tomek12341234 Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Witam. Składam nowy rower, tzn parę gratów mam ze starego no ale mniejsza o to. Z racji tego że nie mam jeszcze całej kwoty na graty to kupuję po kolei no i wpadłem na dosyć dziwny pomysł. Mianowicie większość z was słyszała pewnie o sramowskim XX1, i teraz pojawia się pytanie, czy da radę zrobić 9x1? Wiem wiem ze teoretycznie się ''da''. Ale chodzi mi o aspekt przełożenia. Myslałem żeby zrobić kasetę 36-11 i do tego przedni blat 25T. jak myślicie u Golonki da radę? Mam trochę pary ale Rękawek to ja nie jestem. Tak więc jak myślicie? prosze o wszelakie odpowiedzi. Edit: Zauważyłem że nie da się zamontować 25T do normalnej korby MTB więc pozostają tarcze FR około 33T....
Carbon Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Ja tez jeździłem bardzo długi okres czasu. Z przodu 42 z tyłu 11-32. Do 95% tras wystarcza, najlepiej byłoby jednak 11-34 lub 11-36 Wszystko super, lecz trzeba optymalnie ułożyc przednią zębatkę, tzn. aby była w jedej lini powiedzmy z 3 biegiem z tyłu. Wtedy ograniczy to szybsze zużywanie blatu korby, i lancucha. Na plus zysk wagi. Nie ma manetki, pancerza, linki
Piksel Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 36-11 i do tego przedni blat 25T Obawiam się,że o ile pod górkę będzie ok, to po płaskim czy z górki braknie przełożeń.
tomek12341234 Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Napisano 7 Grudnia 2012 Obawiam się,że o ile pod górkę będzie ok, to po płaskim czy z górki braknie przełożeń. O to się nie martwię bo będę stratować dużo po górach i XC, martonów będzie niewiele ( może jedna dwie klasy mazovia). Tak więc sądzicie że zadziała poczekam na jeszcze jakieś wypowiedzi to się przekonam, ale widzę że jesteście optymistami :-) chyba stworzę to toto
9534 Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Przy tak małej zębatce z przodu, będzie Ci bardzo zaciągać łańcuch w błocie, pobawić zawsze się można, ale dużo bardziej uniwersalnie jednak będzie z dwoma z przodu np. 24/36-37
szkoder Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Chciałem się podpiąć do tematu i zapytać czy lepsza byłaby tarcza 36z czy 38z przy kasecie 11-32? trasy raczej płaskie, często szuter i lekki teren
tomek12341234 Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Napisano 7 Grudnia 2012 Przy tak małej zębatce z przodu, będzie Ci bardzo zaciągać łańcuch w błocie, pobawić zawsze się można, ale dużo bardziej uniwersalnie jednak będzie z dwoma z przodu np. 24/36-37 Ale własnie dla mnie 2 z przodu to juz problem bo musiałbym nową manetkę kupić i przerzutkę (chyba) nie znam sie ale manetkę na bank. A myślisz że jak będzie z przodu 34-39 T też będzie zaciągac?
Carbon Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Z tak mała tarczą 25z myślę ze byś się rozpędzil na kolach 26 do prędkości 30-35 km/h i to przy dużej kadencji. Moim zdaniem najbardziej uniwersalny będzie zestaw 42 z przodu i 36 z tyłu. (wystarczy na wszystkie trasy)
rzymo Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 Ale chodzi mi o aspekt przełożenia. Myslałem żeby zrobić kasetę 36-11 i do tego przedni blat 25T. Przy standardowym rozstawie śrub (BCD 104) najmniejsza ilość zębów to 30 (drogo) lub 32 (tanio). Jeśli przełożenie 32/36 jest dla Ciebie za twarde, to porzuć myśli o napędzie tego typu Potrzebujesz przynajmniej 2x9. szkoder - różnica między 36 a 38 jest niewielka, jeśli 36/11 wystarczy, to weź 36. Zawsze to lepiej mieć do dyspozycji pierwszy bieg trochę lżejszy niż trochę cięższy.
9534 Napisano 7 Grudnia 2012 Napisano 7 Grudnia 2012 A jaką masz teraz manetkę, że musiałbyś zmieniać??
tomek12341234 Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Napisano 8 Grudnia 2012 Przy standardowym rozstawie śrub (BCD 104) najmniejsza ilość zębów to 30 (drogo) lub 32 (tanio). Jeśli przełożenie 32/36 jest dla Ciebie za twarde, to porzuć myśli o napędzie tego typu Potrzebujesz przynajmniej 2x9. szkoder - różnica między 36 a 38 jest niewielka, jeśli 36/11 wystarczy, to weź 36. Zawsze to lepiej mieć do dyspozycji pierwszy bieg trochę lżejszy niż trochę cięższy. napisałem trochę wyżej że porzuciłem myśl o 25 i 34 Kupię 39 i kasetę 34-11 ;-) A jaką masz teraz manetkę, że musiałbyś zmieniać?? Chodzi o to że swoje sprzedałem nie pomyślałem. ale kupię sobie XT prawe i bedzie okej mam w szosie manetkę na 3, a blaty dwa i teraz pojawia się problem bo czasami chcę żęby było bardziej twrdo i jeszcze raz a tu niemiłe zaskoczenie i łancuch spada
adriansocho Napisano 8 Grudnia 2012 Napisano 8 Grudnia 2012 mam w szosie manetkę na 3, a blaty dwa i teraz pojawia się problem bo czasami chcę żęby było bardziej twrdo i jeszcze raz a tu niemiłe zaskoczenie i łancuch spada To może wkręć śrubkę ograniczającą ruch od góry i nie będzie spadać? Ja tak robiłem, a miałem różne kombinacje, 1x8 z zębatką 32, 34, 42, 2x8 z 32-44, 2x9 z 22-36 itp. Najbardziej uniwersalne okazało się z zębatką 34 z przodu.
tomek12341234 Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Napisano 8 Grudnia 2012 To może wkręć śrubkę ograniczającą ruch od góry i nie będzie spadać? Ja tak robiłem, a miałem różne kombinacje, 1x8 z zębatką 32, 34, 42, 2x8 z 32-44, 2x9 z 22-36 itp. Najbardziej uniwersalne okazało się z zębatką 34 z przodu. Ale muszę wyjaśnić mam manetkę na 3 , i używam tylko 1 i 2 biegu trzeci jest dalej wiec jak instynktownie machnę placami na wyżej no to łanuch wychodzi poza blat nie przeszkadza mi to jakoś bardzo. Jak złożę cały rower to wam go zaprezentuję i zdecydowałem się na ten manewr z napędem
vitesse Napisano 8 Grudnia 2012 Napisano 8 Grudnia 2012 to dokrec srube tak jak Ci doradzono wyzej i problem zniknie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.