Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] Shimano SLX - nie do wyregulowania


zdzichuzdzich

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 
mam problem z tylną przerzutką w moim rowerze ( Shimano SLX), mianowicie nie da się jej wyregulować. Rower mam tylko rok, kaseta 9-rzędowa. Cały czas coś stuka,  wolno przerzuca, czasem biegi nie wchodzą, etc.Próbowałem wyregulować samemu - w domu, ale nie udawało mi się. Z tego względu byłem dzisiaj w serwisie rowerowym, serwisant wymienił cięgno, pancerze, założył nowy łańcuch, a problem dalej występuje... Po podmianie przerzutki było tylko trochę lepiej. Naprostował mi jeszcze hak ramy, wyprostował koło, bezsilny dał sobie spokój i odesłał mnie do  domu. Myślałem jeszcze o manetkach, może coś w nich nie tak jest? Co o tym myślicie? Co jeszcze należy sprawdzić? 

Edit: zapomniałem dodać, że cały napęd mam czyściutki, dzień wcześniej czyściłem...

Napisano

Najczęstsze przyczyny niedziałania tylnej przerzutki. Mój prywatny ranking- od najczęściej występujących po najrzadziej pojawiające się. Przy założeniach, że wszystko kiedyś działało (kompatybilne elementy) oraz zainteresowany potrafi wyregulować napęd.

 

1. zabrudzony pancerz- szczególnie ostatnio odcinek (do tego punku zaliczam również zużytą- zatartą linkę)

2. skrzywiony hak przerzutki

3. luzy na przerzutce (w napędach 6-7-8rzędowych ma to mniejsze znaczenie)

4. uszkodzony łańcuch- sztywne ogniwa, uszkodzona manetka, niedokręcona kaseta

 

Jeżeli serwisant nie poradził sobie to trudno będzie rozwiązać problem "na odległość". Najlepsza metoda to wymiana poszczególnych elementów- w celu diagnozy. Np. przerzutka do innego sprawnego roweru, albo inna pewna- działająca przerzutka do Twojego, inne manetki itp.

Napisano

2i regulaminu

 

1. Pancerz i linka wymieniana - możemy wyeliminować 

2. Hak był prostowany - też można wykreślić 

3. Muszę sprawdzić 

4. Łańcuch wymieniony.

    Jak sprawdzić manetkę i dokręcenie kasety? 

 

Edit: znalazłem takie coś: http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a19/1928/Konserwacja+tylnej+przerzutki/   - jest to coś warte, czy dać sobie spokój? 

Napisano

Jesteś pewny, że samej przerzutce nic nie dolega? Ja kiedyś zarzekałem się, że problem leży w za krótkim suporcie, a okazało się że prowadnice są delikatnie krzywe (dzisiaj poleciała do kosza).

Napisano

Sam nie wiem... tak jak pisałem wcześniej - podmieniłem przerzutkę, ale to tylko częściowo załatwiło sprawę... 
Chociaż też to dziwne - miałem Tourneya w starym rowerze i służy przez 7 lat, poobijany, poobdzierany, działa, przerzuca... 
A jednoroczny SLX ma problemy... dwa, może trzy razy rower mi upadł, ale przerzutka nie jest poobdzierana, poobijana...

Napisano

1. Nie działa Ci konkretne przełożenie, przeskakuje na konkretnych koronkach czy losowo na wszystkich?

2. Nie masz luzów na bębenku? 

3. Jesteś pewien, ze ten hak nie sprawia problemu? Odkręć przerzutkę i przykręć ją, ale nie do końca. Może przykręć ją do haka pod lekkim kątem wkałdajać w uchyloną szczelinę np. jakąś cienką 1mm podkładkę. Powiem Ci tak - na starym Alivio nie miałem zbytnich problemów. Jak włożyłem SLXa, nie mogłem tego wyregulować. Jeden z forumowiczów polecił mi właśnie to co napisałem powyżej i pomogło. Ale ostatecznie i tak zmieniłem hak na nowy i to rozwiazało mój problem. Także wybadaj temat w okolicy haka.

