Skocz do zawartości

zws

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    393
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zbyszek
  • Skąd
    Jelenia Góra

Ostatnie wizyty

480 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika zws

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

34

Reputacja

  1. Też miałem (mam) Topeaka, takie przeźroczyste. Woziłem ze sobą przez rok, później użyłem ( a było to w wakacje 2020) i teraz w maju 2021 chciałem oderwać i zakleić normalną łatką. Niestety, tak się skleiło/zwulkanizowało, że naderwałem gumę, bo nie chciało puścić. Kiedyś miałem też jakieś czerwone, nie pamiętam jakiej firmy, po pół roku powietrze zaczęło schodzić i łatka odeszła.
  2. Takie same jak na lagach, tylko mniejszej średnicy.
  3. Nie wygląda najlepiej za to jest najprostsze, najtańsze, najstabilniejsze i oszczędzające główkę ramy i linki. Kilkanaście złotych w markecie budowlanym i kilkanaście minut pracy z wiertarką i brzeszczotem. Przetrwało 3 lata i jakieś 4-5 kkm w większości poza asfaltem. Nie wykazuje oznak zużycia.
  4. @dankams2: coś nie tak z cytatem, to nie moja wypowiedź. @Goostuff: plażą zapychałem 3 km na Mierzei Bukowskiej, a bagna w Klukach chciałem zobaczyć. Mógłbyś jeszcze z grubsza opisać co miałeś w której z toreb i jak rozłożyła Ci się waga całości ?
  5. Sam mam bagażnik, a nie wożę sakw tylko worek 30l. drugi na kierownicy i trójkątną torbę w ramie. Zwykłe worki (jeden crosso drybag, drugi jakiś lekki), nie żadne tam modne torebki i uprzęże. Sakw się używam, ponieważ są ponad kilogram cięższe od worków, utrudniają wpychanie roweru pod strome góry, noszenie go, jazdę po nierównościach i balansowanie w trudniejszym terenie. Sam preferuję "szwendactwo" rowerowe cały dzień, zaś u kolegów "sakwiarzy" zauważyłem lekkie parcie do przetransportowania się z punktu do punktu i dopiero na miejscu jakieś zwiedzanie okolic. Mam porównanie, gdyż jeżdżę w grupie pół na pół "sakwiarzy" i "torbiarzy". W 2016 jechałem podobnie, od Niemiec do Rosji wzdłuż Bałtyku, ścieżkami maksymalnie blisko linii brzegowej, łączenie z wpychaniem na klif w Orłowie (czerwony szlak) i przeprawą przez bagna w Klukach. Da się to przejechać mieszczuchem, natomiast sakwy czynią jazdę bardziej uciążliwą w porównaniu z torbami. Jedyny plus to szybki dostęp do zawartości. Edycja: Dodam, jeszcze, że unikam asfaltów i ogólnie pojętych ścieżek rowerowych, pewnie ma to znaczenie.
  6. zws

    [hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?

    Pisałem z (zawodnej) pamięci. Model to 8020 nie 8025.
  7. zws

    [hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?

