Skocz do zawartości

[Hamulec] v-brake ociera przy uginaniu amortyzatora


adcolgrz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam amortyzator marzocchi bomber x-fly 2001 z piwotam i v-brake rockrider, obrecz przednia noname, piasta bez nazwy ale ma dziurki na zalozenie tarczy ( skladalem rower sam mam go od tygodnia) i mam taki problem iz mam wycentrowane przednie kolo dobrze, nie ma luzow na piascie i klocki sa stosunkowo dobrze ustawione rownolegle do obreczy, gdy podnosze przod roweru stojac w miejscu i krece golkiem nic nie obciera lecz gdy ugne amortyzator o te kilka cm i skrece kierownica w lewo albo w prawo i przesune o kilka cm kolem w dana strone zaczyna mi obcierac kolo o lewa strone klocka lub gdy w prawo to obciera o prawego klocka, widac jak kolo pod wplywem ciezaru odgina sie w rozna strone w zaleznosci w ktora strone skrece kolem. czy to wina amortyzatora ze jest tak miekki (wazy 1,5 kg) czy wina miekkiego kola ? Prosze o jakakolwiek pomoc. pozdrawiam

Napisano

przy skrecaniu w pozycji stalej nie ociera, lecz gdy sie ugnie amortyzator ,poprostu przeniesie sie ciezar ciala na przod i sie skreci to widac jak kolo sie ugina w lewa strone (jesli skrece w lewo, jak w prawo to w prawo kolo sie odgina) i obciera.. pierwszy raz cos takiego widze nigdy wczesniej z v-brakeami na przodzie nie mialem takich problemow.

ps. szczeki sie nie poruszaja.

Napisano

Za mała sztywność, w tym wypadku wina leży raczej po stronie koła, bo x-fly jest dosyć sztywny.Proponuję obniżyć nieco klocki, jak to nie pomoże to wymiana koła na sztywniejsze.

Napisano

Tj. normalna sprawa. W swoim XCR'ze tez tak mam jeżeli ustawię hamulce v-brake na totalne żylety. Poluźnij trochę linkę i wyreguluj śrubami napięcie sprężyn i powinno być wszystko okej. To wszystko tam pracuje i wiadomo, że nie będzie idealnie. ;) Nie martw się tym.

Napisano

w takim razie to bede musial zrobic, najchetniej to bym od kogos pozyczyl kolo przednie dobre i zobaczyl czy sie dzieje tak samo z inmym kolem... bo juz mialem kupowac tarczowke na przod bo myslalem ze x-fly miekkie ma golenie i piwoty :) i jeszcze jedno pytanie nie zwiazane z tematem ale juz nie bede otwieral nowego, dolaczam foto mocowania tarcz w x-fly, moge w nim zamontowac np. bb5 albo juicy 3, 7 ? jakis adapter specjalny potzrebuje do tego mocowania ? jesli tak to jaki... jestem ciemny w tych sprawach prosze o wyrozumialosc :) pozdrawiam

post-145942-0-03120900-1355840953_thumb.jpg

Napisano

w takim razie to bede musial zrobic, najchetniej to bym od kogos pozyczyl kolo przednie dobre i zobaczyl czy sie dzieje tak samo

 

I słusznie , bo według mnie to nie wina koła tylko małej sztywności bocznej amortyzatora.

Napisano

mozliwe lecz obrecze i szprychy ktore posiadam w tyle i przodzie sa noname, gdy wezme dwoma palcami za scianki boczne i probojac wygiac LEKKO w boki wygina sie jak plastelina.

Napisano

Zeby sprawdzić czy to kolo trzeba by się przejachać na sztywnym widelcu i sprawdzić czy ociera na zakrętach, jednak jeśli ociera przy ugięciu amora to na 95% wina amora a 5% kól ...

Napisano

Ja uważam tak samo jak Rulez, że to sprawka małej sztywności amortyzatora. Gdyby to była wina sztywności koła to byś miał to samo przy wyprostowanym amortyzatorze, a to tylko w czasie ugięcia trze.

Napisano

Jeżeli piszesz, że koło no name i obręcz możesz wygiąć palcami jak plastelinę to obstawiam koła.

U siebie mam podobny problem. Szybkie wejście w zakręt lub na ugięciu i to samo. Pogodziłem się z tym.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...