Skocz do zawartości
852emil

[Hydrauliczny problem] Problem z hamulcami Promax Hornet

Rekomendowane odpowiedzi

852emil

Siemka.

    Ludzie dajcie mi siłę, bo nie wytrzymam z tym szajsem. Kupiłem w marcu nowe hamulce hydrauliczne promax hornet. Na początku było spoko pierwsze hydrauliki, siła hamowania mnie powaliła na kolana. W czasie szkoły jeździłem może ze cztery pięć godzinek w czasie weekendów i nie było żadnych problemów. Od początku wakacji, odkąd rozpoczęły się te straszne upały, hamulce Promax Hornet chyba znoszą te temperatury gorzej niż ja. Pojeżdżę jakiś czas, pohamuję tu i tam i po jakimś czasie klocki zaczynają niemiłosiernie ściskać tarczę, jakbym cały czas hamował, klamka staje się twarda jak opona samochodowa i nie ma możliwości dalszej jazdy. Ostatnio wracając znad wody z przyjaciółmi, dobrze, że zabieram zestaw kluczy imbusowych, bo odkręciłem zacisk i zamontowałem go tak by nie dotykał w ogóle. tarczy. Jechałem jakby brakeless ale przynajmniej mogłem kontynuować powrót do domu.

    W końcu po przydługiej historii proszę was o pomoc! Co jest z tymi hamulcami?! Czy po prostu nie powinienem jeździć podczas upałów? Czytałem, że z hamulców można upuścić nieco płynu hamulcowego, wtedy zgodnie z zasadami fizyki klamka odbijając tworzyłaby podciśnienie odciągające klocki na dodatkową odległość względem tarczy. Czy dopuszczalne jest wykonywać taką operację? 

Proszę o dodatkowe opcje i o łopatologiczne wypowiedzi! TO SĄ MOJE PIERWSZE HYDRAULIKI, NIE WIEM CO MAM ROBIĆ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciek226

prawdopodobnie płyn hamulcowy się rozszerza  , sprawdź czy nie masz takiego pokrętła od regulacji ciśnienia płynu /skoku na klamce

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Może masz za dużo płynu lub płyn jaki masz użyty ma dużą rozszerzalność cieplną, ale stawiam na to pierwsze, to trzeba jak w średniowieczu, upuścić krwi :P Możliwe ze jest lekko zapowietrzony i dlatego sie tak dzieje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nemo2009

 

Możliwe ze jest lekko zapowietrzony i dlatego sie tak dzieje.

Ale sam nie dokona takiej regulacji,bo potrzebny jest specjalny sprzęt i nieco umiejętności,a tych autor tematu nie ma .

Tylko serwis i do tego nie każdy sobie z tym poradzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
852emil

tak dla potomnych, problem został już rozwiązany ;)

 

Ale sam nie dokona takiej regulacji,bo potrzebny jest specjalny sprzęt i nieco umiejętności,a tych autor tematu nie ma .

Tylko serwis i do tego nie każdy sobie z tym poradzi.

 

w serwisie już był, został odpowietrzony układ ale to nie pomogło.

 

pewnego dnia przed wycieczką musiałem na szybko coś wymyślić żeby pozbyć się tego problemu przed wyjazdem z domu.

odkręciłem zaworek przy klamce, uprzednio ustawiając ją w pionie do góry otworem. odkręciłem trochę śrubkę, i nacisnąwszy leciutko klamkę, po wypłynięciu odrobiny płynu zakręciłem śrubkę trzymając cały czas lekko wciśniętą klamkę. po zakręceniu puściłem już klamkę i wyczyściłem ją z resztek płynu denaturatem.