    Miałem ten sam dylemat - 2 czy 4 tłoczki. Jeździłem na kole 26, tarcza 180 shimano, hamulce slx, klocki metaliki z radiatorem Shimano. Działały bardzo dobrze a często zjeżdżam po lesie fragmenty o dużym nachyleniu. Jedynie zimą puchły, ale przywykłem. Zmieniłem koło na 29, tarcza 180, fabrycznie były deore nie wiem na jakich klockach. Baton straszny w porównaniu ze starym rowerem. Postanowiłem zmienić na xt i powstało pytanie na jakie, aby hamowało co najmniej tak, jak w poprzednim. Sprawdziłem xt8000 i slx w kilku 29erach znajomych i stwierdziłem z przerażeniem, że oni chyba dodatkowo butami hamują. Nie wiedzieli niestety jakie mają klocki i jakie tarcze, może powodem było stosowanie przez serwisy tanich zamienników. Zdecydowałem się na 4 tłoczkowe xt 8025. Jeszcze mam w nich klocki żywiczne, ale hamują tak jak lubię. Jednym palcem, bez wysiłku zatrzymuję się w każdej chwili gdzie zechcę na całkiem stromych szlakach lub poza. Na długich zjazdach też nic się złego nie dzieje. Jestem mega zadowolony, tylko czasem nurtuje mnie pytanie: czy na xt8000 z metalikami i dedykowaną tarczą 180 byłoby tak samo ? Rower 13kg, ja 70. Do deorków też się można było przyzwyczaić i też w sumie hamowały. Znajomi również jakoś hamują na swoich rowerach i nie narzekają...
  8. Fajne fotki. Nie masz żadnych z widokiem obozowiska ? Możesz pokazać ? Na goleniach to są jakieś mini-sakwy czy zwykłe worki transportowe ?
  9. Witam. Interesuje mnie rama Romet JIG lub Kellys Gibon w rozmiarze M.
  10. Chciałbym złożyć napęd 10rz. z przodu 2 tarcze 24/38z, z tyłu kaseta 10 rz. 11-42z. Części: korba: FC-M677 (24/38, 10s) zmieniarka przód: FD-M677 -L (poj.14, l.ł.48,8 10s) kaseta: CS-HG500 (10rz.11-42) / SUNRACE MS3 zmieniarka tył: RD-M8000 SGS (11s, poj. 39/47) łańcuch: CN-HG54 (10s) manetki: SL M780 (10rz.) lub SL-M680 lub SL-M7000 Czy to zadziała ? Jest jeszcze sprawa linii łańcucha. Na korbie jest L.Ł. 48.8 mm, na kasecie ok. 45 mm przy osi 142. Rama ma mocowanie boost 148 mm więc mam 2 opcje: włożyć piastę 142 z podkładkami, wtedy LŁ będzie z różnicą 3,8mm (48,8-45) lub użyć piasty boost i zmniejszyć różnicę w linii łańcucha do 0,8 mm (48,8-48). Jak będzie korzystniej zakładając, że opona się zmieści ? Dlaczego do boosta stosuje się korby z linią 51,8 mm? Dlaczego producent nie stosuje jednakowej linii na kasecie i na korbie ? Czy łańcuch nie ma założonego lekkiego przekosu celowo ? Czy nie chodzi o coś więcej niż tylko o miejsce dla opony ?
  11. Czyli jeśli rama jest z rozstawem boost 148 (LŁT 45+3=48mm) a z przodu mieści się zwykła korba z linią 48.8mm i łańcuch nie trze o oponę to korzystniej mieć korbę zwykłą niż boost-ową z linią 51,8mm ?
  12. Dlaczego na korba wyznacza linię łańcucha na 50 lub 48.8 mm, skoro środek kasety wypada na około 45 ?
  13. Albo w sytuacjach awaryjnych. Tylko kto będzie pamiętał, jak to się wiązało.
  14. 15 l. około 4-6 kilo. Ramka miała mieć wspawane poprzeczki usztywniające. Chciałem, żeby po rozpięciu troków całość opadała na koło, żeby zabierać pełny worek i odwrotnie, podwiązywać już zapakowany. Do testów terenowych nie doszło ponieważ już na pusto czuć było delikatność konstrukcji. Potrzebny jest jakiś solidny zawias, przykręcany z jednej strony do obejmy a z drugiej utrzymujący lekką aluminiową kratkę. Może jak pisze akkwlsk, stal po całości by się sprawdziła, na razie temat leży odłogiem. Na znacznie mniejszą pojemność, chyba wolałbym kupić jakieś gotowe, sprawdzone rozwiązanie. W każdym razie daj znać jak coś zmajstrujesz.
  15. Masz jakąś koncepcję ? W ubiegłym roku wykonałem kilka prób, jednak utknąłem w punkcie mocowania ramki nośnej z obejmą sztycy. Musi być obrotowe, sztywne na boki, bez luzów, mocne i nie podatne na wyłamanie. Jakieś pomysły ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...