4. Kto wie, może manetka sprawia problem. Jak to sprawdzić? Instalując nową.

Napisano

1. U góry raczej wszystko dobrze wchodzi, ale na dole raz wchodzi raz nie... 
2. Jutro sprawdzę 
3. Dziękuję za cenną radę - jutro rano sprawdzę  i napiszę 
4. Miejmy nadzieję, że to ten nieszczęsny hak, bo manetki nie mam skąd pożyczyć

Napisano

 

Edit: znalazłem takie coś: http://portal.bikewo...nej przerzutki/ - jest to coś warte, czy dać sobie spokój?

 

Dokładne czyszczenie i smarowanie możę pomóc. U mnie pomaga. SLX to taka zmieniarka, która dobrze działa na rowerze w salonie. Trochę wody, błota lub dłuższa eksploatacja zaraz owocuje problemami.

Jeśli jest choć trochę skrzywiona, też nie chce dobrze działać.

 

 

Napisano

Moj slx dzialal poprawnie przez pierwszy tydzien od zakupu. Potem pojechal maraton, a problemy sie zaczely. Posprawdzalem juz wszystko co mozliwe. Od roku juz tak jezdze i przymierzam sie do zmiany na xt. Ten model tak ma ....

Napisano

Na temat dziewiątkowego SLXa było już trochę tematów na forum. Tu nie pomogą żadne rady - widocznie masz sztukę z tych gorszych, czyli nielubiącą być wyregulowaną :)

 

Wymiana manetki ani żadnego komponentu napędu nie pomoże, w najlepszym przypadku osiągniesz przeciętną jakość i precyzję. Jeśli to Cię zadowoli to ok. Jednak jakiekolwiek czynniki "utrudniające" znowu pogorszą sprawę. Rozwiązaniem jest wymiana niższy model deore (sprzedaż używki powinna zbilansować cenę nowej deore) lub za dopłatą xt.

Zamiast modeli shadow radzę wybrać którykolwiek o klasycznej konstrukcji, one są zwyczajnie bardziej tolerancyjne na eksploatację.

  • Mod Team
Napisano

Ja mam SLXa już 3 sezon, kupiłem używaną. Ma już luzy, poobijana trochę swoje przeżyła (przejechała :) ). Jak wyreguluję raz przy okazji corocznego przeglądu, potem doreguluję w jeździe tak przez cały sezon jeździ, biegi zmienia dobrze, nie trzeba nic poprawiać.

Skoro zdzichu opisał ze po wymianie przerzutki na inną jest trochę lepiej, ale problem nie ustąpił to nie SLX jest tutaj winny.

Napisano

Kasetę mam dobrze przykręconą, luzów nie ma. Za to wpadłem na nowy trop - czy uszkodzona końcówka pancerza przy manetce może mieć wpływ na pracę przerzutek? Zaraz dodam zdjęcie.

fum6a8.jpg

Napisano

Chyba jednak rozgryzłem sprawę - serwisant był chyba na kacu, bo źle wyprostował mi hak... trochę podgiąłem, poprostowałem i przerzutka o wiele lepiej chodzi. Da się jeździć. W najbliższym czasie kupię hak. Dziękuję Wam za pomoc, bardzo spodobało mi się to forum, panuje tu miła atmosfera - jestem "świeżakiem", a bez wahania udzielono mi pomocy, bez żadnych słów krytyki :)

Napisano

Hak sam możesz wyprostować ... niekoniecznie musisz kupować  

 

Ja do tego używam 2 osi tylnej piasty, kątownika i miarki ...

Jedną oś zakładam jak piastę i ściskam drugą os wkręcam z przeciwnakrętka w hak ... a potem tylko trzeba wszystko odpowiednio pomierzyć i ponaciągać aby obie osie były równolegle.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...