Skocz do zawartości

[amortyzator] objawy zużytego przeprocowanego oleju


sznib

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Przymierzam się właśnie do serwisu amortyzatora, w tym wymiany oleju. Co mnie zastanawia, jakie są objawy kiedy olej jest przepracowany? Ja u siebie za bardzo nie zauważyłem pogorszenia działania amorka, ale wreszcie po 2 sezonach trzeba by go wreszcie przeserwisować. Poprzednio jak zrobiłem serwis po sezonie, zapobiegawczo, bo również nie było żadnych objawów złej pracy, okazało się że defacto zupełnie niepotrzebnie bo w środku było czysto, olej również był czyściutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w tłumiku praktycznie się nie brudzi i go nie ubywa jeśli wszystko jest szczelne. Natomiast smarowanie dolnych goleni zależy od tego w jakich warunkach się jeździ i w jakiej formie są uszczelki kurzowe, bo to one odpowiadają za czystość amorka wewnątrz. Jeśli przejeździłeś dwa sezony bez zaglądania to czyszczenie i smarowanie dolnych goleni nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkodliwy raczej nie, szczególnie ten w zamkniętym tłumiku.

Możesz zrobić eksperyment.

Wylej olej do pojemnika, najlepiej wąskiego i wysokiego, pozwól osiąść zanieczyszczeniom na dnie. Powinien wytrącić się wyraźny osad. "Czysty" olej wlej znowu do widelca i zrób test :)

Olej wylany z marcoków z kąpielą olejową jest czarny, po odstawieniu znowu przejrzysty, w odcieniu brązu (nowy marc był żółty). Gdybyś nie wiedział, że był używany to "na oko" określiłbyś go jako nowy - zakładając że oleje różnych producentów mają różne kolory - motul jest wyraźnie ciemniejszy od marca, właśnie zbliżony kolorem do używanego oleju M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego że zwiększając tłumienie zmniejszasz prześwit w otworach tłuimika, olej ma większy opór przy przeplywie i generuje intensywniejszy dźwięk.

 

Rozumiem, ale wcześniej nie wydawał żadnych dźwięków więc co się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...