 

Co do materiału filmowego to tak właśnie wygląda zmieniarka po nawalaniu często i "obficie" smaru. Można i tak choć w czasie awarii trzeba to potem starannie wyczyścić bo żaden szanujący się serwis takiej kupy nie przyjmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do materiału filmowego to tak właśnie wygląda zmieniarka po nawalaniu często i "obficie" smaru.

 

Większość tego brudu jest skutkiem zalewania łańcucha litrami oleju... Tuleje najlepiej smarować smarem stałym. Olejem nie da się skutecznie/właściwie nasmarować już zamontowanej rolki.

 

 

Można i tak choć w czasie awarii trzeba to potem starannie wyczyścić bo żaden szanujący się serwis takiej kupy nie przyjmie.

 

No to chyba taki serwis szanuje się bardziej niż jest jego rzeczywista wartość... Normalny serwis doliczy (czasami słono) za umycie roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra bo się zaraz zacznie. Cofam ten pomysł z olejem.

 

Tak doliczy sobie za mycie ale nie w sezonie. Znam taki gdzie są zapisy tygodniowe w szczycie rowerowym i nikt na takie zabawy czasu nie ma. Jak ktoś tego nie rozumie to jest delikatnie wypraszany i mają kolejnego brudasa z głowy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...