gdy pojawiają się rekordowe temperatury dalej czuję jak płyn się rozpręża ale teraz nie zaciska tarczy tak jak wcześniej ;)

pozdrawiam :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Standardowy objaw przepełnienia układu, jak byś zjechał klocki w końcu by przestało by ci to przeszkadzać :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mikolajt
      Przez mikolajt
      Witam wszystkich bardzo serdecznie jest to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość, ostatnio zerwałem gwint w swoim rowerze (Kross Level B2 29"). Ogólnie z tego roweru została sama rama, kierownica mostek i amortyzator. Reszta części jest wymieniona na nowe - lepsze. Pech chciał, zerwałem gwint w ramie. Spawanie czy coś za bardzo nie wchodzi w grę, rama ma już swoje lata, liczne obicia i ogólne ślady codziennego użytkowania. Postanowiłem kupić nową ramę  Dartmoor Primal -( https://www.flowerbike.pl/product-abk-115106-Rama-rowerowa-Dartmoor-Primal-29.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping&gclid=Cj0KCQiApbzhBRDKARIsAIvZue_q9N_XlAFbXTejtwOGrjw0_oMsEp2sy5-Dyq_1B6LaAM8NgP2B5S0aAk_gEALw_wcB ). Chce do tej nowej ramy przełożyć wszystkie podzespoły z mojego obecnego roweru. Sprawa komplikuje się w tym miejscu, nowa rama ma główkę  taper (is42/is52) [nie wiem o co z tym chodzi] i nie wiem czy mój amortyzator ze starego roweru będzie pasować do nowej ramy. Amortyzator jaki mam to RST BLAZE RL 100mm (w przyszłości będę go zmieniać). Jakie stery musiał bym kupić i czy w ogóle są takie stery na amortyzator z prostą rurą do główki taper/tapered.. Proszę każdego o jakąkolwiek pomoc. Z góry dziękuję, i przepraszam jeśli coś źle napisałem to mój pierszsy post proszę o wyrozumiałość.. 
       pozdrawiam!
    • Lysy911
      Przez Lysy911
      Witam.
      Posiadam rower z przerzutką w piaście SRAM S7. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem że gdy temperatura sięga poniżej 0oC to nie da się zmienić biegu. Co można zaobserwować przez okienko Clickboxa. Gdy się robi cieplej problem znika. Także jest to związane tylko z temperaturą. Sprawdzałem Clickbox, pancerze linek i manetkę, wszystko chodzi sprawnie i nie ma wilgoci. 
      Miał ktoś może taki problem ?
      Pozdrawiam :)
    • chodziak
      Przez chodziak
      Ostatnio myślałem o budowie roweru...
      Ale mam problem w wybraniu ramy i kół. Mam około 160cm wzrostu i 70 cm od pasa w doł (jak będzie trzeba to napisze moją wage).
      Mam na oku rame Dartmoor Primal 2015 (jest na allegro, taka srebno-czarna za około 600zł) i nie wiem jaki rozmiar S czy M. Do tej ramy myślałem nad kołamy 26", ale nie wiem czy wybrać te czy 27,5".
      Może inna rama albo koła?
      Proszę o pomoc...
    • helmn
      Przez helmn
      Dzień dobry,
      Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy, do tej pory jeździłem (jeżdżę) na hardtailu i fullu typowo po górach. Ze względu na czasochłonne dojazdy, postanowiłem coś dokupić aby trzymać formę. 
      Przyglądałem się trekom domane i emonda sl 6, rose team GF, canyon endurance, wszystkie na tarczach. Martwi mnie pressfit i kiepskie koła (w trekach) ale czy w tej cenie znajdę coś lepszego ? 
      Interesuję mnie długie trasy jak i codzienne krótkie wypady. Nie planuję startów w maratonach itp. Mam 184 cm wzrostu, noga wew. 87.
      Jak żyć?
      pozdrawiam
    • Blu3kkk
      Przez Blu3kkk
      Posiadam rower B'TWIN rockrider 540, mam tam amortyzator Sr Suntour XCR EVO. mam problem z regulacja go. Regulacja dzialala do czasu gdy ta dzwignia od regulacji nie odpadla, wlozylem to ale regulacja nie dziala. Czy moge cos z tym zrobic i jak rozkrecic ten caly amortyzator? Z  gory dziekuje za pomoc 
×